728 x 90

۶۰سال فاصله بین درآمد کارگران و مدیران در رژیم آخوندی

حقوقهای نجومی
حقوقهای نجومی

روزنامه حکومتی همدلی ۲آذر با اشاره به غارت و چپاول در حاکمیت آخوندی، به «فیشهای نجومی» هر یک از مدیران و سردمداران حکومتی با حقوق قشر کارگر اشاره کرد و در تعریف، این فاصله نوری درآمد بین کارگران و مدیران را «شصت سال فاصله» عنوان کرد.

همدلی نوشت: در روزهایی که اقشار ضعیف در بهترین حالت، چهار میلیون تومان در ماه دریافتی دارند، فیش‌های نجومی دوباره در شبکه‌های مجازی خبرساز شده است. از همین دیروز در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فیش‌های حقوق عجیب سه مدیر ارشد پتروشیمی دست‌به‌دست می‌شود که تقریباً معادل چهار سال کاری یک کارگر حداقل‌بگیر در سال دریافتی دارند. به‌عنوان مثال، در یکی از فیش‌های موجود حقوق مدیر مالی ۲۱۵میلیون تومان، حقوق مسئول منابع مالی ۱۲۵میلیون تومان و حقوق رئیس حراست هم ۸۴میلیون تومان قید شده است؛ اما این تمام ماجرا نیست، روز گذشته هم یک کاربر توئیتر، با انتشار فیش حقوقی یکی از مدیران ارشد پتروشیمی امیرکبیر از جمع حقوق و مزایایی گفت که به ۴۴میلیون تومان می‌رسد و در ادامه با احتساب ۶۶میلیون کارانه و ۱۰۰میلیون تومان کارت هدیه میزان این دریافتی به بیش از ۲۰۰میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که مبلغ دریافتی کارگران بدون سابقه کار با داشتن یک فرزند پس از کسر حق بیمه در سال جاری، حدود سه میلیون و ۷۱۱هزار و ۶۵۷تومان است.

همدلی در ادامه افزود: از سوی دیگر، مبلغ دریافتی کارگران با سابقه کار در همان سازمان با داشتن یک فرزند و پس از کسر حق بیمه، سه میلیون و ۸۴۱هزار و ۸۵۷تومان در سال جاری است که با کلی چک‌وچانه زنی از سوی فعالان کارگری، از اواخر سال۹۹ تصمیم‌گیری و امسال به مرحله اجرا درآمده است. در صورتی‌که به‌صورت میانگین حداقل دریافتی کارگران را سه میلیون و ۷۰۰هزار تومان در نظر بگیریم، این یعنی صاحب فیش حقوقی ۲۱۵میلیون تومانی در ماه، چیزی در حدود ۵۸برابر یک کارگر ساده دریافتی دارد. با یک حساب سرانگشتی در صورتی‌که یک کارگر با دریافتی سه میلیون و ۷۰۰هزار تومانی، در سال ۴۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان دستمزد داشته باشد، این نجومی‌بگیر در سال معادل دو میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان حقوق از خزانه دولتی یا همان درآمدهای نفتی دریافت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/296941c7-fa53-4d5f-b7a2-0496311d878b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات