728 x 90

گزارش سی.ان.ان از عملیات هکرهای رژیم ایران پیرامون انتخابات آمریکا

سایبری - عکس از آرشیو
سایبری - عکس از آرشیو

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی مفصل که روز چهارشنبه هفتم شهریور منتشر کرد به بررسی عملیات هکرهای رژیم ایران در آستانه انتخابات آمریکا پرداخت.
سی.ان.ان در گزارش خود می‌نویسد: «هکرهای رژیم ایران که اخیراً کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را هدف قرار دادند، دو سال قبل از ترفند مشابهی برای هدف قرار دادن یک مقام پیشین دولتی و معتمد جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ و منتقد برجسته حکومت ایران، استفاده کرده بودند.
هکرها پس از نفوذ به حساب کاربری ایمیل این شخص، درخواست به ظاهر بی‌خطری را برای گروهی از کارشناسان منتقد جمهوری اسلامی ساکن ایالات متحده فرستادند و از آنها خواستند کتاب فرضی این شخص درباره برنامه‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی را بررسی کنند.
در این ایمیل جعلی که به ظاهر از طرف این شخص فرستاده شده بود، او از کارشناسان مورد نظر می‌خواست پس از مطالعه کتابِ در آستانه انتشارش، درباره فصل‌های آن نظر دهند.
این فرد کارشناسان را تشویق می‌کرد که برای مرور کتاب روی پیوند ضمیمه کلیک کنند تا به نسخه‌ای که اصلاً وجود نداشت، دسترسی پیدا کنند. پس از کلیک، کدهای مخرب وارد حساب کاربری این کارشناسان می‌شد و هکرها به‌صورت نامحدود به رایانه و اطلاعات آنها دسترسی پیدا می‌کردند».
سی.ان.ان در ادامه گزارش خود با اشاره به مورد مشابه دیگر اضافه می‌کند «این هکرها خرداد گذشته یک دیپلمات ارشد سابق دولت بایدن در خاورمیانه را نیز تقریباً به‌صورت مشابهی، از طریق ایمیل «فیشینگ» هدف قرار دادند.
او در فروردین گذشته از شخصی که خود را به‌عنوان محقق یک اندیشکده معتبر در شهر واشنگتن معرفی کرده بود، ایمیل به ظاهر بی‌خطری دریافت کرد.
در این ایمیل جعلی از این فرد خواسته شده بود به‌عنوان یک کارشناس امور خاورمیانه درباره موضوع تحقیقی این اندیشکده در مورد «دینامیک‌های در حال تحول وضعیت اسراییل و فلسطینی‌ها» در یک جلسه گفتگو شرکت کند.
مشخص نیست که آیا هکرها در این عملیات موفق بودند یا نه؛ چرا که این دیپلمات پیشین از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. ولی دسترسی احتمالی هکرها به ایمیل چنین شخصی اطلاعات ارزشمندی در اختیار هکرها قرار می‌دهد تا در عملیات بعدی محافل سیاست خارجی حزب دموکرات را هدف قرار دهند».
گزارش سی.ان.ان در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفت که دولت بایدن «به‌شدت هر دولت یا نهاد خارجی را که تلاش می‌کند در روند انتخابات ما مداخله کند یا به‌دنبال تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک ما باشد، محکوم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d16c213-67d6-409d-b6d5-8ea47b87cfbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات