728 x 90

۱۴سناتور آمریکایی خواستار بازدارندگی و مقابله با فعالیت‌های شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران شدند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

سناتورهای آمریکایی با ارائه قطعنامه‌یی خواستار گام‌هایی برای بازگرداندن بازدارندگی در برابر گروه‌های نیابتی رژیم ایران می‌باشند که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند.

در این قطعنامه که در سایت سناتور تد کروز به‌تاریخ ۳۰آذر منتشر شده آمده است: سناتورها کروز، کونز، همکاران، قطعنامه دو حزبی را ارائه می‌کنند و خواستار گام‌هایی برای بازگرداندن بازدارندگی در برابر گروه‌های نیابتی ایران می‌باشند که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند.

سناتور تد کروز (تگزاس) و سناتور کریس کونز (D-Del.) با همراهی ۱۲حامی دیگر، این هفته قطعنامه‌یی را ارائه کردند که در آن از دولت بایدن خواسته شد تا تمام اقدامات لازم را برای بازگرداندن بازدارندگی علیه این کشور انجام دهد.

رژیم ایران و نیروهای نیابتی رژیم، آمریکایی‌ها و منافع آمریکا را در خاورمیانه هدف قرار می‌دهند. نیروهای آمریکایی در منطقه از اواسط اکتبر بیش از ۱۱۵ بار مورد هدف ایران و نیروهای نیابتی ایران قرار گرفته‌اند. ایران به گروه‌های تروریستی در سرتاسر منطقه از جمله حوثی‌ها کمک مالی، آموزشی و سایر حمایتها می‌کند.

سناتور کروز گفت: «رژیم ایران به آمریکایی‌ها، متحدان ما و منافع ما در سراسر خاورمیانه حمله می‌کند. آنها نه تنها حملات و قتل‌عام را علیه متحدان اسراییلی و عرب ما انجام می‌دهند، بلکه حوثیهای نیابتی آنها اکنون در تلاش هستند تا آزادی کشتیرانی را که برای اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی حیاتی است، متوقف کنند. واضح است که آنها دفع نشده‌اند و زمان زیادی از این‌که دولت بایدن تمام اقدامات لازم را برای بازدارندگی و مقابله با این فعالیت‌ها انجام دهد گذشته است و دیگر بس است»...
سناتور کونز گفت: «حمله به نیروهای آمریکایی مذموم است و حمایت ایران از این حملات به حق با واکنش سریع و قاطع دولت بایدن مواجه شده است. من به سناتور کروز در ارائه این قطعنامه برای محکوم کردن این حملات، افزایش فشار بر ایران برای توقف حمایت خود از گروه‌های شبه‌نظامی خشن و حمایت از تلاش‌ها برای جلوگیری از حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی و جامعه بین‌المللی می‌پیوندم. من هم‌چنین از انعطاف پذیری و شجاعت نیروهای آمریکایی در سراسر خاورمیانه قدردانی می‌کنم و امیدوارم این قطعنامه حمایت آشکار کنگره از مأموریت فرماندهی مرکزی ایالات متحده در مقابله با تروریسم و ​​حفظ ثبات در سراسر منطقه باشد.
علاوه بر سناتورها کونز و کروز، این قطعنامه توسط سناتورهای جین شاهین (D-N. H.)، جو مانچین (D-W. Va.)، کتی بریت (R-Ala.)، جان باراسو (R-Wyo) و جکی روزن (D-Nev.)، تیم اسکات (R-S. C.)، مارشا بلکبرن (R-Tenn.)، بیل هاگرتی (R-Tenn.)، مگی حسن (D-N. H.)، مایکل بنت (R-Tenn.) D-Colo. )، دن سالیوان (R-Alaska)، و کوین کرامر (R-N. D.) حمایت می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e73a8f2-8986-4e2b-8a28-7ff0c01c74be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات