728 x 90

-

رسانه‌های فرانسه از برگزاری مراسم خاکسپاری دانیل میتران در شهرکولونی درجنوب فرانسه، گزارش می‌دهند

-

مراسم بزرگداشت دانیل میتران در کولونی پاریس
مراسم بزرگداشت دانیل میتران در کولونی پاریس
تلویزیون فرانسه -کانال 3:
دانیل میتران می‌خواست در شهر کلونی – جایی که در آن طی دوران جنگ جهانی دوم با فرانسوا میتران آشنا شده بود – به خاک سپرده شود.

مراسم خاکسپاری دانیل میتران امروز بعدازظهر برگذار شد، در محوطه کلیسای مشهور شهر کلونی. ادای احترام به یک بانوی آزاد. مراسمی که بسیاری در آن شرکت کردند، از جمله همه بزرگان حزب سوسیالیست.

تابوت دانیل میتران درحالی‌که با یک ملودی شوپن همراهی می‌شود، وارد باغچه‌های کلیسای کلونی می‌شود. در چنین صحنه پر وقاری، مراسم خاکسپاری بانوی اول فرانسه شروع شد.

پسرش ژیلبر از طرف همه خانواده از زندگی دانیل میتران یاد کرد. یکی از خانواده‌های مقاومت در شهر کلونی، موضوعی که دلیلی برای اهمیت ویژه این محل است.

«او مینوشت: این دره گرون که من آن را دوست دارم انگیزاننده خطاب کنم، هر جا که نگاهت بنشیند، تورا به انس و اطمینان خاطر فرا می‌خواند، طبیعت بخشنده قول حفاظت و فراوانی می‌دهد، دختر کلونی بودن، چه نعمتی است»

امروز خانواده سوسیالیست با حضور اعضای حزب سوسیالیست کاملاً نمایندگی می‌شدند، در رأس همه: مارتین اوبری. وزرای سابق فرانسوا میتران هم حضور داشتند، فردریک میتران تنها نماینده دولت بود.

فرانسوا هولاند هم آمده بود که برای آخرین بار به دانیل میتران ادای احترام کند.

اوگفت: «آخرین باری که دانیل میتران را ملاقات کردم در تابستان گذشته بود، برایش تنها یک فرصت از حیات باقی مانده بود و در این فرصت وی امیدش را به من منتقل کرد. امیدی که پس از وی مردان و زنانی باشند که این تعهد و این آرمان بزرگ را ادامه دهند».

دانیل میتران هم‌چنین سمبل پس زدن تسلیم بود. آزادانه سخن می‌گفت. یک زن معتقد. با موضع‌گیریهای رادیکال. در این روز سوگواری در کلونی این پیام بردباری وی بود که همه به‌خاطر سپردند.

«دانیل ما را در ماهها و در سالهای آینده همراهی خواهد کرد. وی در ما، با ما و نزدیک به ماست. و نور وی به ما امید و نیرو می‌دهد».

خبرگزاری فرانسه - گتی ایمیج - مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در 26نوامبر ۲۰۱۱ برای شرکت در مراسم خاکسپاری بانوی اول پیشین فرانسه، دانیل میتران و تجلیل از وی، وارد کلونی زادگاه دانیل میتران در مرکز فرانسه می‌شود.

قهرمان مقاومت، انسان‌دوست بزرگ و همسر رئیس‌جمهور فرانسوا میتران، دانیل میتران، روز 22نوامبر ۲۰۱۱ در سن 87سالگی درگذشت،

دانیل میتران هرگز به نقش سنتی و تجملی بانوی اول، رضایت نداد.

او بنیانگذار بنیاد فرانس لیبرته بود.

گلها توسط مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در خلال مراسم خاکسپاری بانوی اول پیشین فرانسه، در کلونی زادگاه او در مرکز فرانسه اهداشده است.

دانیل میتران، قهرمان مقاومت فرانسه و یک مدافع حقوق‌بشر بود که هرگز به نقش معمول بانوی اول رضایت نداد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در مراسم خاکسپاری بانوی اول پیشین فرانسه، در کلونی زادگاه او در مرکز فرانسه، حضور داشت.

دانیل میتران یک انسان‌دوست بزرگ و قهرمان مقاومت بود که هرگز به نقش سنتی بانوی اول، رضایت نداد و بنیاد فرانسه آزادی را تأسیس کرد. دانیل میتران در22نوامبر در 87سالگی درگذشت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c95a27e-2b2f-4d39-8530-7a1a86a5bb71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات