728 x 90

صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

حمایت رژیم ایران از نیروهای طالبان در افغانستان

-

تهاجمات انتحاری به ستون ناتو درافغانستان
تهاجمات انتحاری به ستون ناتو درافغانستان
روز دوشنبه ۵دسامبر دومین کنفرانس افغانستان در شهر بن آلمان برگزار می‌شود. در آستانه این کنفرانس یک گزارش محرمانه نظامی در مورد اوضاع افغانستان منتشر شده که حاوی نکات مهمی است.
در کنفرانس بن، علاوه بر وزیران خارجه آلمان و آمریکا، بیش از ۶۰ وزیر خارجه و نماینده از کشورهای جهان شرکت دارند. یکی از موضوعهای محوری این کنفرانس، اوضاع امنیتی افغانستان و بررسی پیامدهای خروج تدریجی نیروهای ناتو تا سال ۲۰۱۴میلادی است. سازمان امنیتی ارتش آمریکا یک گزارش محرمانه نظامی تهیه کرده که در روزنامه بیلد آلمان درج شده.
در این گزارش هشدار داده شده: «رژیمهای ایران و پاکستان، از حمله شبه‌نظامیان به سربازان ناتو پشتیبانی می‌کنند و به این شبه‌نظامیان با ارسال اسلحه، پول و آموزش‌های نظامی کمک می‌کنند».
بر اساس این گزارش محرمانه، نظامیان آلمان و آمریکا بر این باورند که با خروج نیروهای ناتو از افغانستان تروریست‌ها می‌توانند قدرت را دوباره در اختیار گیرند. این گزارش، بر اساس پروتکل‌های ارتش آلمان تأیید می‌کند که برخی سلاحهای آلمانی از جمله مسلسل ”جی ۳۶“ در دست نیروهای طالبان مشاهده شده است.
علاوه بر آن‌چه در این گزارش اعلام شده، مقامهای نظامی آمریکایی در افغانستان بارها فاش کردند که رژیم ایران برای نیروهای طالبان انواع سلاحها و تجهیزات نظامی از جمله بمبهای کنار جاده‌یی تأمین می‌کند.

تابه‌حال تعداد زیادی از محموله‌های سلاح و مهمات ارسالی از ایران به افغانستان نیز توقیف شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7752416-c111-4659-ac66-9341a460a6ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات