728 x 90

دانيل ميتران,

دانیل میتران مبارزی سرسخت

-

دانیل میتران
دانیل میتران
کسی که تابه آخر ایستاد و برای آرمانهایش جنگید، خانم دانیل میتران، گزارشی از کانال ۲ فرانسه:
گوینده: عضو مقاومت در ۱۷سالگی، مبارزی سرسخت؛ بانوی اولی بی‌سر و صدا... ادای احترام (نسبت به وی) عمومی است و همه طیفهای را در برمی‌گیرد.
گوینده: رمان یک بانوی اول: دانیل میتران ۸۷ساله بود و زندگی او پیوستی به تاریخ فرانسه در قرن بیستم از زمان جنگ می‌باشد؛ با آرمانهای والایش...
او بسیار خسته بود، اما می‌خواست این‌جا حضور یابد. دانیل میتران تا به آخر از ایدههایش دفاع کرد. این آخرین ظهور او در انظار عمومی بود؛ تنها یک ماه پیش، او برای بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس مؤسسه‌اش ”فرانس لیبرته“ آمده بود.
دانیل میتران... ساعت۲ صبح در بیمارستان ژرژ پمپیدو پاریس درگذشت... . در تمام طول روز، دهها فرد ناشناس برای گل‌گذاری به مقابل خانه او در پاریس رفتند.
«یک گل رز گذاشتم که (در واقع) هیچ چیز نیست؛ اما باید به چنین زنانی که تاریخ را نوشته‌اند، ادای احترام کرد».
پلاک ۲۲ خیابان بیور آدرس میترانها بود. از زمان فوت همسرش در سال ۱۹۹۶، دانیل میتران هم‌چنان همینجا زندگی می‌کرد. همه، به سادگی، شجاعت و تعهدش نسبت به مردم سرکوب شده به‌خصوص کردها، درود می‌فرستند.
کندال نزان رئیس مؤسسه کرد پاریس: «او واقعاً در کردستان خیلی مردمی بود؛ ۲سال پیش به همراه هم از اونجا برای آخرین بار دیدار کردیم تا مدرسه‌هایی با نام ”دانیل میتران “ را افتتاح کنیم. در هر شهر کردی، خیابانها، بولوارها و مدارسی با نام او وجود دارد».
در لاتچه هم شور و احساس بسیاری حاکم بود و برخی از نزدیکانش به نزدیکی محل اقامت میترانها رفتند.
مونیک مالاسانی-لومبار، کارمند در خانه خانواده میتران در لاتچه (جنوب غربی فرانسه) : «... . او تا دم آخر، برای آرمانهایی که آنها را به حق می‌دانست جنگید. اکنون یک صفحه ورق می‌خورد».
ادای احترام در خیابان بیور تا شب ادامه یافت...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff55880c-7737-47d4-a54e-220b6e432afb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات