728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۲۶

گسترش اعتراضات مردم اهواز به دیگر شهرهای استان خوزستان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

دستگیری شمار زیادی از تظاهر کنندگان و فراخوان به آزادی آنها

روزهای پنجشنبه و جمعه  ۹و ۱۰فروردین (۲۹و ۳۰مارس) تظاهرات هموطنان عرب در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان در اعتراض به سیاست سرکوبگرانه و تبعیض‌آمیز و تفرقه افکنانه رژیم آخوندی ادامه یافت.

مزدوران نیروی انتظامی و گارد ویژه ضدشورش  با پرتاب گاز اشک‌آور و با باتون به تظاهر کنندگان در شهر کوت عبدالله حمله کردند و به سوی آنها آتش گشودند. درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر تا ساعتها ادامه یافت.

جمعه شب تظاهرات اعتراضی هموطنان عرب علیه فاشیسم دینی به برخی شهرهای دیگر مانند آبادان، ماهشهر، حمیدیه و شیبان گسترش یافت.

در جریان تظاهرات ضدحکومتی در اهواز و سایر شهرها شمار زیادی از مردم به‌ویژه جوانان دستگیر شدند. گروهی از زنان در میان دستگیر ‌شدگان به چشم می‌خورند.

در تحولی دیگر، کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در روز جمعه برای چهارمین روز متوالی از دور جدید اعتراضات خود مقابل کارخانه دست به تجمع زدند. این تجمع اعتراضی تا شب‌هنگام ادامه یافت. روز پیش ا‌ز آن  شهر شوش شاهد اعتراض این کارگران بود. آنها با خودرو و موتور به سمت فرمانداری شوش حرکت کردند. در درگیریهای نیروهای انتظامی و اطلاعاتی با کارگران در روز پنجشنبه چهار تن از کارگران بازداشت شدند.

مقاومت ایران عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق بشر را به محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی و اقدام فوری برای آزادی دستگیرشدگان اعتراضات روزهای اخیر فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱فروردین ۱۳۹۷(۳۱مارس ۲۰۱۸)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/463c6c9d-52c5-4236-b166-a9abff854c98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات