728 x 90

نامه افشاگرانه مارتین پاتسلت عضو هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و نماینده سابق مجلس فدرال آلمان

مارتین پاتسلت
مارتین پاتسلت

نامه افشاگرانه مارتین پاتسلت

عضو هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و نماینده سابق مجلس فدرال آلمان

به مدیر فستیوال فیلم یوتوبوری و اسقف اعظم مارتین مودئوس در بارهٔ استفاده ابزاری

وزارت اطلاعات از فستیوال فیلم علیه مجاهدین و مقاومت ایران

نامه مارتین پاتسلت

 

من مارتین پاتسلت نماینده سابق مجلس فدرال آلمان، این نامه را از جانب کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد می‌نویسم که در هیأت‌رئیسه آن عضویت دارم.

ما تعجب کردیم که یک وب‌سایت بدنام به نام «انجمن نجات» که انجمن پوششی وزارت اطلاعات ایران است برای یک فیلم با عنوان «کودکان کمپ اشرف» تبلیغ می‌کند که قرار است روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ به زبان سوئدی و با زیرنویس انگلیسی در جشنواره فیلم یوتوبوری به نمایش دربیاید. بی‌شک این نمایش باید در خدمت اهداف رژیم ملایان علیه اپوزیسیون اصلی‌اش باشد که به تبلیغ آن مبادرت کرده است.

کمیته ما سالهاست که نقض حقوق‌بشر در ایران و جنایات این رژیم علیه اعضای اپوزیسیون را مانیتور و محکوم می‌کند. ما تجربه طولانی از تبلیغات هدف‌دار و شیطان‌سازی رژیم ایران علیه جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق داریم که با هدف بی‌اعتبار کردن این جنبش صورت می‌گیرد. در این باره من در سال۲۰۲۱ که عضو کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان بودم یک کتاب نوشتم. من در مورد این شیوه‌های رژیم ایران تحقیقات مستقل انجام داده و در آن کتاب آن را افشا کرده‌ام.

وب سایت فستیوال فیلم یوتوبوری می‌گوید: «در کودکی آنها را از والدین خود گرفتند و به سوئد فرستادند تا روزی به‌عنوان رزمنده برگردند و رژیم کنونی ایران را سرنگون کنند. پس از انقلاب۱۹۷۹ ایران، سازمان مبارز مجاهدین خلق، کشور را ترک کرد، با صدام حسین متحد و در عراق مستقر شد. در اینجا بر اساس عقاید جمع گرایانه، قرارگاه بزرگی به نام کمپ اشرف ساختند. این سازمان بیش‌از‌پیش به رهبران خود وابسته شد و در اوایل دهه۱۹۹۰ تصمیم گرفته شد که صدها کودک در قرارگاه توسط هواداران خارج از کشور بزرگ شوند. امیر، پروین، حنیف و عاطفه، برخی از کودکانی هستند که در نهایت به سوئد فرستاده شدند و در مستند بسیار جذاب سارا معین همراه با مطالب آرشیوی غنی، از تجربیات خود می‌گویند. آنها هم‌چنین در تلاش هستند تا از طریق سازمان با والدین خود که اکنون در آلبانی هستند ارتباط برقرار کنند».

این متن دارای ادعاهای دروغ فراوان است. از جمله این‌که تمامی کودکانی که در کمپ اشرف در عراق بودند در آخر سال۱۹۹۰ و اوایل۱۹۹۱ به درخواست مکتوب والدین آنها از عراق به خارج فرستاده شدند زیرا جنگ آمریکا و عراق در گرفته بود و احتمال بمباران و آسیب دیدن کودکان میرفت. یعنی هیچ تصمیمی توسط سازمان مجاهدین برای جدا کردن و فرستادن کودکان به خارج به قصد تولید سرباز در کار نبوده است. این یک دروغ مسخره بیشتر نیست. هم‌چنین هیچ کودکی از مادرش توسط سازمان جدا نشد بلکه هر مادری خودش تصمیم گرفت که همراه بچه‌اش خارج شود و یا اگر خودش در منطقه جنگی می‌ماند، فرزندش را به خارج فرستاد.

وب‌سایت وزارت اطلاعات ایران این توضیحات را به‌نقل از وب‌سایت فستیوال فیلم یوتوبوری آورده و در مقدمه آن نوشته است:

«فیلم مستند کودکان اردوگاه اشرف در جشنواره فیلم گوتنبرگ کودکان سرباز و کودکان جدا شده از خانواده توسط رجوی / مستند زندگی امیر یغمایی، عاطفه سبدانی، پروین حسین نیا و حنیف بالی (کودکی که نماینده پارلمان سوئد شد) / پیش از این رجوی در دادگاه هامبورگ به اتهام به کارگیری کودکان سرباز و دزدیدن کودکان محکوم شده بود».

در اینجا نیز دروغهای زیادی گفته شده است. من خودم از شاهدان دادگاه هامبورگ بوده‌ام. این دادگاه یک دادگاه مطبوعات بود که به موضوع تبلیغات درباره جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق پرداخت. این دادگاه یک دادگاه جزایی نبود و اصلاً موضوع کودک سرباز و ربودن کودکان از موضوعات دادگاه هامبورگ نبود. واقعیت این است که یغمایی (یکی از سوژه‌های فیلم کودکان کمپ اشرف) در سال۲۰۲۱ تلاش کرد که از دادگاه هامبورگ برای مقاصد تبلیغاتی استفاده ابزاری کند ولی دادگاه هیچگاه او را به‌عنوان شاهد نپذیرفت.

من به‌نمایندگی از جانب کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد از آن مسئولانی که در کلیسای سوئد این فیلم را به فستیوال یوتوبوری توصیه کرده‌اند و از شما به‌عنوان مدیر فستیوال فیلم می‌خواهم اجازه ندهید این فستیوال محل پخش اطلاعات گمراه‌کننده رژیم ملایان علیه فعالان حقوق‌بشر و اعضای اپوزیسیون دموکراتیک ایران شود. بنابراین ما آژیر را به صدا درمی‌آوریم:

لطفاً به دام ماشین پروپاگاندای رژیم ایران نیفتید.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c106c0e4-ba30-467e-813e-059028ad9975"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات