728 x 90

۱۵سال حبس برای رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی

میرعلی اشرف پوری‌حسینی
میرعلی اشرف پوری‌حسینی

رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی رژیم به‌دنبال فساد مالی که از آن با عنوان «تخلفات سازمان خصوصی‌سازی» یاد شده است به ۱۵سال حبس محکوم شد.

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز چهارشنبه ۸بهمن‌ماه این خبر را به‌نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که میرعلی اشرف پوری‌حسینی، رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی به ۱۵سال حبس محکوم شده است. وی در مردادماه سال گذشته به‌دلیل فساد مالی و تخلفات سازمان خصوصی‌سازی بازداشت شده بود.

در کیفرخواستی که برای او تنظیم شده، آمده است که در زمان تصدی او بر سازمان خصوصی‌سازی، بخش زیادی از واگذاریها «بدون رعایت تشریفات قانونی» انجام شده و شرکتها بدون رعایت مقررات به افرادی واگذار شده که صلاحیت اداره این شرکتها را نداشتند.

پوری‌حسینی نماینده رژیم از تبریز در مجلس ششم بود و سال۱۳۹۲ که دولت آخوند حسن روحانی روی کار آمد، به‌عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی منصوب شد. او در نمایش انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲، رئیس ستاد انتخاباتی آخوند حسن روحانی در استان ‎آذربایجان شرقی بود.

در زمان مدیریت او، واگذاری کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی یا خصولتی (خصوصی/دولتی) انجام شد.

یکی از این واگذاریها که در سال‌های گذشته بسیار جنجالی شد، مربوط به واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه است که در ۱۳۹۴ انجام شد.

کارگران این شرکت در سال‌های گذشته بارها به‌دلیل افزایش مشکلات ناشی از این واگذاری از جمله پرداخت نشدن دستمزدها و مزایایی مانند حق بیمه طولانی‌تر اعتصاب کرده و خواستار بازگردانده شدن مالکیت این واحد به دولت یا اداره آن از سوی خود کارگران شدند.

از جمله واگذاریهای دیگر او باید از واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز، کشت‌ و صنعت مغان، هپکو، آلومینیوم المهدی و پالایشگاه کرمانشاه نام برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5309fcbe-ec17-441a-bba7-5d6345b83213"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات