728 x 90

یورو آسیا ریویو: بیش از ۱۰۰رهبر پیشین جهان با گام‌های عملی خواستار حمایت از قیام در ایران شدند

قیام سراسری مردم ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران - ۱۴۰۱

سایت خبری یورو آسیا روز سه‌شنبه دوم خرداد با انتشار مقاله‌ای پیرامون بیانیه تاریخی بیش از ۱۰۰تن از رهبران برجسته جهان به‌نمایندگی از ۴۶کشور و به‌نقل از آن نوشت: «جامعه بین‌المللی باید از معترضان دموکراسی‌خواه ایران حمایت کند و سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهد».
یورو آسیا نوشت: در نامه جمعی ۱۰۷رئیس دولت یا دولت سابق از رهبران کانادا، اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا خواسته شده است که «رهبری جمهوری اسلامی مورد حسابرسی قرار گیرند. ما شما را تشویق می‌کنیم که در همبستگی با مردم ایران در آرزوی آنها برای یک جمهوری سکولار و دموکراتیک بایستید که در آن هیچ فردی، صرف‌نظر از مذهب یا حق اولاد، نسبت به دیگران امتیازی نداشته باشد.
بیانیه بیش از ۱۰۰تن از رهبران جهان در ادامه با تأکید بر خواست مردم ایران مبنی بر نفی هر گونه دیکتاتوری ادامه می‌دهد: «مردم ایران از طریق شعارهای خود به صراحت اعلام کرده‌اند که همه اشکال دیکتاتوری را اعم از شاه مخلوع یا رژیم تئوکراتیک کنونی رد می‌کنند و بنابراین هر گونه ارتباط با هر یک را رد می‌کنند».
رهبران پیشین جهان در بیانیه تاریخی خود هم‌چنین با محکوم کردن دخالت‌های رژیم ایران در خاورمیانه و اروپا از جمله ارائه پهپادها برای کمک به جنگ روسیه علیه اوکراین و تلاشهای تروریستی و حملات سایبری آن در آلبانی حمایت قاطع خود از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و طرح جامع ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی اعلام داشته و نوشتند: «ما معتقدیم که این مردم ایران هستند که در مورد آینده خود تصمیم می‌گیرند. با این حال، ما می‌دانیم که برای چهار دهه، ائتلاف دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای که توسط رئیس شورای ملی مقاومت، خانم مریم رجوی بیان شد، شایسته حمایت است. مبانی اعلام شده در این طرح مبنی بر انتخابات آزاد، آزادی اجتماعات و بیان، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، خودمختاری برای قومیتهای ایران، و یک ایران غیرهسته‌یی با ارزش‌های دموکراتیک خود ما همخوانی دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3482e283-1e8f-4b20-9bb1-66d5a4c7f620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات