728 x 90

سوريه,قيام هاي خاورميانه,

ورود مخفیانه به سوریه

-

--
--
یک نگاه به درون سوریه، چیزی که رژیم حاکم نمی‌خواهد. مصاحبه سی.ان.ان با خبرنگاری که مخفیانه وارد این کشور شده است
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کرد نیروهای رژیم سوریه از ماه مارس که قیام این کشور علیه بشار اسد شروع شد موارد گسترده‌یی از نقض حقوق‌بشر داشته‌اند.
این گزارش بر اساس مصاحبه با قربانیان و شاهدان تنظیم شده است، بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به کشور سوریه را نداشتند. دولت سوریه اجازه ورود به خبرنگاران را هم نمی‌دهد، اما پاول وود خبرنگار شبکه جهانی بی.بی.سی توانست وارد سوریه شود. او از طریق مرز لبنان و توسط مخالفانی که حاضر شدند در برابر شلیک سلاحهای دولتی او را وارد سوریه کنند، داخل خاک این کشور شد.
پاول وود: ما در مرز سوریه با لبنان هستیم و داریم با واحدی تردد می‌کنیم که ماموریتش بردن سلاح برای نیروهایی است که در حال جنگ مسلحانه هستند. ما با آنها وارد سوریه شدیم، وارد منطقه‌یی که مملو از مین است و نیروهای نظامی سوریه هم در آن‌جا حضور فعالی دارند. چند ساعت پیش یک نفر در همین منطقه بازداشت شد.
ما با این رزمندگان وارد شهر حمص شدیم، ارتش سوریه در همه جا حضور دارد، و به احتمال زیاد اگر ما را ببینند به سوی ما تیراندازی خواهد کرد. ما با این رزمندگان وارد محله بابل عامل می‌شویم، مردم این محل به‌خاطر حضور نیروهای امنیتی در داخل خانه‌های خود هستند.
سی.ان.ان: حالا پاول وود از لندن به سؤال ما پاسخ می‌دهد. زمانی که تو در آن‌جا بودی یک گروه ۵ تا ۶ نفری از سربازان ارتش سوریه از ارتش جدا شدند. آنها در مورد جدا شدن خود چیزی گفتند؟ آیا دلیل جدا شدن خود را گفتند؟
پاول وود: این داستانی است که تمامی رزمندگان ارتش آزاد سوریه برای ما بازگو می‌کنند. آنها همگی می‌گویند که فرماندهان به ما گفتند که با تروریستها خواهیم جنگید، ولی وقتی که به حمص آمدیم دیدم که داریم به سوی مردم خود تیراندازی می‌کنیم. ما روزانه شاهد این جداشدنها بودیم و باید گفت که جداشدن از ارتش سوریه کار ساده‌یی نیست.
ما به‌طور معمول صدای تیراندازی می‌شنیدیم، و این به‌خاطر این بود که سربازانی که می‌خواستند از پایگاهای خود فرار کنند، با درگیری و تیراندازی فرار می‌کردند. یک بار یک درگیری یک ساعته رخ داد که در آن 5سرباز از ارتش جدا شدند ولی نفر ششم نتوانست با آنها بیاید. او در حین فرار تیر خورده بود.
جدا شدن از ارتش کار بسیار سختی است. ولی وقتی که سربازان از ارتش سوریه جدا می‌شوند آنها با سلاحهای خود به مقاومت مسلحانه می‌پیونداند.
یکی از اتفاقات بسیار ناراحت کننده که در زمان حضور ما در حمص رخ داد این بود که یک پسر ۶ساله توسط تک‌تیراندازان کشته شد. این پسر در جلوی درب خانه خود بازی می‌کرد. … …
برای آن دسته از بینندگان که جنگهای ”بالکان“ را بیاد دارند، حمص مانند ”ساریوو“ است. هم فضای شهر این طور بود و هم تصاویر که ما می‌گرفتیم یادآور آن واقعه بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca0c7266-09c7-4078-8ac9-3c3d03707ec6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات