728 x 90

ايران اشرف آزادي,اقدامات مالكي براي بستن اشرف,

دکتر صالح المطلک حفاظت مجاهدان اشرف را از جامعه بین‌المللی خواستار شد

-

صالح مطلک از رهبران العراقیه و معاون نخست  وزیر عراق
صالح مطلک از رهبران العراقیه و معاون نخست وزیر عراق
دکتر صالح المطلک رهبر جنبش ملی عراق و معاون نخست‌وزیر حفاظت مجاهدان اشرف را از جامعه بین‌المللی خواستار شد و از حکومت مالکی خواست با ساکنان اشرف بر اساس قوانین بین‌المللی و ممنوعیت جابه‌جایی اجباری رفتار کند
تلویزیون حکومتی عراق که به‌وسیله نوری مالکی کنترل می‌شود خبر داده بود، معاون نخست‌وزیر صالح المطلک در دیدار نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد با وی، در روز سه‌شنبه ۲۲آذر، موضوع تخلیه قرارگاه اشرف را با مارتین کوبلر همراه با نمایندگان و سخنگویان العراقیه مورد بحث قرار داده است.
در پی جعل و وارونه‌گویی تلویزیون و رسانه‌های حکومتی عراق در این باره، صالح المطلک بیانیه‌یی در این باره صادر کرد:
بیانیه مطبوعاتی: دکتر صالح المطلک با رئیس هیأت ملل‌متحد در عراق صحنه سیاسی و حفاظت پناهندگان کمپ اشرف را مورد بحث قرار می‌دهد

۱۵دسامبر ۲۰۱۱
دکتر صالح المطلک در جریان استقبال روز گذشته خود از نماینده دبیرکل ملل‌متحد در دفتر خود، تأکید کرد: قوانین حقوق‌بشر و حفاظت ملل‌متحد تصویب شده توسط سازمانهای بین‌المللی و بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو و بر اساس قانون، جابه‌جایی اجباری را ممنوع می‌کند.
معاون نخست‌وزیر اشاره کرد: امروز از جامعه بین‌المللی پایبندی به التزامات خودش برای تأمین حفاظت حقه ساکنان اشرف و اجرای قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی در این‌ رابطه خواسته می‌شود.
دکتر مطلک اضافه نمود: امیدواریم که عراق از اجرای این قوانین عقب ننشیند و با ساکنان قرارگاه اشرف بر اساس عرفهای بین‌المللی و بر مبنای خوش‌رفتاری و ممنوعیت جابه‌جایی اجباری رفتار کند.
معاون نخست‌وزیر هم‌چنین خلاصه‌ای از اوضاع سیاسی عراق و منطقه را همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از کشور مورد بحث قرار داد و از مواضع مثبت ملل‌متحد در قبال نقض حقوق‌بشر و محدود نمودن آزادیها تقدیر کرد.
سفیر کوبلر نماینده ویژه دبیرکل تأکید کرد که آزادی بیان یک حق اساسی در همه سیستم‌های دموکراتیک محسوب می‌شود و ابراز امیدواری نمود که بحران قرارگاه اشرف در چارچوبهای انسانی خاتمه یابد.

بیانیه سخنگوی العراقیه:
به نماینده ویژه ملل‌متحد خاطرنشان کرده‌ایم ضرب‌الاجل بستن اشرف و جابه‌جایی اجباری یک پروژه رژیم ایران برای حذف فیزیکی آنهاست
این یک امر واضح و آشکار است که جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف یک پروژه اطلاعات رژیم ایران است.
این حقیقت در آخرین ملاقات دکتر صالح المطلک و جمع بزرگی از سران و شخصیتهای العراقیه با آقای مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در تاریخ ۱۳دسامبر ۲۰۱۱ نیز خاطرنشان گردید.
هم‌چنین به نماینده ویژه دبیرکل برای چندمین بار گفته شد جریانهای سیاسی عراق به استثناء یک جریان مشخص، خواهان خونریزی در اشرف برای رضایت رژیم ایران نیستند و پروژه حمله برای جابه‌جایی اجباری، طرحی برای برآورده کردن خواسته رژیم ایران است.
یک پروژه سیاسی با تحریک برخی طرفها وجود دارد که می‌خواهد این تلقی را ایجاد کند که یک تمایل برای اخراج ساکنان اشرف از عراق وجود دارد. این یک طرح و برنامه شناخته شده است که وزارت اطلاعات رژیم ایران آن را به حرکت در می‌آورد و منعکس‌کننده تمایل حقیقی و اراده فرزندان ملت عراق نیست و به یقین این امر از سوی ما رد شده است.
نتیجه‌این‌که ما بارها به اسم العراقیه و کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان، بر ضرورت استقرار ناظران سازمان ملل‌متحد و نیروهای کلاه آبی برای حفاظت از این کمپ تأکید کرده‌ایم. تأکید بر این امر نیز ضروری است که سکوت ارگانهای بین‌المللی می‌تواند به رضایت و بی‌تفاوتی تعبیر شود و مورد بهره‌برداری کسانی قرار گیرد که تحت فشارهای خارجی، در گذشته نیز دست به نقض حقوق ساکنان اشرف و خونریزی زده‌اند. از این‌رو اعلام ممنوعیت جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق و و لغو ضرب‌الاجل و تأکید بر ضرورت شروع کار کمیساریای عالی پناهندگان بیش از هر زمان دیگر ضروری است.
در شرایطی که تضمینی برای رفتار انسانی با ساکنان اشرف وجود ندارد و نفوذ رژیم ایران در عراق همه مرزهای متصور را درهم شکسته است، جابه‌جایی اجباری و بدون توافق با ساکنان اشرف، گزینه و راه‌حل نیست. این تنها به توطئه‌های رژیم ایران علیه اپوزیسیونش میدان می‌دهد و باید از دستور کار مباحث مربوط به یافتن راه‌حل در مورد این موضوع حذف شود.

حیدرالملا
سخنگوی فراکسیون العراقیه
و گزارشگر کمیسیون حقوق‌بشر مجلس نمایندگان عراق
۱۴دسامبر ۲۰۱۱.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dfe4600-8813-430e-91c6-dd253f5dba65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات