728 x 90

«کلاف سردرگمی‌» نظام در برزخ برجام و «مخاطرات پیش رو»

مذاکرات برجام در وین
مذاکرات برجام در وین

روزنامه حکومتی آرمان ۱آذر، با اعتراف به بن‌بست برزخ برجام که تبدیل به یک «کلاف سر درگمی» برای نظام شده است طرح شروط نظام را به‌مثابه شیب تندی برای تن‌دادن به شروط آمریکا در پذیرش «مسائل منطقه‌یی و برد موشکی» توصیف کرد.

آرمان نوشت: به نظر می‌رسد رئیسی قرار است بر اساس شروطی که گذاشته مذاکرات را دنبال کند. در چنین شرایطی طرف مقابل نیز عنوان می‌کند ایران باید درباره مسائل منطقه‌یی و برد موشکی خود نیز مذاکره کند که ایران معتقد است این موضوعات قابل مذاکره نیست. در نقطه مقابل آمریکا عنوان می‌کند اگر موضوعات مورد نظر ما قابل مذاکره نیست شروط و موضوعات مورد نظر ایران نیز قابل مذاکره نیست و آمریکا شروطی که دولت رئیسی در نظر دارد را نمی‌پذیرد. در نتیجه دستور کار دولت رئیسی در مذاکرات هنوز مشخص نیست. از سوی دیگر دولت به این نتیجه رسیده که به جز برجام راه دیگری ندارد.
آرمان در ادامه افزود: ایشان می‌داند اگر مذاکره نکند و به موضوع پرونده هسته‌یی ورود نکند لابی‌هایی که از سوی طرف مقابل صورت می‌گیرد در نهایت به ضرر ایران خواهد بود. از سوی دیگر گزارشهایی که آژانس انرژی اتمی و آقای گروسی درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران ارائه می‌کنند ممکن است شکل متفاوتی به خود بگیرد و در نتیجه پرونده هسته‌یی ایران دوباره به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71610c07-bc5c-4f34-be3f-6a6ef5a80428"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات