728 x 90

گلف نیوز: ضرورت مقابله با اقدامات مخرب رژیم ایران

ضرورت مقابله با اقدامات مخرب رژیم ایران در تنگه هرمز
ضرورت مقابله با اقدامات مخرب رژیم ایران در تنگه هرمز

گلف نیوز درباره اقدامات جنگ‌افروزانه رژیم ایران در تنگه هرمز برای جلوگیری از صادرات نفت از جمله نوشت: یک نیروی بین‌المللی حفاظت دریایی باید با اقدامات مخرب رژیم ایران مقابله کند. تنها راه برای برخورد با یک قلدر این است که ایستادگی کنید. رژیم ایران دقیقاً یک قلدر است و زمان آن است که جامعه بین‌المللی نیرو و کشتی برای این هدف اختصاص دهد. مهم نیست که آن کشتی‌های از آمریکا، انگلستان یا اتحادیه اروپا باشند. آنچه اهمیت دارد این است که تجاوزگری رژیم ایران با قدرت جواب داده شود.

 

گلف نیوز افزود: اهمیت استراتژیک تنگه هرمز مدت طولانی اثبات شده است که یک‌سوم محصولات پتروشیمی دنیا از این آبها عبور می‌کند.

این تنگه یک نقطه گره‌ای، یک مسیر تنگ آبی که یک مسیر دریایی حیاتی است که به‌طور جهانی به‌رسمیت شناخته شده است که باید باز باقی بماند. این اصل اساسی اما بواسطه اقدامات عامدانه و شرورانه رژیم در تهران متزلزل می‌شود.

طی دو ماه گذشته، شش نفتکش با دستگاه انفجاری در این خطوط آبی یا نزدیک آن هدف قرار گرفته است. خوشبختانه مواد منفجره دیواره‌های کشتی‌ها را نشکست و حوادث محیط‌زیستی و دریایی احتمالی بسیار جدی که خرابکاران آرزو داشتند، به‌وقوع نپیوشت.

اما نیروهای ایران همچنین تلاش کردند چند نفتکش را توقیف کنند و در دو مورد اخیر موفق بودند. مضافا بر این، نیروهای نیابتی ایران در یمن پیش‌تر مینهای دریایی با فنآوری پیچیده در خطوط دریایی بین‌المللی در آبهای باب‌المندب کاشتند.

همه این موارد به‌روشنی حاکی از این است که رژیم در تهران قصدش اخلال در عبور و مرور دریایی، ممانعت از تردد نفتکشها، ضربه زدن به تجارت و بازرگانی جهانی است و مصمم است که صلح و ثبات در منطقه را به هم بزند.

این وضعیت مسلماً نمی‌تواند ادامه پیدا کند.....

یک نیروی حفاظتی چندملیتی چه برای همراهی کردن نفتکشها در عبور از تنگه چه برای ارائه کشیک حفاظتی مؤثر در منطقه تنها راه مؤثر برای مقابله با مقاصد بدطینت و اقدامات کشتی‌های نیروی دریایی ایران است. اخیراً چنین طرحی در بحرین تدوین شده است و از جامعه بین‌المللی خواسته است که کشتی‌های نیروی دریایی اختصاص بدهند برای ایجاد و تجهیز یک نیروی حفاظتی بین‌المللی در خلیج‌فارس.

منبع خبر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/898627bf-053d-4c3b-aadf-63ca726eadfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات