728 x 90

FATF آماده می‌شود رژیم ایران را وارد لیست سیاه خود کند

اجلاس اف ای تی اف در پاریس
اجلاس اف ای تی اف در پاریس

وال استریت روز ۱ اسفند ۹۸ در گزارشی درباره با اجلاس اف.ای.تی.اف نوشت: دیدبان جهانی تروریزم مالی آماده می‌شود رژیم ایران را تحریم کند.

وال استریت نوشت: نامگذاری تروریستی مالی ایران، تلاش آمریکا برای منزوی ساختن تهران به‌لحاظ مالی را گسترش می‌دهد و به‌طور بالقوه اقتصاد ایران را در تنگنا قرار می‌دهد. در لیست سیاه قرار گرفتن رژیم ایران توسط اف.ای.تی.اف انتظار می‌رود روز جمعه ۲اسفند رژیم ایران توسط این نهاد  لیست‌گذاری شود.

 

گزیده‌ای از گزارش وال استریت ژورنال:

یک نهاد دیدبان تأمین مالی تروریسم جهانی آمادهٔ لیست‌گذاری رژیم ایران است که موجب گسترش تلاش‌های آمریکا برای منزوی ساختن مالی تهران و احتمالاً فشار بیشتر روی اقتصاد ایران می‌گردد. اقتصاد ایران بواسطهٔ تحریم‌ها ضربه خورده است.

 

بعد از آن که دول اروپایی تصمیم گرفتند به آمریکا بپیوندند، انتظار می‌رود که لیست‌گذاری رژیم ایران توسط “گروه ویژهٔ اقدام مالی” Financial Action Task Force که در پاریس مستقر است، در روز جمعه صورت گیرد.

تصمیم این گروه ویژه، تبادلات مالی با رژیم ایران را تحت کنترل بیشتری قرار داده و روی تعداد رو به نقصان بانکها و تجارتهایی که هنوز با جمهوری اسلامی معامله می‌کنند فشار می‌گذارد تا روابط خود را قطع کنند...

مقامات آمریکایی و متحدان گفتند که مقامات اروپایی طی هفته‌های اخیر به وزارت‌خارجه گفته‌اند که دولتهای متبوعشان از گروه ویژهٔ اقدام مالی در اعمال تدابیر سخت جدید که سیستم مالی ایران را هدف قرار می‌دهد، حمایت خواهند کرد.

این گروه ویژه شامل ۳۹کشور و سازمان عضو، از جمله شورای همکاری خلیج، است. این نهاد دستورالعمل‌هایی برای مبارزه با تأمین مالی و پولشویی مورد استفادهٔ تروریست‌ها، سیاستمداران فاسد، و سازمانهای جنایتکار بین‌المللی درگیر تجارت غیرقانونی سلاح، قاچاق مواد مخدر و بردگی جنسی مشخص می‌کند.

مقامات گفتند که نمایندگان کشورهای عضو این نهاد این هفته در پاریس دیدار داشتند و یک جلسهٔ عمومی در روز جمعه خواهند داشت که انتظار می‌رود در این جلسه تصمیم برای لیست‌گذاری ایران اتخاذ شود...

به‌طور مشخص، گروه ویژه می‌گوید که ایران به میزان کافی تأمین مالی تروریسم را یک جرم قرار نداده، دارائی‌های تروریستها را مشخص و منجمد نکرده، و یا سیستم مالی خود را در مقابل تبادلات غیرقانونی تراز نکرده است. به‌عنوان مثال، ایران به‌صورت جدی اطلاعات تبادلات برای ممانعت از پولشویی را مانیتور نمی‌کند...

 

تحریم‌هایی که قرار است گروه ویژه اعمال کند شامل محدودیت روابط مالی با تجارت‌های ایرانی، باز بینی سخت‌تر تمامی تبادلات مالی مرتبط با ایران، الزامی بودن گزارش تمامی تبادلات این چنینی، و ممنوعیت بانک‌های ایرانی در باز کردن شعبات جدید خارجی و بانک‌های خارجی از باز کردن دفتر در ایران است.

گروه ویژه در آخرین جلسهٔ خود در ماه اکتبر، به تهران گفت که در صورتیکه لایحه‌یی که به کنوانسیونهای ملل ‌متحد در مبارزه با تأمین مالی غیرقانونی اجازه عمل می‌دهد را تصویب نکند، ممکن است مورد تحریم‌های لیست‌گذاری قرار گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccb92025-9d4c-4701-9ab0-d66d09ec4dbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات