728 x 90

گزارش ویژه رویترز - نقش خامنه‌ای در حمله به آرامکو

حمله رژیم آخوندی به آرامکو
حمله رژیم آخوندی به آرامکو
  • نحوه طراحی انجام شده رژیم ایران برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان
  • خامنه‌ای حمله به تأسیسات نفتی عربستان را تصویب کرد
  • حمله از پایگاهی در اهواز انجام شد

خبرگزاری رویترز در گزارش ویژه‌یی از نحوه تصمیم‌گیری و طراحی حکومت آخوندی برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان نوشت: حمله به عربستان از پایگاهی در اهواز صورت گرفته و خامنه‌ای ان را تصویب کرده بود.

 

رویترز -۴آذر در گزارش ویژه‌یی از نحوه طراحی حکومت آخوندی در حمله به تأسیسات نفتی عربستان نوشت: چهار ماه قبل از انفجار تأسیسات نفتی عربستان، مقامات امنیتی رژیم ایران در یک مجتمع به‌شدت حفاظت‌شده در تهران تشکیل جلسه دادند... آنچه در نهایت نتیجه این نشست بود طرحی بود که از درگیری مستقیمی که می‌تواند واکنش ویرانگری از جانب ایالات متحده را برانگیزد، ممانعت می‌کرد. طرح تصویب شده حمله به تأسیسات نفتی عربستان بود. این نشست حداقل چهار بار دیگر نیز برگزار شد.

رویترز افزود: این اطلاعات، توسط سه مقام رژیم ایران آشنا با این جلسات و نفر چهارمی که به تصمیم‌گیرندگان این رژیم نزدیک است، به رویترز توضیح داده شده است. این اولین باری است که بر نقش سران حکومت ایران در برنامه‌ریزی حمله ۱۴سپتامبر علیه تأسیسات نفتی عربستان تأکید می‌کند.

این افراد گفتند خامنه‌ای این عملیات را تصویب و مورد تأیید قرار داد. رویترز قادر نبود تا نظر سران رژیم ایران از وقایع نقل شده توسط افراد مطلع را به‌دست آورد. بک سخنگوی سپاه پاسداران از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

طبق گفته مقامات رسمی نزدیک به تصمیم‌گیرندگان در ایران، طرح رهبران نظامی ایران برای تهاجم به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در طی چند ماه تدوین و طراحی شده است.

سه تن از مقامات به رویترز گفتند که همه این جلسات در یک مکان امن در داخل مجتمعی در جنوب منطقه تهران برگزار شد.

سایر شرکت‌کنندگان در برخی از این جلسات شامل یحیی رحیم صفوی مشاور ارشد نظامی خامنه‌ای، و یکی از معاونان قاسم سلیمانی بوده‌اند.

این مقام رسمی گفت: از جمله اهداف احتمالی که در ابتدا مورد بحث قرار گرفت، بندری در عربستان سعودی، یک فرودگاه و پایگاههای نظامی ایالات متحده بودند. این مقام وارد جزئیات نشد...

این مقام رسمی نزدیک به تصمیم‌گیری در حکومت ایران گفت این گروه نهایتاً با حمله به تأسیسات نفتی عربستان توافق کردند چرا که باعث کسب پوشش رسانه‌یی بزرگ، وارد ساختن آسیب اقتصادی به دشمن و رساندن پیام بزرگی به واشنگتن می‌گردد.

این مقام گفت: « توافق در مورد آرامکو تقریباً با اتفاق آرا به‌دست آمد،» او اضافه کرد « ایده به نمایش گذاشتن دسترسی در عمق و قابلیتهای نظامی بود.»...

سناتور جمهوریخواه مارتا مک‌سالی Martha McSally عضو مجلس سنای آمریکا و خلبان سابق نیروی هوایی که توسط مقامات آمریکایی و عربستان سعودی بریف شده است و چند روز پس از حمله از محل تأسیسات آرامکو بازدید کرد، گفت: پهپادها و موشکها « از خاک ایران و از یک پایگاه ایرانی آمدند [شلیک شدند].»

یک منبع خاورمیانه، که توسط یک کشور در حال تحقیق در مورد این حمله بریف شده است، گفت: محل پرتاب پایگاه هوایی اهواز بود. این توضیح با اظهارات سه مقام رسمی ایالات متحده و دو نفر دیگر که با رویترز صحبت می‌کردند مطابقت دارد: یک مقام اطلاعاتی غربی و یک منبع غربی مستقر در خاورمیانه.

این افراد گفتند، موشکها و پهپادها به جای مسیر پرواز مستقیم برفراز خلیج‌فارس از ایران به عربستان سعودی، مسیرهای مختلف و متفاوتی را به سمت تأسیسات نفتی طی کردند که بخشی از تلاش رژیم ایران برای لاپوشانی دخالتش در این حمله بود.

به گفته منبع اطلاعات غربی، برخی از پهپادها و موشکها قبل از فرود در عربستان سعودی مسیری بر فراز عراق و کویت را طی کردند آنها گفتند این مسیر پرواز تأمین کننده امکان انکار برای ایران در داشتن نقشی در این تهاجم بود...

طبق گفته مقامات نزدیک به تصمیم‌گیری در حکومت ایران، فرماندهان سپاه ساعاتی بعد از حمله، خامنه‌ای را در این حمله بریف کردند.

بنا‌ به‌گفته مقام رسمی نزدیک به تصمیم‌گیری در حکومت ایران که در مورد جلسات بریف شده است، در یکی از آخرین جلسات پیش از حمله نفتی علیه عربستان، یکی دیگر از فرماندهان سپاه گفت: « مطمئن باشید که خدا با ما خواهد بود.» او اضافه کرد « طراحی برای مورد بعدی را شروع کنید.»

 

کنفرانس مطبوعاتی نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در کلوپ ملی مطبوعات - واشنگتن –۸مهر ۹۸(۳۰سپتامبر۲۰۱۹)

  • حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان از خاک ایران و با استفاده از موشکهای کروز ساخت رژیم
  • با الگو برداری از موشکهای کره شمالی صورت گرفت
  • این حملات در جلسه شورای عالی امنیت حکومت آخوندی به ریاست آخوند روحانی و نمایندگان خامنه‌ای، سرکردگان سپاه پاسداران و جواد ظریف تصمیم‌گیری شد
  • خامنه‌ای طرح کامل و نهایی را تصویب و اجرای آن را به پاسدار سرلشکر رشید و پاسدار سرتیپ حاجی زاده ابلاغ کرد

 

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوب ملی مطبوعات واشنگتن جزییات حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان را فاش ساخت.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا گفت:‌ بر اساس اطلاعات سازمان مجاهدین خلق ایران از درون رژیم تصمیم این حمله در جلسه شورای عالی امنیت رژیم آخوندی با حضور روحانی و ظریف گرفته شده است، شماری از فرماندهان ارشد سپاه نیز در این جلسه شرکت داشتند. خامنه‌ای پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید و پاسدار امیر علی حاجی‌زاده را مأمور اجرای این طرح کرد. ستاد فرماندهی تاکتیکی عملیات به فرماندهی پاسدار سرتیپ محمد فلاحی از یک هفته قبل در پایگاه امیدیه در خوزستان مستقر شد. عده‌یی از افسران پاسداران، متخصص موشکی و پهپادی از پایگاه ماهشهر نیز به امیدیه منتقل شدند. موشکهای کروزی که آخوندها با الگوی موشکهای کره‌ای ساخته‌اند در این حمله به کار گرفته شده است. این موشکها در مجتمع صنایع نظامی رژیم در پارچین تهران ساخته می‌شود.

 

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا گفت:‌

طرح کلی عملیات علیه پالایشگاههای عربستان در روز چهارشنبه ۳۱ژوئیه ۲۰۱۹، در جلسه شورایعالی امنیت ملی رژیم به ریاست حسن روحانی تصمیم‌گیری شد. جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آخوندی عضو ثابت شورایعالی امنیت ملی رژیم است و در جلسات آن شرکت می‌کند. بنابر اطلاعات مشخص برخی از فرماندهان سپاه پاسداران که در این جلسه مشخص شرکت داشتند عبارت بودند از: پاسدار سرلشگر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی ضد خاتم‌الانبیاء (بالاترین قرارگاه عملیاتی نظامی رژیم آخوندی، مسئول طراحی و همآهنگی عملیاتی نیروهای مسلح رژیم شامل سپاه و ارتش) پاسدار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، پاسدار- سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، پاسدار سرتیپ امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران. رشید و حاجی‌زاده در این نشست شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: بعد از موافقت اولیه خامنه‌ای با این عملیات، طراحی جزیی آن شروع شد و نهایتاً بار دیگر طرح به‌منظور تأیید نهایی برای خامنه‌ای ارسال شد. خامنه‌ای اجرای آنرا به پاسدار سرلشکر رشید و پاسدار سرتیپ حاجی‌زاده ابلاغ کرد.پاسدار سرتیپ فلاحی معاونت عملیات نیروی هوا فضای سپاه طرح را عملیاتی نمود. این معاونت در ستاد فرماندهی هوا-فضای سپاه واقع در پادگان دستواره (در منطقه چیتگر- شمالغرب تهران) قرار دارد. طرح عملیاتی و اجرایی نهایی، در ستاد مرکزی ضدخاتم الآنبیا، توسط پاسدار سرلشکر غلامعلی رشید چک و مورد تأیید قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91efb0fc-902c-416d-99d8-053543e08021"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات