728 x 90

تظاهرات بروكسل ,

تظاهرات ایرانیان آزاده در برابر مقر اتحادیه اروپا برای لغو ضرب‌الاجل غیرقانونی بستن اشرف

-

تظاهرات ایرانیان آزاده در برابر مقراتحادیه اروپا در بروکسل برای  لغو ضرب‌الاجل غیر قانونی بستن اشرف
تظاهرات ایرانیان آزاده در برابر مقراتحادیه اروپا در بروکسل برای لغو ضرب‌الاجل غیر قانونی بستن اشرف
پائولو کاساکا، نماینده پارلمان اروپا ۱۹۹۹- ۲۰۰۹:
به همه ایرانیانی که در این جا جمع شده‌اند، در میدان شومان در بروکسل و به‌طور خاص به همه دوستان ایرانیانی که در اشرف هستند، مایلم تبریکات بسیار بسیار محترمانه خودم را به شما به‌دلیل مقاومت‌تان بگویم. مایلم بگویم شما قهرمانانی بودید که خسته نشدید، شما مقاومت کردید در مقابل فشاری عظیم، شما مقاومت کردید در مقابل شکنجه، شما در مقابل قتلها ایستادید. شما واقعاً قهرمان هستید، همه احترامات ما از آن شماست.
ما حالا امروز این‌جا جمع شده‌ایم علیه رژیم ایران، اوباشان رژیم ایران، سپاه پاسداران، مأموران مخفی واواک، همه کسانی که در اطراف کمپ اشرف هستید و سعی می‌کنید تصرف کنید یا دستگیر کنید و سعی می‌کنید ساکنان اشرف را به قتل برسانید، دوستان عزیز این درسی است.
این پیامی است برای آن افرادی که در آن ساختمان (اتحادیه اروپا) هستند. آنها باید بفهمند که این جنگ یکی است. این مأموران همان مأموران هستند و هیچ تفاوتی میان سپاه پاسداران که به آن‌جا (اشرف) فرستاده شده‌اند تا به اشرف حمله کنند و کسانی که به سفارت انگلستان در تهران حمله کردند، وجود ندارد.
گاردهایی که برای حمله به اشرف فرستاده شدند، دستوراتی را اجرا می‌کنند که توسط رهبر مذهبی‌شان داده می‌شود. آنها یک سیستم هستند. ما با همه آنها روبه‌رو هستیم.
ما باید ایستادگی کنیم و مقاوم باشیم و ما این کار را می‌کنیم و من می‌دانم که شما این کار را خواهید کرد. ما یک بار دیگر فراخوان می‌دهیم به آن افراد در آن ساختمان (اتحادیه اروپا) که گوش کنند و بفهمند که باید چه کار کنند. ما پیروز خواهیم شد و غلبه می‌کنیم برای آن‌که هیچ چیز قویتر از آزادی و دموکراسی نیست و آنها غلبه خواهند کرد. متشکرم از حمایت شما

چابا سوگور، نماینده پارلمان اروپا:
مفتخرم که امروز با شما این‌جا هستم تا نهایت همبستگی و حمایت خودمان را برای ساکنان اشرف اعلام کنیم. امروز ما مسیحیان زمان انتظار را گرامی می‌داریم، انتظار برای کریسمس،
جهان مسیحی ما نمی‌تواند در صلح جشن بگیرد تا زمانی که مردم در اشرف یا هر جای دیگر جهان در رنج به‌سر می‌برند.
تعداد زیادی از همکاران من در پارلمان اروپا در فرصتهای مختلف حمایت قوی خودشان را به‌خاطر مقاومت ساکنان اشرف‌نشان داده‌اند.
می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و مستقیماً به خواهران و برادران شجاعمان در اشرف بگویم که این‌جا ما بیشترین تلاشمان را برای حفاظت آنها انجام می‌دهیم. برای حفاظت شما در اشرف.
شما مرکز امید و انگیزه میلیونها آزادیخواه در ایران و خارج ایران هستید. همه حامیان واقعی دموکراسی و صلح ملتهای جهان با شما هستند.

پیتر استاتنزی، نماینده پارلمان اروپا:
صبح به‌خیر،
خیلی خیلی متشکرم برای حضورتان
شما مطمئن باشید که ما همه قویاً پشتیبان شما هستیم، من می‌دانم که دوستان و خانواده‌های شما در کمپ اشرف در وضعیت خطیری هستند و ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا آنها را محافظت کنیم، تا ضرب‌الاجل را ملغی کنیم و، کلاه آبیها یا کسانی را که بتوان به آنها اعتماد کرد، حفاظت را برعهده بگیرند.
من کسی هستم که ۲۵سال، ۱۰سال در کانادا و ۱۵سال در آمریکا زندگی کرده‌ام و این افراد را می‌شناسم، آنها به من انگیزه می‌دهند، وقتی که می‌بینم ژنرالهای بلند مرتبه، وقتی که می‌بینم اعضای دادگاه عالی آمریکا، وقتی که رئیس اف.بی.آی را می‌بینم و وقتی می‌بینم هوارد دین، و اعضای برجسته حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه همه با هم می‌ایستند و...
متشکرم و خدا پشت و پناه شما باشد.

تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا از استونی:
دوستان عزیز
با تشکر از حضورتان و با تشکر از توجهتان به اشرف. اما این آرمان مشترک ما است و این‌که چه اتفاقی برای دوستانمان در اشرف خواهد افتاد، سرنوشت مشترک همه ما است. ما همه در قبال آنها مسئولیت داریم. زیرا شما و آنها آینده یک ایران آزاد هستید.
ما اعضای پارلمان اروپا تأکید کرده‌ایم که نیاز است وزرای خارجه اتحادیه اروپا و لیدی اشتون بیانیه خیلی روشن و واضحی بدهند در مورد این‌که موضوع اشرف یک آزمایش برای مشخص کردن اعتبار رژیم عراق است و اگر آنها از حفاظت ساکنان اشرف خودداری کنند، اتحادیه اروپا روابط اقتصادی با عراق نخواهد داشت. این موضوع باید خیلی روشن بیان شود.
و من امیدوارم که به‌خاطر تلاش مشترکمان که آزادی برای ایران و عدالت و دموکراسی برای ایران است، پیروز شود.
رژیمهای توتالیتر در هر صورت سرنگون خواهند شد. تنها مسأله زمان مطرح است. پیام حضور ما در این‌جا این است که ما پیروز خواهیم شد.
همه شما موفق باشید.

یانوش ویو چفوسکی، نماینده پارلمان اروپا:
دوستان گرامی، برایم مایه خوشبختی است که در این روز بسیار مهم با شما دوستانم باشم. روزی که اتحادیه اروپا درباره وضعیت کمپ اشرف تصمیم‌گیری می‌کند. ولی این خوشایند نیست که هر بار باید برای موضوعی این‌چنین تکاندهنده جمع بشویم. ما همه می‌دانیم که ۳۴۰۰ پناهنده در اشرف منتظر یاری ما هستند. آنها تماماً با طرحهای بازاسکان سازمان ملل‌متحد همکاری کرده‌اند. ولی عراق ضرب‌الاجلی برای بستن کمپ اشرف در پایان این ماه تعیین کرده است. به‌رغم تمامی تلاشهای بین‌المللی، عراق از روند بررسی جلوگیری می‌کند. این کار را تحت فشار رژیم تهران انجام می‌دهند. بنابراین جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود برای حفاظت از پناهندگان قیام کند. اتحادیه اروپا باید پیشقدم بشود و ضرب‌الاجل عراق را محکوم کند
مایل هستم عمیق‌ترین همبستگی خودم را با مبارزه شما بیان بکنم. با تشکر

کشیش دانیل:
من از کلیسای مرکز شهر بروکسل به این جا آمده‌ام. ما از نزدیک مسأله اشرف را پیگیری می‌کنیم و در جریان وضعیت ساکنان اشرف هستیم. ما مخالف ضرب‌الاجل پایان دسامبر هستیم، ما مخالف جابه‌جایی هستیم، ما می‌خواهیم که این زمانبندی را به تعویق بیاندازند. . متشکرم برای این مبارزه تان.

جرالد کیندرمانز، عضو هیأت‌رئیسه سنای بلژیک:
دوستان عزیز،
خانواده‌ها و بستگان ساکنان اشرف عزیز سلام،
من شجاعت شما را به‌خاطر ایستادگی‌تان در این سرما و هوای بارانی برای سلامت و امنیت ساکنان اشرف تقدیر می‌کنم. تعداد قابل توجهی از همکاران من در پارلمان بلژیک تاکنون در موارد متعددی حمایت قوی خود را از ساکنان اشرف‌نشان داده‌اند.
الآن موضوع اشرف در مرکز نگرانیها و رسیدگی در سطح جهانی قرار دارد.
جهان به‌طور کامل آگاه است که رژیم عراق به دستور رژیم دیکتاتوری تهران تصمیم به کشتار افراد بی‌سلاح و بی‌دفاع را دارد.
ضرب‌الاجل برای بستن اشرف باید ملغی شود. این به‌اصطلاح ضرب‌الاجل به نظر می‌رسد تنها به فرمان ملایان حاکم بر ایران برای خلاص شدن از دست اپوزیسیون اصلی خودش گرفته شده است.
هفته گذشته وزیر خارجه بلژیک در جلسه عمومی سنا این ضرب‌الاجل غیرممکن را رد کرد و گفت این به‌وضوح نه منطقی و نه واقع‌گرایانه است. عراق به کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان اجازه نداده است که کار خود را برای تعیین استاتوی پناهندگی ساکنان، شروع کند. این ضرب‌الاجل نامشروع باید لغو شود. طوری که کمیسیاریای عالی پناهندگی بتواند کار خود را برای دادن استاتوی پناهندگی به ساکنان اشرف، شروع کند.
در پایان می‌خواهم از این فرصت استفاده بکنم تا مستقیم به براداران و خواهران شجاع در کمپ اشرف بگویم ما بیشترین تلاشهای خود را انجام می‌دهیم تا از شما حفاظت کنیم. شما قلب امید و الهام میلیونها عاشق آزادی ایران هستید. همه صلح‌جویان جهان و کسانی که خواهان دموکراسی حقیقی هستند در این رابطه کنار شما هستند. همان‌طور که در ماههای اخیر دیده‌ایم، هیچ دیکتاتوری تا ابد زنده نیست. من ایمان دارم که آزادی خیلی زودتر از آن‌چه که تصور می‌کنیم به ایران خواهد آمد. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c73f1264-7a25-4a53-b531-1b8971d62776"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات