728 x 90

۳۱سناتور جمهوریخواه با برداشتن تحریم‌های رژیم ایران توسط بایدن مخالفت کردند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

۳۱سناتور آمریکایی قطعنامه شماره ۷۲ را به سنای ایلات متحده ارائه داده‌اند که با لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران مخالفت می‌کند.

این قطعنامه می‌گوید تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم بدون پرداختن به دامنه کامل فعالیت‌های شرورانه آن از جمله برنامه‌های اتمی و موشکهای بالستیک و کروز، تکثیر تسلیحاتی، حمایت از تروریزم، گروگان گیری، نقض حقوق‌بشر و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه، نباید لغو شود. این سیاست ایالات متحده است که رژیم ایران نباید اجازه توسعه یا دستیابی به توانایی تسلیحات هسته‌یی را پیدا کند.

این قطعنامه تصویب می‌کند که لغو یا خاتمه تحریم‌ها در مورد رژیم ایران باید فقط طبق ماده ۴۰۱ (الف) قانون جامع تحریم‌ها در سال ۲۰۱۰ انجام شود. قطعنامه هم‌چنین با معافیتهای تحریمی یا حذف اشخاص حقیقی یا حقوقی از لیست تحریم‌ها، یا استفاده از مجوزهای ارائه شده در برجام، مخالف است.

قطعنامه هم‌چنین می‌گوید حکمی که رژیم ایران را منبع اصلی پولشویی معرفی می‌کند نباید معکوس شود و ممنوعیت رژیم ایران از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده با هدف انجام معاملات دلاری نباید لغو شود.

قطعنامه هم‌چنین با تعلیق یا لغو فراخوان اقدامات متقابل که از سوی اف.ای.تی. اف علیه رژیم ایران صادر شده، مخالف است.(سایت کنگره آمریکا ۱۹ اسفند)

 

همزمان با این قطعنامه در سنای آمریکا، در مجلس نمایندگان نیز ۲۱ عضو به رهبری مایکل مک‌کال، عضو جمهوریخواه ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را در عرضه کرده‌اند که اگر به قانون تبدیل شود، کنگره آمریکا قادر خواهد بود در صورت نیاز، مانع لغو تحریم‌های دولت آمریکا علیه رژیم ایران شود.

هم‌چنین ۱۴۰عضو مجلس نمایندگان از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات از بایدن خواستند به‌دنبال توافق جامعی با رژیم ایران باشد که نه فقط فعالیت‌های هسته‌یی، که دیگر فعالیت‌های مخرب رژیم را در برگرفته و در چارچوب مکانیزم‌های تحریمی و دیپلماسی، این هدف دنبال شود.

شبکه تلویزیونی ای.بی.سی روز سه‌شنبه ۱۹اسفند در گزارشی اعلام کرد ۷۰ نماینده دموکرات و ۷۰ نماینده جمهوریخواه این نامه را امضا کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/488082d9-95f1-4f54-a2bc-c422db3033eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات