728 x 90

گودیل پیشنهاد رژیم ایران برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای سرنگون شده اوکراین را رد کرد

رالف گودیل لیبرال  مشاور ویژه کانادا در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی
رالف گودیل لیبرال مشاور ویژه کانادا در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی

مشاور ویژه کانادا در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط سپاه پاسداران در سال گذشته، پیشنهاد یک هفته پیش رژیم آخوندی برای پرداخت ۱۵۰هزار دلار به خانواده‌های کشته‌شدگان این فاجعه را رد کرد.

سی‌تی‌وی نیوز به‌نقل از رالف گودیل لیبرال، وزیر امنیت عمومی سابق، گفت: "رژیم ایران حق پیشنهاد یک جانبه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان را ندارد".

در اثر سقوط هواپیمای خطوط اوکراین در روز ۸ژانویه ۲۰۲۰ بر فراز تهران که با دو موشک سپاه پاسداران هدف قرار گرفت ۱۷۶ سرنشین هواپیما کشته شدند.

گودیل به مطبوعات کانادایی گفت: مبلغ نهایی منوط به مذاکره بین رژیم ایران و کانادا و چهار کشور دیگر است که شهروندان آنها در هواپیما کشته شده‌اند.

تلویزیون دولتی حکومت آخوندی در تاریخ ۳۰دسامبر اعلام کرد که دولت تهران ۱۵۰۰۰۰ دلار برای هر خانواده‌ای که فردی را در هواپیما از دست داده، اختصاص می‌دهد...

گودیل گفت: "یک روند مذاکره وجود دارد که هنوز انجام نشده است. هنوز انتشار مبلغ در دامین عمومی کمی زودرس است، زیرا هیچ‌یک از طرفهای دیگر درگیر در این روند هیچ اطلاعی ندارند"... .

مشاور ویژه کانادا در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری گفت این کنوانسیون مجموعه‌یی از مراحل برای شروع مذاکرات را مشخص می‌کند و پیشنهاد غرامت ایران "با هماهنگی قوانین هواپیمایی بین‌المللی" مطابقت ندارد.

وی گفت: "روند این نیست... که وقتی نوبت به جبران خسارت می‌رسد ایران به‌سادگی بتواند یک جانبه آن را تعیین کند"... .

گودیل گفت: "کانادا چندین قانون تحریم دارد که می‌تواند در مورد ایران اعمال شود، اما "اولین چالش این است که مطمئن شویم که همه حقایق را به‌دست آورده‌ایم، بنابراین ما بر اساس اطلاعات ثابت شده متقن عمل می‌کنیم" تا هدف قرار دادن آنها را مشخص کنیم".

گودیل گفت: "قانون مگنیتسکی وجود دارد که اگر دولت صلاح بداند از آن استفاده می‌شود. "قطعاً این از روی میز حذف نشده است."

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا، هم همان زمان گفت باور ندارد ساقط کردن پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین در اطراف تهران ناشی از خطای انسانی بوده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/115c01d7-abbe-45fa-bf24-771ab815eccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات