728 x 90

فاجعه جان‌باختن مسافران بی‌گناه بر اثر شلیک موشکی رژیم به هواپیمای اوکراینی

شلیک موشکی رژیم به هواپیمای اوکراینی
شلیک موشکی رژیم به هواپیمای اوکراینی

آشکار شدن اطلاعات بیشتر درباره فاجعه تکان‌دهنده سقوط هواپیمای اوکراین بر فراز تهران و کشته شدن ۱۷۶سرنشین بیش‌از‌پیش تأیید می‌کند که این هواپیما بر اثر شلیک نیروهای رژیم آخوندی ساقط شده است.

به‌خاطر جان باختن مسافران بیگناه در شلیک رژیم به هواپیمای اوکراینی، خانم مریم رجوی روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد کانادا اطلاعات موثقی دارد که هواپیمای اوکراینی بر اثر شلیک یک موشک رژیم ایران سرنگون شده است.

نیویورک تایمز نوشت:‌ جاستین ترودو گفت:‌ با استناد به گزارشهای اطلاعاتی و جمعبندی مقام‌های آمریکایی یک موشک زمین به هوای رژیم ایران جت مسافربری اوکراین را سرنگون کرده و تمامی سرنشینان آنرا کشته است.

این هواپیما حامل ۶۳کانادایی بود. ترودو خواستار تحقیقات کامل در این زمینه شد.

 

یک مقام آمریکایی گفت دو موشک از یک سیستم دفاع هوایی SA-۱۵ رژیم ایران شلیک شده که جت مسافربری را سرنگون کرده است.

نیویورک تایمز به فیلم تأییدشده‌ای دست یافته است که لحظاتی پیش از آن که هواپیمای اوکراینی در ایران مورد اصابت قرار گیرد را نشان می‌دهد.

 

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان طی بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ مجموعه‌ای از شواهد نشان می‌دهد هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرده توسط موشک زمین به هوای رژیم ایران سرنگون شده است.

دومنیک راب وزیر خارجهٔ انگلستان نیز خواستار تحقیقات روشن در مورد دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی شد و گفت خانواده‌های قربانیان حق دارند واقعیت را بدانند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پاسخ به سؤالی در مورد سرنگون کردن این هواپیمای مسافربری و آزاد نکردن جعبه سیاه توسط رژیم آخوندی گفت: در نقطه‌ای آنها جعبه سیاه را آزاد خواهند کرد فکر می‌کنم به بوئینگ باید آنرا بدهند ولی اگر به فرانسه یا به کشور دیگری بدهند هم خوب است. فکر می‌کنم آنرا آزاد خواهند کرد و من این احساس را دارم که چیز وحشتناکی اتفاق افتاده که ویران‌کننده بوده است.

 

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان از رژیم آخوندی خواست درباره سقوط هواپیما پنهان‌کاری نکند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا ضمن همدردی با با زماندگان سانحه، از درخواست رؤسای دولت اوکراین، کانادا و انگلستان برای تحقیق درباره علت سقوط هواپیمای اوکراین در تهران حمایت کرد.

 

سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: هواپیمای اوکراینی توسط رژیم ایران ساقط شد و غیرنظامیانی که بر اثر سقوط آن هواپیما جان خود را از دست داده‌اند، قربانی بی‌کفایتی حکومتی شده‌اند که حامی نخست تروریسم در جهان است.

سناتور مارکو روبیو عضو برجسته سنای آمریکا تأکید کرد: رژیم ایران نمی‌تواند حقیقت را درباره نحوه سرنگونی هواپیمای اوکراینی پنهان کند.

 

تلویزیون فاکس‌ نیوز گزارش داد:‌ یک مقام ارشد آمریکا می‌گوید:‌ اطلاعات جدید تأیید می‌کند موشکی که رژیم ایران به هواپیمای اوکراینی شلیک کرده و باعث سرنگونی آن شده روسی بوده است.

این مقام گفت این یک فاجعه است آنها خراب کردند.

فاکس نیوز خاطرنشان کرد: مقام‌های پنتاگون نیز پیش‌تر گفته بودند هواپیمای اوکراینی با موشک‌های روسی SA۱۵ که در زرادخانه رژیم ایران است سرنگون شده است. سیستم پدافند موشکی رژیم ایران احتمالاً به‌حالت آماده‌باش در آمده بود تا در برابر پاسخ احتمالی آمریکا به حمله موشکی رژیم ایران به نیروهای آمریکایی در عراق، پاسخ دهد.

 

وزیر خارجه اوکراین گفت: آمریکا اطلاعات مهمی در مورد سقوط هواپیمای مسافربری در تهران به اوکراین داده است.

بیزینس اینسایدر خبر داد:‌ رژیم ایران از بلدوزرها در محل سقوط هواپیمای اوکراین استفاده می‌کند تا کشف حقیقت در مورد این حادثه را غیرممکن سازد.

خود داری رژیم آخوندی از دادن جعبه سیاه به کمپانی بوئینگ از نظر کارشناسان نیز از همان ابتدا مشکوک بود و انگشت اتهام را متوجه حکومت آخوندی کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1dc0d8eb-9910-4450-a522-a34562b05af8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات