728 x 90

گزارش ساندی تایمز انگلستان درباره محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

محققان بلژیکی می‌گویند طرح حمله به گردهمایی مقاومت در پاریس

در بالاترین سطح سران رژیم در تهران تصویب شد و هدف اصلی عملیات

مریم رجوی بود

به نظر می‌رسد طرح هدف قرار دادن شورای ملی مقاومت

پس از اعتراضات مردمی در دیماه ۹۶ در بیش از ۱۰۰شهر ایران فوران کرد

و توسط خامنه‌ای "دشمنان نظام" مقصر شناخته شدند در دستور قرار گرفته است

در سخنرانی ماه بعد خود خامنه‌ای اعتراف کرد که خیابان‌ها

تحت کنترل سازمان مجاهدین خلق ایران عنصر اصلی قرار دارد

و تهدید به تلافی کرد

ترزا ویلیرز

وزیر پیشین محیط‌زیست انگلستان:

این زنگ خطری برای جامعه جهانی است

و باید فشار بیشتری بر رژیم ظالم ایران وارد کرد

هفته‌نامه ساندی تایمز۲۴آبان ۹۹ تحت عنوان «بمب رژیم ایران برای از بین بردن دشمنانش در پاریس» نوشت:

چهار نفر به اتهام توطئه هدف قرار دادن یک تجمع علیه رژیم تهران با یک وسیله انفجاری که گفته می‌شود در یک پیتزا فروشی تحویل داده شده محاکمه می‌شوند

گردهمآیی پاریس در حمایت از اپوزیسیون ایران، هدف این سوءقصد بود.

وقتی یک زوج ایرانی وارد یک پیتزافروشی در لوکزامبورگ شدند پلیس نظاره‌گر بود. این لحظه مهم در یک توطئه تروریستی بود که به رژیم ایران نسبت داده می‌شود و به‌رغم خشم رژیم تهران، در آستانه محاکمه قرار دارد، رژیمی که تهدید به تلافی می‌کند.

داخل پیتزافروشی، امیر سعدونی ۴۰ساله و همسرش نسیمه نعامی ۳۶ساله - با یک دیپلمات رژیم ایران نشستند که یک بسته به آنها تحویل داد. نعامی آن را داخل کیف دستی خود گذاشت و آنها به مرسدس خاکستری خود که در همان نزدیکی پارک شده بود بازگشتند.

دادستانها می‌گویند اسدالله اسدی، دیپلمات رژیم ایران یک بسته بمب را تحویل داده است.

این برخورد تصادفی نبود، و افسران لباس‌شخصی که آنها را نظاره می‌کردند این را می‌دانستند. تصور می‌شود اسدالله اسدی، دیپلمات، ۴۸ساله، عضو سرویس اطلاعاتی رژیم ایران باشد. گفته می‌شود این بسته حاوی بمبی قدرتمند است.

دادستانها گفتند اسدی می‌خواست این زوج دو روز بعد بمب را در یک گردهمایی گسترده در نزدیکی پاریس با حضور مخالفان رژیم مذهبی ایران و سیاستمداران برجسته انگلستان و آمریکا کار بگذارند.

هفته آینده، پس از تحقیقات دوساله، سه مظنون به همراه یک مرد چهارم قرار است در آنتورپ، محل زندگی این زوج، به اتهام جرایم تروریستی به دادگاه بروند.

محققان بلژیکی متقاعد شده‌اند که اقدامات آنها در بالاترین سطح در تهران تصویب شده است، امری که محکومیت آنها را برای رژیم ایران تبدیل به یک شرمساری جدی خواهد کرد.

ژاک رائس، رئیس سرویس امنیت دولتی بلژیک در نامه‌ای، خطاب به دادستان فدرال نوشت: «نقشه حمله به نام رژیم ایران و تحت رهبری آن شکل گرفت. این مسأله به ابتکار شخصی اسدی نبود».

اسدی، دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین، هم‌چنین افسر وزارت اطلاعات و امنیت است و در بخش امنیت داخلی مشغول به کار است، که اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می‌داند - و به این ترتیب به تأکید رائس، "فرمانده عملیاتی" مأموریت بود.

به نظر می‌رسد هدف اصلی این عملیات مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران ائتلافی از گروه‌های مخالف بوده است که قرار بود تجمع سالانه خود را در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ – ۹تیر۱۳۹۷ برگزار کند.

بنظر می‌رسد پرزیدنت اپوزیسیون مریم رجوی هدف اصلی عملیات بوده است.

از جمله مهمانان مهم خارجی در تجمع ویلپینت، در حومه شمال شرقی پاریس، رودی جولیانی بود.

چندین منتقد برجسته رژیم ایران از انگلستان در این نشست شرکت کردند، از جمله ترزا ویلیرز، وزیر پیشین محیط‌زیست. وی گفت: "اگر متهمان در این پرونده محکوم شوند، این باید زنگ خطری برای جامعه جهانی باشد که فشار بیشتری بر رژیم ظالم ایران وارد کند تا به حمایت بی‌ثبات کننده خود از گروه‌های تروریستی در سراسر جهان پایان دهد".

شورای ملی مقاومت پشتیبانان قدرتمندی در خارج دارد، مدتهاست که خاری در چشم حاکمان ایران است. در سال۲۰۰۲، شورای ملی مقاومت مراکز هسته‌یی را که منجر به اعلام رژیم تهران به‌عنوان ناقض پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌یی شد فاش کرد.

ترزا ویلیرز خواهان فشار گذاشتن روی رژیم ایران برای پایان دادن به حمایتش از تروریستها شد.

به نظر می‌رسد طرح هدف قرار دادن شورای ملی مقاومت پس از اعتراضات مردمی که در دسامبر۲۰۱۷ ـ دیماه۱۳۹۶ در بیش از ۱۰۰شهر ایران فوران کرد و توسط خامنه‌ای، "دشمنان نظام" مقصر شناخته شدند، در دستور قرار گرفته است. در سخنرانی ماه بعد خامنه‌ای اعتراف کرد که خیابان‌ها تحت کنترل سازمان مجاهدین خلق ایران عنصر اصلی در قرار دارد و تهدید به تلافی کرد.

به گفته محققان، اسدی که پیش از این در عراق خدمت می‌کرد و با مواد منفجره آشنایی داشت، دستور یافت که عملیات پاریس را کمی بعد انجام دهد. سوابق سفر نشان می‌دهد که وی طی ماههای اول سال۲۰۱۸ چندین سفر از اتریش به ایران انجام داده که ظاهراً در ارتباط با برنامه‌ریزی آن است. گفته می‌شود وی بعداً سعدونی و نعامی را برای کارگزاری بمب به خدمت گرفت.

سعدونی به بازرسان گفت در مارس ۲۰۱۸، هنگام ملاقات با اسدی در قطار بین وین و سالزبورگ - ظاهراً برای احتراز از شناخته شدن - اسدی در مورد تجمع در نزدیکی پاریس صحبت کرد و "گفت که می‌خواهد با دستگاه کاری انجام دهد".

اسدی گفت که ابتدا باید این موضوع را با تهران در میان بگذارد، زیرا دستگاه باید آزمایش شود.

تصور می‌شود که وی بمب را در چمدان خود حمل کرده است، چمدانی که از آنجا که او یک دیپلمات بود، از جستجو معاف می‌شد.

شش روز بعد در پیتزاهات لوکزامبورگ، اسدی بمب حاوی بیش از ۱پوند TATP یا تری اکسید تری استون، ماده منفجره قدرتمند محبوب تروریست‌ها - زیرا کشف آن دشوار است - را تحویل داد. او هم‌چنین به زوج مزبور ۱۱۷۱۰یورو به‌عنوان پرداخت - یا پیش‌پرداخت - برای این عمل داد.

اسدی در حالی که به سمت اتریش، جایی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بود، در حرکت بود در تاریخ ۱ژوئیه – ۱۰تیردر آلمان دستگیر شد. به‌رغم اعتراضات رژیم ایران، وی به بلژیک تحویل داده شد.

یک دفترچه قرمز حاوی دستورالعمل بمب در اتومبیل اسدی پیدا شد. این موارد شامل نحوه فعال سازی و انفجار بمب و نحوه رفتار زوجین پس از حمله بود. به آنها گفته شده بود که برای چندین ماه با هواپیما سفر نکنند و دیگر از استفاده از آدرسهای ایمیل قدیمی دست بردارند و آدرسهای جدید درست کنند.

اسدی طی بازجویی در ماه مارس، بر اساس اسناد به‌دست آمده توسط رویترز به پلیس بلژیک گفت که گروه‌های مسلح در عراق، لبنان، یمن، سوریه و هم‌چنین ایران به نتیجه پرونده وی علاقه‌مند هستند و «از حاشیه تماشا می‌کنند تا ببینند آیا بلژیک از آنها حمایت می‌کند یا نه.»

سخنگوی دادستان فدرال بلژیک در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اسدی گفت: "چنین تهدیدهایی ممکن است رخ دهد، اما ما همیشه اقدامات امنیتی لازم را انجام می‌دهیم."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a73c03d0-f14a-4027-b14f-c18ffee69e5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات