728 x 90

اعتراف تکاندهنده به پنهانکاری رژیم ایران در زمینه ویروس کرونا / فوت ۲پزشک در یک شب

کروناویروس در ایران
کروناویروس در ایران

روزنامه حکومتی جهان صنعت نیوز روز سوم اسفند۹۸ در مطلبی از پنهان‌کاریهای رژیم آخوندی و نداشتن هیچ اطلاع‌رسانی و شفافیتی درباره ابعاد و منشأ آلودگی به این ویروس خطرناک به‌نقل از مصطفی اقلیما یکی از کارشناسان حکومتی نوشت: چون تجهیزات ایزوله نداریم دو پزشک بر اثر کرونا فوت کردند.

 

مصطفی اقلیما در ادامه نوشته است: یک بیمارستان مجهز برای رسیدگی به مبتلایان کرونا نداریم. تنها ۵۰کیت آزمایش ویروس داریم، باید از قبل برای خرید آن اقدام می‌کردیم.
هیچ‌کس به دولت اعتماد ندارد. وزارت بهداشت از گفتن آمارهای دقیق کرونا واهمه دارد و این دروغگویی شکاف بین دولت و ملت را افزایش می‌دهد.

 

گزیده‌یی از این مطلب در زیر آمده است:

وقتی یک بحران در کشوری ظهور می‌کند، مهم‌ترین مسأله آن، آگاهی‌رسانی به موقع است. می‌توانید نمونه آن را در چین ببینید. دولت چین به پزشکی که اولین بار شیوع این ویروس را اعلام کرده بود، بی‌توجهی کرد و زمانی اعلام رسمی کرد که دیگر خیلی دیر شده بود. اما کشور چین به قدری قدرتمند و داناست که سریعاً یک شهر ۹میلیونی را قرنطینه کرد و به مدت ۱۰روز بیمارستان مجهز و مخصوص همین امر ساخت!

 

از دو سه هفته قبل توریست‌های چینی به ایران رفت و آمد می‌کردند. هم‌چنین وزارت بهداشت اعلام کرد مسئولان در خصوص رسیدگی به وضعیت مسافران با دستگاه تب‌سنج در فرودگاهها مستقر‌ند و جای هیچ نگرانی نیست.

 

در ادامه هر موقع مسئولان وزارت بهداشت در این امر صحبت می‌کردند با تأکید بر این‌که هنوز این ویروس به ایران نرسیده حرف را تمام می‌کردند در صورتی که همه می‌دانستند علائم این بیماری دو هفته بعد خود را نشان خواهد داد. پس نباید از دو هفته قبل با ضرس قاطع گفت خبری نیست!

 

حال روز چهارشنبه ۳۰بهمن اعلام کردند چهار روز پیش دو نفر در قم بر اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند. تصور کنید مردم با اعلام یک‌شبه خبر فوت دو نفر چقدر شوکه شدند.

 

در حال حاضر ترس تمام وجود مردم را فراگرفته که وقتی خبر فوت دو نفر اعلام می‌شود قطعاً ۱۰۰نفر مبتلا شده‌اند اما وزارت بهداشت آمار رسمی نمی‌دهد. هم‌چنین چون سریعاً قم را قرنطینه نکردند حین اعلام خبر، ساکنان شهر قم از ترس مبتلا شدن به شهرهای اطراف پناه بردند، یعنی مبتلایانی که اطلاع نداشتند با سفر به شهرهای دیگر ویروس را ناخودآگاه پخش کردند.

 

.... هیچ‌کس به دولت ایران اعتماد نمی‌کند. وزارت بهداشت از گفتن آمارهای دقیق واهمه دارد و این دروغگویی، شکاف بین دولت و ملت را افزایش می‌دهد. گفتن آمار‌های درست و به موقع مردم را خاطر جمع می‌کند ولی مسئولان هم‌چنان بر دروغ خود پافشاری می‌کنند. تنها اعلام کردند بهداشت فردی را رعایت کنید، اما آیا آگاهی درست به مردم می‌دهند؟

 

کل کشور از مبتلا شدن به این ویروس وحشت دارند، زیرا هر چقدر هم بهداشت فردی را رعایت کنند اگر از یک نفر این ویروس را بگیرند باید به کجا بروند؟ هیچ می‌دانید تنها ۵۰ تا کیت آزمایش این ویروس را داریم؟ باید از قبل برای خرید آن اقدام می‌کردیم اما هیچ مسوولی دلش برای مردم نمی‌سوزد.
جالب این است که وزیر بهداشت و درمان روز سه‌شنبه با قاطعیت اعلام کرد هیچ فردی مبتلا به کروناویروس نداریم! پس چطور در فاصله یک روز، دو نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کنند؟ چرا مردم نباید وحشت کنند؟ سردرگمی مردم باعث آشفتگی آنان شده است زیرا هیچ‌کس در این کشور پاسخگو نیست.

 

یک بیمارستان مجهز برای رسیدگی به مبتلایان نداریم. بیماران را از سراسر کشور جمع‌آوری می‌کنند می‌آورند تهران تا معالجه شوند. پزشکان بیمارستانها از برخورد با مبتلایان وحشت دارند چون نمی‌دانند باید چه کار کنند. از دیشب تا حالا فقط دو پزشک فوت کردند، چرا؟ چون تجهیزات ایزوله نداریم.
بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت به ۹۰درصد رسیده است.

 

چرا امروزه اعتماد در بین یک خانواده بسیار کم است؟ به‌دلیل عدم شفاف‌سازی دولت با ملت عملاً یک کشور از کار افتاده است. امروزه هر کس به هر طریقی می‌خواهد از ایران فرار کند. در زمان شیوع ویروس ما پروازهایمان را به هیچ کشوری کنسل نکردیم چه‌بسا به چین بیشتر هم کردیم اما در این سه روز پروازهای تمام کشورها به ایران و بالعکس کنسل شده است. ما با خیال راحت از چین توریست و دانشجو می‌آوردیم. این تنها بی‌مسوولیتی و بی‌کفایتی مسئولان را نشان می‌دهد و متأسفانه هیچ ارگانی آنها را بازخواست نمی‌کند. اگر این افراد در کشور دیگری مسئول بودند با این اشتباهات صد‌در‌صد اعدام می‌شدند.

 

مسوولان شهر قم را به‌دلیل عدم هماهنگی سیستم وزارت بهداشت با مابقی مسئولان قرنطینه نکردند که ضرر آن تنها شامل حال مردم شده است. اگر همان روز اول در مورد شهر قم بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی و سیاسی تصمیم می‌گرفتند حال کروناویروس در همان شهر کنترل می‌شد.

 

مسوولان در این سال‌ها هیچ‌گاه پاسخگوی مردم نبودند و فقط مسوولیتها را با هم پاسکاری می‌کردند. حداقل کاری که مسئولان می‌توانند در قبال مردم بکنند آگاهی‌رسانی به موقع است تا مردم کمی آرام بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf6cce40-5baa-44cb-9839-2caf783dd93f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات