728 x 90

۶ملوان ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر تحویل دادستانی یمن شدند

قاچاق مواد مخدر به یمن
قاچاق مواد مخدر به یمن

به گزارش العربیه، روز چهارشنبه ۲۶آذر اداره تحقیقات جنایی در استان المهره در شرق یمن، ۶ملوان ایرانی را به اتهام قاچاق محموله بزرگی از انواع مواد مخدر به دادستانی این کشور ارجاع داد.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داد که ملوانان ایرانی متهم‌اند که مقادیر زیادی از انواع مواد مخدر از قبیل حشیش، هروئین و کریستال مت‌آمفتامین به ارزش ۵میلیارد ریال یمن را با یک کشتی ایرانی که اواخر ماه گذشته در سواحل استان المهره توقیف شده، قاچاق می‌کردند.

این مقام امنیتی اضافه کرد: «پس از پایان مرحله جمع‌آوری شواهد در اداره تحقیقات جنایی در المهره پرونده کشتی ایرانی توقیف شده در سواحل المهره به دادستانی کل ارجاع شد».

شایان ذکر است که دولت قانونی یمن ماه گذشته اعلام کرده بود که نیروهای گارد ساحلی این کشور در استان المهره یک کشتی قاچاق را با ۶ملوان ایرانی و یک پاکستانی در مقابل سواحل الغیضه در استان المهره توقیف کرد که در داخل آن مقادیر زیادی از انواع مواد مخدر تعبیه شده بود.

در گزارش دولت یمن آمده است که در پی تفتیش کشتی از سوی نیروهای امنیتی نزدیک به ۷۳۰ کیلوگرم از ماده حشیش خارجی رایتینگ و علاوه بر آن ۲۱۶کیلو‌گرم از انواع قرص‌های مواد مخدر نوع کریستال کشف و ضبط شد.

شایان ذکر است که رژیم ایران و بازوی آن در لبنان (حزب‌الله) شبکه‌های جهانی کاشت و قاچاق مواد مخدر را راه‌اندازی و اداره می‌کنند و در این راستا به‌عملیات کاشت و تولید انواع مواد مخدر در افغانستان، کشورهای آمریکای لاتین پرداخته و سپس آنها را به کشورهایی در نقاط مختلف جهان قاچاق می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0c56629-5326-435a-8977-23a57ba98298"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات