728 x 90

گزارش هیل در مورد قطعنامه دوحزبی اکثریت کنگره

گزارش هیل در مورد قطعنامه دوحزبی اکثریت کنگره
گزارش هیل در مورد قطعنامه دوحزبی اکثریت کنگره

نشریه هیل، ارگان کنگره آمریکا روز ۷ اردیبهشت نوشت: روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت قانونگذاران با ارسال نامه‌یی به پرزیدنت بایدن، خاطرنشان کردند که یک حمایت دوحزبی از لایحه محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و در حمایت از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، بر اساس جدایی دین از دولت و غیراتمی" در مجلس نمایندگان رو به گسترش است.

این قانونگذاران در نامه خود نوشتند: امیدوارند رئیس‌جمهور آمریکا سه رکن دموکراسی، حقوق‌بشر و حسابرسی از متخلفان حقوق‌بشر را در کانون پیشبرد سیاست خود در مورد ایران قرار دهد.

تام مک کلینتاک، نماینده اصلی لایحه، روز سه‌شنبه ضمن فوری خواندن پیام خود به بایدن به خبرنگاران گفت: این قطعنامه بیانگر حقایق بدیهی در مورد رژیم ایران است و افزود مردم ایران بر تمایل خود برای ایجاد"یک دموکراسی مبتنی بر جدایی دین و دولت که مردم را نمایندگی کند" تأکید کرده‌اند.

نماینده برد شرمن، دموکرات یکی از آورندگان این قطعنامه نیز گفت، رژیم ایران اقلیتهای قومی و مذهبی را صرفاً به‌خاطر اعتقاداتشان از پایه‌ای‌ترین حقوق‌بشر محروم کرده است.

 

هیل، ارگان کنگره آمریکا اضافه می‌کند: خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران، این قطعنامه را نشان‌دهنده حمایت نمایندگان کنگره از آرمانهای مردم ایران و مقاومتی که به‌مدت ۴۰سال برای آزادی جنگیده، توصیف کرد.

سونا صمصامی (نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا) که در برنامه اعلام قطعنامه حضور داشت، نقش کلیدی اقدام فراحزبی در کنگره در هنگامی که سخن از دمکراسی، حقوق‌بشر و آزادی و مقابله با رژیم ایران است را مورد تأکید قرار داد.

مجید صادقپور، مدیر سیاسی سازمان جوامع ایرانی مقیم آمریکا به هیل گفت: «کنگره درصد روز اول دولت بایدن با فراخواندن رئیس‌جمهور آمریکا به‌ایستادن در کنار مردم ایران و شنیدن صدای آنها برای ایرانی آزاد، دمکراتیک، جمهوری و غیراتمی، حرف خود را زده است. این در حالی است که اپوزیسیون سازمان یافته، قوی‌تر شده و رژیم در ضعیف‌ترین نقطهٔ خود قرار دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77d56e0b-b327-4230-bd07-9bf382a601f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات