728 x 90

زندانی سیاسی سهیل عربی: مخالفان را با سرکوب و اعدام خفه می‌کنید، ولی نمی‌توانید میل بشر به آزادی را از بین ببرید

زندانی سیاسی سهیل عربی
زندانی سیاسی سهیل عربی

زندانی سیاسی سهیل عربی پس از انتقال به بند ۱- الف زندان موسوم به ثارالله سپاه توسط بازجویان جنایتکار بازداشتگاه تهدید به سکوت شد. وی در پاسخ گفت: «امروزه عصر ارتباطات است. دهه شصت نیست که هزاران نفر را اعدام کردید و کسی نفهمید. شما مخالفان خودتان را با سرکوب و اعدام خفه می‌کنید. ولی نمی‌توانید میل بشر به آزادی را از بین ببرید.»

 

بر اساس اخبار رسیده روز یکشنبه ۳۱فروردین‌ماه ۹۹، زندانی سیاسی سهیل عربی پس از ۶روز بازجویی در بازداشتگاه ۱- الف به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

روز ۲۶فروردین‌ماه ۹۹، سهیل عربی از زندان تهران بزرگ به بازداشتگاه ۱- الف سپاه منتقل شد. در برگه اعزام وی نوشته شده بود که به مدت ۲۱روز در بند ۱- الف ثارالله خواهد ماند و این مدت قابل تمدید است.

 

این زندانی سیاسی در خصوص اخبار منتشر شده درباره خود مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت. او تهدید شد که جهت تنبیه و مجازات به زندانی بدتر از زندان تهران بزرگ منتقل خواهد شد.

بازجویان ۱- الف او را به سکوت فراخوانده و از وی می‌پرسیدند: «چرا با رسانه‌های معاند ارتباط برقرار کرده و مصاحبه می‌کنی؟ چرا با بیگانگان صحبت می‌کنی. اینها مصادیق جرم است. ما زندانهای بدتر از این هم داریم. اگر بخواهی ادامه بدهی اینها فعالیت علیه نظام است.»

 

پاسخ سهیل عربی به این تهدید این بود که: «از نظر من هیچ انسانی بیگانه نیست. مگر کسی که به هم‌نوع خود ظلم، ستم و فساد و زورگویی کند. من با تمام مردم جهان دوست هستم. از نظر من هیچکس بیگانه نیست. وقتی در مملکت خودم غریب هستم و مورد تفتیش عقاید قرار گرفتم، مسلم است که با کسانی دیگر صحبت می‌کنم. درد دلم را به کسی می‌گویم که بفهمد. هر کسی که به حقوق‌بشر و دمکراسی اعتقاد داشته باشد، دوست من است. مهم نیست چه ملیت، رنگ پوست و مذهبی دارد. مهم این است که به انسانیت احترام بگذارد.

هر انسانی به نوعی به زندگی نگاه می‌کند. دلیلی ندارد که همه ما یک جور فکر کنیم. هر کدام سلیقه و عقایدی داریم. هنر این است که با هم گفتگو و توافق کنیم.

شما مخالفان خودتان را با سرکوب و اعدام خفه می‌کنید. ولی نمی‌توانید میل بشر به آزادی را از بین ببرید. چون بالاخره هر کس راهی برای آزادی پیدا می‌کند. هیچکس هم نتوانسته یک انسان را تا ابد در قفس نگهدارد. ما با اندیشه هایمان پرواز می‌کنیم.»

 

در ادامه بازجوی بازداشتگاه ۱- الف به سهیل عربی گفت: «شما آب در آسیاب دشمن می‌ریزید.»

سهیل عربی جواب داد: «اگر شما دشمنی دارید، خودتان آب در آسیاب او می‌ریزید. شما خودتان با نگه‌داشتن یک نویسنده و روزنامه‌نگار در زندان آب در آسیاب دشمنتان می‌ریزید. مسلماً همان مردمی که من از حقوقشان حمایت کردم، از من حمایت می‌کنند. نمی‌گذارند که یک نفر را در اینجا گروگان بگیرید. من صدای مردم ستمدیده بودم و حرف دل آنها را زدم. آنها مرا تنها نگذاشتند و من از ایشان ممنونم.

اگر می‌خواهید که من با رسانه‌ها صحبت نکنم، شما هم زندانیان سیاسی را آزاد کنید. شما بر عکس زندانیانی از اختلاسگران، سارقین و فروشندگان مواد مخدر را که برای جامعه خطرناک بودند، آزاد کردید و معلم و کارگر و دانشجو و روزنامه‌نگاری که به مردم خدمت می‌کند، در زندان نگه داشته‌اید.

امروزه عصر ارتباطات است. دهه شصت نیست که هزاران نفر را اعدام کردید و کسی نفهمید. امروز مردم ما با هم متحد هستند و نمی‌گذارند صدای ما خفه شود.»

 

بر اساس گزارش یک منبع موثق، زندانی سیاسی سهیل عربی هم‌چنان اعتصاب‌غذای خود را که از روز ۱۵فروردین‌ماه ۹۹ آغاز شد، ادامه داده است. این اعتصاب غذا در اعتراض به نقض حقوق خود، ظلم مضاعف و بدعهدی مسئولان در خصوص اعزام وی به بیمارستان جهت عمل جراحی انجام شده و ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92e740e4-e92e-491d-a9d9-396950643d30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات