728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۲۷

۱۲۴ امین روز قیام، تظاهرات در چهلم محسن شکاری، ادامه اعتراضات تربت‌جام و اعتصاب کارکنان نفت و گاز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۲۷

۱۲۴ امین روز قیام، تظاهرات در چهلم محسن شکاری، ادامه اعتراضات تربت‌جام و اعتصاب کارکنان نفت و گاز

سه‌شنبه‌شب ۲۷دیماه در صدوبیست‌وچهارمین شب قیام سراسری و همزمان با چهلمین روز اعدام شهید قیام محسن شکاری، مردم در هفت‌حوض نارمک که محل زندگی این شهید بوده، به خیابان آمده و با فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» تظاهرات کردند، نیروهای سرکوبگر به‌سمت مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند و مردم با شعارهای «بی‌شرف بی‌شرف» پاسخ دادند. روز سه‌شنبه نیروهای سرکوبگر رژیم مزار محسن شکاری در بهشت زهرای تهران را محاصره کرده و مانع حضور مردم شدند. جوانان شورشگر بنر بزرگ این شهید را در اتوبان همت تهران از پل هوایی آویختند.

سه‌شنبه‌شب در سایر نقاط تهران از جمله تهرانسر، تهرانپارس، شهرک باقری و اکباتان طنین شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود»، «قسم به خون یاران، نوید محسن و یاران» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» طنین‌انداز شد.

جوانان شورشگر در آزادشهر استان گلستان تابلوی ستاد جاسوسی اطلاعات سپاه و در قم بلوار تعاون، بنر دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

در تربت‌جام در دومین روز اعتراضات به قطع گاز در سرمای زیر صفر، مردم در مقابل هلال احمر به اعتراض و درگیری با نیروهای سرکوبگر پرداختند. رژیم در وحشت از ادامه اعتراضات نیروهای کمکی به این شهر اعزام کرد.

کشاورزان زحمتکش اصفهان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در اعتراض به عدم دریافت حقابه مقابل استانداری تظاهرات کرده و خواستار تأمین حقابه شدند. تظاهرکنندگان شعارهای «رئیسی دروغگو، زاینده رودت کو»، «رئیسی بی‌عرضه، برگرد برو حوزه» و «نصر من‌الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب» سردادند.

شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز در بندر لنگه، ایلام، جم بوشهر، شیراز، عسلویه، اهواز، خارک، قشم، دهلران و آغاجاری در اعتراض به پایین بودن حقوق و وضعیت بد معیشتی اعتصاب و تجمع اعتراضی برپاکردند. تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه».

سازمان زندان‌های رژیم در یک اقدام جنایتکارانه، علیه ۶تن از زندانیان سیاسی به‌نام‌های یاشار توحیدی، امیر عباس آذرم‌وند، جواد سیدی، پارسا گلشنی، محمد خانی و رضا سلمان‌زاده که در جریان حمله وحشیانه مأموران خامنه‌ای به زندانیان اوین در ۲۳مهر امسال مجروح و مصدوم شده بودند، پرونده‌سازی و شکایت کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ دی ۱۴۰۱ (۱۷ ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/296e377e-7011-4a86-85b7-70ca27f71234"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات