728 x 90

۹۸عضو سازمان نظام پزشکی، خرید واکسن روسی را خطرآفرین اعلام کردند

واکسن روسی اسپوتنیک V
واکسن روسی اسپوتنیک V

۹۸ عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی روز یکشنبه ۱۲بهمن در نامه‌یی به ریاست جمهوری، خرید واکسن روسی اسپوتنیک V از این کشور را غیرموجه و خطر‌آفرین دانستند و سؤالاتی را در این زمینه مطرح کردند. متن کامل نامه به آخوند روحانی به شرح زیر است:

سلام علیکم

احتراماً بدینوسیله درخواست ۹۸نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی کشور به‌عنوان نماینده جامعه پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می‌گردد، مستدعی است اقدام لازم مبذول فرمائید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار کرده و ما را در ماتم هم‌قطاران خود سیاه‌پوش نموده است، خرید این واکسن که تاییدیه‌های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولیدکننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد آور می‌شویم:

الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک V در دسترس نیست.

ب: واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ‌یک از منابع معتبر جهانی تأیید نشده است و اثر بخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج: مدارک و مستندات و دلایل تأیید این واکسن در اختیار صاحب‌نظران جامعه پزشکی قرار نگرفته است.

بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یک‌سال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی و معقول تأیید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسنهای موجود دنیا از شرکت‌های چندملیتی اقدام گردد.

جامعه پزشکی و مردم ایران هر گونه تعلل، تأخیر، ملاحظه کاری و مسامحه در این زمینه را غیرقابل قبول، نابخشودنی و تحمل ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به‌عنوان نمایندگان جامعه پزشکی نگرانی خود را نسبت به‌نحوه انتخاب، تأیید و خرید واکسن موسوم اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه اعلام می‌داریم (سایت نظام پزشکی - ۱۲بهمن۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50fab2e3-a24c-442f-a983-bc7b27248f75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات