728 x 90

۵ اعدام در شنبه و یکشنبه همزمان با معرفی کابینه پزشکیان و ۸۲ اعدام در سه هفته اول مرداد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ ۵ اعدام در شنبه و یکشنبه همزمان با معرفی کابینه پزشکیان و ۸۲ اعدام در سه هفته اول مرداد

 

دژخیمان خامنه‌ای یکشنبه ۲۱مرداد همزمان با معرفی کابینه پزشکیان یک زندانی به‌نام مهدی دهداری را در زندان عادل‌آباد شیراز و زندانی دیگری به‌نام داوود ظهرابی را در زندان اصفهان بدار آویختند. روز قبل از آن شنبه ۲۰مرداد ۳زندانی شامل محمد انصاری در تبریز و ناصر گراوند و یک زندانی دیگر در زندان خرم‌آباد اعدام شدند. پنجشنبه ۱۸مرداد نیز رحمان سرخوش در زندان نقده به‌دست جلادان حلق‌آویز شد.

به این ترتیب از اول تا ۲۱مرداد تنها طی سه هفته ۸۲نفر از جمله ۶زن روانه چوبه‌های دار شدند. انتقال زندانیان محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم جنایتکارانه اعدام ادامه دارد. امروز دوشنبه ۲۲مرداد سه زندانی در زندان در قزلحصار برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

به موازات اعدام زندانیان، روز یکشنبه ۲۱مرداد علی رسولی ۳۳ساله اهل روستای کوران از توابع مهاباد بر اثر تیراندازی نیروهای مرزی رژیم در مرز دوپلوره سردشت جان خود را از دست داد.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرامی‌خواند و از کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی می‌خواهد، از زندانهای ایران بازدید و با زندانیان به‌ویژه محکومان به اعدام دیدار کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲مرداد ۱۴۰۳ (۱۲ اوت ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eec960dd-b810-4dfc-b4fa-e3b8b63ebd1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات