728 x 90

گزارش سالانه وزارت‌خارجه هلند از اعتراضات و ناآرامی‌های اجتماعی در ایران

وزارت‌خارجه هلند
وزارت‌خارجه هلند

گزارش سالانه وزارت‌ خارجه هلند

در شهریور ۱۴۰۱ موج جدیدی از اعتراضات و ناآرامی‌های اجتماعی در ایران شکل گرفت

که طولانی‌ترین و شدیدترین سلسله اعتراضات و ناآرامی‌های اجتماعی

از زمان تأسیس جمهوری اسلامی بود

سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران از طریق نظارت بر رسانه‌های اجتماعی

و از طریق افرادی که در خارج از ایران با آنها همکاری می‌کنند

فعالیت‌های مخالفان را زیر نظر دارند

و آنها را از طریق تلفن، ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی مورد تهدید قرار می‌دهند

مقامات رژیم چندین بار در مورد دستگیری افراد و انهدام شبکه‌هایی

گزارش دادند که گفته می‌شود با مجاهدین خلق مرتبط هستند

در اول ژوئیه ۲۰۲۳ مجاهدین خلق

نشست سالانه خود را در نزدیکی پاریس

برگزار کردند

 

وزارت‌خارجه هلند در گزارش سالانه خود درباره ایران به‌تاریخ سپتامبر ۲۰۲۳ که به‌تازگی بر روی سایت این وزارتخانه منتشر شده بخشی را به ایران و قیام سراسری مردم ایران اختصاص داده است.

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه هلند که هر ساله درباره وضعیت در ایران تحت حاکمیت آخوندها ارائه می‌شود از جمله درباره اقدامات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه خامنه‌ای آمده است.

سپاه پاسداران سرویس اطلاعاتی مستقل خودش را دارد. فعالیت‌های آن تا حد زیادی با فعالیت‌های وزارت اطلاعات هماهنگی دارد.

بر اساس منابع مختلف، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران از طریق نظارت بر رسانه‌های اجتماعی و از طریق افرادی که در خارج از ایران با آنها همکاری می‌کنند، فعالیت‌های مخالفان را زیر نظر دارند. و آنها را از طریق تلفن، ایمیل و یا رسانه‌های اجتماعی مورد تهدید قرار می‌دهند.

به‌عنوان مثال با دستگیری اعضای خانواده‌های مخالفان در داخل ایران آنها را تهدید می‌کنند تا فعالیت‌هایشان را خارج کشور متوقف کنند.

گزارشهای متعددی حاکی از آن است که مقامات حکومتی اعضای خانواده‌های فعالان سیاسی را دستگیر و آنها را تحت بازجویی‌های وحشتناکی قرار دادند. و از آنها می‌خواهند تا بستگان خود را تحت فشار قرار دهند تا از فعالیت علیه رژیم دست بردارند.

گزارش وزارت‌خارجه هلند درباره قیام سراسری سال ۱۴۰۱ در ایران نوشته است:

ایران تقریباً روزانه اعتراضات کوچک و هم‌چنین چندین موج اعتراضات گسترده را تجربه کرده است، در سپتامبر ۲۰۲۲ موج جدیدی از اعتراضات و ناآرامیهای اجتماعی در ایران شکل گرفت که طولانی‌ترین و شدیدترین سلسله اعتراضات و ناآرامی‌های اجتماعی از زمان تأسیس جمهوری اسلامی بود.

این اعتراضات همه گروه‌های قومی و مذهبی، مناطق، گروه‌های سنی، و گروه‌های اقتصادی-اجتماعی را دربر گرفت. اعتراضات دامنه وسیعی داشت. آنها محدود به چند ده شهر نبودند، بلکه در سراسر کشور گسترش یافتند. خامنه‌ای اعتراضات را آشوب خیابانی و تظاهر کنندگان را خائن توصیف کرد.

گزارش وزارت‌خارجه هلند می‌افزاید

وضعیت استان سیستان و بلوچستان بسیار متلاطم بوده است. این امر از جمله در تظاهرات مداوم ضدحکومتی در روزهای جمعه و تعداد نسبتاً زیاد اعدام بلوچها مشاهده شد. حداقل ۱۱۰بلوچ در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ اعدام شدند.

در این گزارش هم‌چنین آمده است:در اول ژوئیه ۲۰۲۳، مجاهدین خلق نشست سالانه خود را در نزدیکی پاریس برگزار کردند. مقامات رژیم ایران مجاهدین خلق را مسئول انواع حوادث در ایران معرفی می‌کنند. در طول دوره تهیه این گزارش، مقامات چندین بار در مورد دستگیری افراد و انهدام شبکه‌هایی که ادعا گفته می‌شود با مجاهدین خلق مرتبط هستند، گزارش دادند.

افرادی که متهم به ارتباط با مجاهدین خلق هستند معمولاً احکام سنگینی را متحمل می‌شوند.

در تاریخ ۲۵ أوریل ۲۰۲۲، دادگاه انقلاب در تهران دو دانشجو را به موجب ماده ۶۸۷ قانون مجازات (آتش‌سوزی یا تخریب اموال عمومی) به ده سال حبس محکوم کرد. مقامات آنها را به داشتن ارتباط خانواده‌هایشان با مجاهدین خلق متهم کردند.(گزارش وزارت‌خارجه هلند: سپتامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da4a52a8-4dcc-493c-a325-1940431b7eec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات