728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

تاکتیکهای جنایتکارانه اسد

-

سرهنگ ریاض الاسد فرمانده ارتش آزاد سوریه
سرهنگ ریاض الاسد فرمانده ارتش آزاد سوریه
فرمانده ارتش آزاد سوریه می‌گوید هدف ما دفاع از قیام‌کنندگان است، ما توان انفجاری که در مرکز دمشق صورت گرفت نداریم این کار رژیم بشار اسد است:
تصاویر تلویزیونی خرابه‌هایی که از انفجارهای دمشق باقی مانده و باعث کشته شدن شماری از مردم عادی شده، را نشان داد. رژیم اسد می‌گوید این انفجار کار القاعده است. فرمانده ارتش ملی سوریه هرگونه دخالت در این انفجار را نفی کرد.
سرهنگ ریاض اسد: ما این‌گونه توانمندیهای تکنیکی را نداریم. ما تنها سلاحهای سبک داریم. ما به یک مرکز اطلاعاتی رژیم در «حرستا» حمله کردیم و تعدادی از زندانیان را آزاد نمودیم. حملات ما تنها با هدف دفاع از تظاهر‌کنندگان بوده است.
اپوزیسیون در گذشته اهداف رژیم سوریه را مورد حمله قرار داده است. یک فیلم نشان می‌دهد که یک تانک با مواد منفجره در حمص مورد حمله قرار گرفت. بسیاری از نیروهای اپوزیسیون، رژیم بشار اسد را مسئول انفجارها در دمشق می‌دانند. آنها می‌گویند رژیم می‌خواهد به جامعه بین‌المللی نشان دهد که مورد حمله به‌اصطلاح تروریستها قرار دارد.
شادی لداکانی، عضو اپوزیسیون سوریه می‌گوید: این انفجار یک روز پس از ورود ناظران اتفاق افتاد و در یک مرکز بسیار امنیتی صورت گرفت. آنها از کجا می‌دانستند که القاعده مسئول آن است. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که آنها این را اعلام کردند.
به‌رغم بمب‌گذاریها، مخالفان دولت در اطراف کشور تظاهرات برگزار کردند. آنها طرح صلح اتحادیه عرب را محکوم کرده و آن را «پروتکل مرگ» و «جواز قتل» نامیدند.
اعضای اپوزیسیون سوریه می‌گویند هیأت ناظران اتحادیه عرب مانع اتخاذ اقدامهای شدیدتری علیه رژیم اسد خواهد شد. آنها می‌خواهند اتحادیه عرب فوراً بحران سوریه را به شورای امنیت ارجاع دهد. آنها خواستار دخالت خارجی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b44ba89d-a12a-4238-9e85-3867c1f6bc96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات