728 x 90

دخالت رژيم در افغانستان,صدور تروريسم رژيم به كشوره

نگرانی رژیم از اوضاع افغانستان

-

افغانستان با توافق برسرماندن آمریکا در افغانستان ضربه سختی به رژیم آخوندی زد
افغانستان با توافق برسرماندن آمریکا در افغانستان ضربه سختی به رژیم آخوندی زد
آخوندها از اوضاع افغانستان نگران هستند، آنها علناً تهدید به تروریسم می‌کنند.
روزنامه حکومتی جمهوری روز اول آذرماه جاری نوشته بود «دولتمردان افغان پاسخ حمایتها، محبت‌ها و همراهی‌های مسئولان ایرانی را با بدترین روش داده‌اند». موضوع چیست؟ این بدترین روش چیست؟
در آبانماه گذشته، ”لویه جرگه“ افغانستان تأیید کرد که حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان می‌تواند پیمان نظامی ۱۰ساله با آمریکا را امضا کند. این پیمان نظامی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴هم تضمین می‌کند. لویه جرگه مجلسی سنتی و معتبر در افغانستان است که در اجلاس اخیر آن حدود ۲هزار نفر از رهبران قبایل و اقوام مختلف افغانستان شرکت کردند. موافقت آنها با ادامه حضور نیروهای آمریکایی به‌خاطر اوضاع شکننده و بی‌ثبات افغانستان و تهدیدهایی است که از داخل و خارج متوجه این کشور است. رژیم آخوندی که تابحال موارد متعددی از دخالتهایش در افغانستان فاش شده، از این تصمیم به‌شدت نگران شد.
روزنامه حکومتی جمهوری نوشت: «تأییدی که حامد کرزای از ”لویه جرگه“ برای امضای پیمان نظامی ۱۰ساله با آمریکا گرفت، علاوه بر این‌که ضربه‌ای سخت و جبران‌ناپذیر به نهاد سنتی و معتبر ”لویه جرگه“ وارد کرده، بی‌اعتنایی به حقوق ۲کشور همسایه ایران و پاکستان هم هست. ... .. ایران قطعاً نمی‌تواند تماشاچی صحنه‌یی باشد که با کارگردانی آمریکا در کابل ترتیب داده شده است».
این روزنامه حکومت آخوندی تهدید به آشوب و تروریسم کرد و نوشت: «تنها راهی که باقی می‌ماند، مقاومت ملت افغانستان در برابر اراده آمریکاست. علما، فعالان سیاسی، رهبران احزاب و دانشجویان افغان می‌توانند مردم را به قیام تشویق نمایند…»
همزمان، پاسدار امیر علی حاجی‌زاده سرکرده نیروی هوا ـ فضای سپاه پاسداران هم تهدید کرد: دهها فرمانده نظامی آمریکا در افغانستان و عراق تردد دارند اگر یکی از ما را بکشید دهها نفر از شما را خواهیم کشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87d66455-02f2-4c9e-ad60-6f2401100fb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات