728 x 90

گزارش روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ از شرکتهای پوششی رژیم در آلمان

گزارش روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ از شرکتهای پوششی رژیم در آلمان
گزارش روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ از شرکتهای پوششی رژیم در آلمان

معاملات آخوندها در کنار رود راین
گزارش زود دویچه سایتونگ پرتیراژترین روزنامه آلمان
درباره شرکتهای پوششی رژیم در این کشور


اسناد به‌دست آمده از داخل ایران نشان می‌دهد
رژیم از یک شرکت در دوسلدورف وابسته به شبکه‌یی از شرکتهای رژیم
برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کند

 

گزارش روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ از شرکتهای پوششی رژیم در آلمان:
شهر دوسلدورف در کنار رود راین همیشه جذابیت خاصی برای شرکت‌های ایرانی داشته و گاهی اوقات مقامات امنیتی آلمان را در حالت آماده‌باش قرار داده است. در اواخر پاییز ۱۹۹۶ مقامات اداره تحقیقات جنایی گمرک دو بار دفتر شرکت D.I.O در خیابان کایزروردر Kaiserswerther را بازرسی کردند. D.I.O مخفف سازمان صنایع دفاع است و قبلاً در دهه ۱۹۸۰ به‌عنوان شرکت تدارکاتی ارتش رژیم ایران شناخته می‌شد. آخوندها با کمک D.I.O می‌خواستند برنامه سلاحهای شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌یی خود را تجهیز کرده و ارتقا دهند. ۴۰سال بعد، اکنون ظاهراً شرکت دیگری در دوسلدورف وجود دارد که ارتباطاتش با رژیم ایران آن‌قدر نزدیک است که مقامات امنیتی آن را نیز زیر نظر دارند.

مرکز تجارت بین‌المللی یا شرکت جی آی سی اینترنشنال در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. آنها ۳۰سال تجربه در تجارت بین‌المللی و شرکای تجاری در خاورمیانه و آسیا دارند. نگاهی به بیلانش نشان می‌دهد که این شرکت به‌خوبی در حال تجارت است. تنها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، بیش از ۶۰۰میلیون یورو درآمد داشته است.
در محافل امنیتی آلمان گفته می‌شود که این شرکت به‌دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی شناخته شده است.

زود دویچه سایتونگ می‌افزاید: تحقیقات زود دویچه سایتونگ و شبکه تلویزیونی غرب آلمان -WDR نشان می‌دهد که شرکت GIC جی آی سی اینترنشنال بخشی از شبکه‌یی از شرکتهایی است که توسط مقامات دولتی در ایران به‌منظور دور زدن تحریم‌های غرب، که توسط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شده‌اند، ایجاد شده است. زیرا رژیم ایران فعالیت‌هایش بر روی بمب اتمی را ادامه می‌دهد.
رسانه‌ها اسنادی از داخل ایران را دریافت کرده‌اند که در اختیار جنبش اپوزیسیون ایرانی مجاهدین خلق قرار داشته است. این اسناد نشان می‌دهند که شرکت دوسلدورف و شاید سایر شرکت‌های مستقر در آلمان می‌توانند به رژیم تهران برای ادامه تجارت بین‌المللی با وجود تحریم‌های بین‌المللی خدمت کنند.
این شرکت در منطقه صنعتی در کنار رود راین ظاهراً با هلدینگ غدیر، یک شرکت مستقر در تهران، مرتبط است که به نوبه خود به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح رژیم ایران منتسب می‌باشد.
شرکت غدیر حدود ۱۰۰شرکت در ایران از صنایع نفت، گاز و برق، پتروشیمی و صنعت ساختمان سهام دارد. مثلاً در گروه توسعه نفت و گاز پارسیان یا شرکت پالایش نفت بندرعباس. اما گفته می‌شود که بازاریابی اوره نیز یک صنعت مهم است، محصولی که از طریق شرکت جی آی سی اینترنشنال مستقر در دوسلدورف نیز فروخته می‌شود.
به گفته مقامات امنیتی غربی، برای به دست آوردن موادی با کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی و تأمین مالی پروژه‌های نظامی مخفی رژیم ایران، سرویس‌های مخفی این رژیم و سپاه پاسداران، شبکه‌های پیچیده و اغلب فرامرزی از شرکت‌های واقعی، شرکت‌های پوششی و واسطه‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.


جواد دبیران، از سازمان مجاهدین خلق ایران که اسناد داخلی فاش شده را به دست آورده است، می‌گوید: ”رژیم آخوندها در طول سالیان توانسته است با سوءاستفاده از سیاست مماشات فاجعه‌آمیز غرب، شبکه گسترده‌یی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کند“ . با وجود تحریم‌ها، درآمدهای نفتی رژیم در دو سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
دبیران گفت که درآمد ایجاد شده یا توسط رهبران رژیم و فرماندهان سپاه پاسداران اختلاس شده و یا برای هزینه‌های سرکوب داخلی و هزینه‌های شبه‌نظامیان نیابتی استفاده شده است. او خواستار طبقه‌بندی سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمانهای تروریستی در اتحادیه اروپا شد.
از اوایل سال ۲۰۱۳ مقامات ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه شبکه سرمایه‌گذاری غدیر در ایران به‌دلیل ارتباط آن با دستگاههای امنیتی ایران اعمال کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود در آن زمان اعلام کرد: ”هدف این شبکه تولید و کنترل سرمایه‌گذاریهای عظیم و محرمانه است که از دید مردم ایران و تنظیم کننده‌های بین‌المللی پوشیده بماند“ . در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های آمریکا تمدید و گسترش یافت و سایر بخشهای تجاری را نیز در بر گرفت.

در ادامه گزارش روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ آمده است: از آنجایی که هلدینگ غدیر با ارتباطات خود با مجموعه نظامی رژیم ایران مورد هدف آمریکا قرار گرفته است، ظاهراً در شبکه شرکت‌های بین‌المللی که احتمالاً از تهران کنترل می‌شود، نگرانی زیادی وجود دارد که دیگر امکان انجام تجارت وجود نداشته باشد.
در نامه مدیر عامل جی آی سی اینترنشنال مستقر در دوسلدورف به شرکت غدیر مستقر در تهران مورخ فوریه ۲۰۲۱ نوشته شده و در اختیار زود دویچه سایتونگ و شبکه تلویزیونی غرب آلمان -WDR قرار دارد، از تأسیس شرکت دیگری به نام Elitco در آلمان خبر می‌دهد. ظاهراً به این منظور که بدون آشکار شدن ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاری تحریم شده غدیر بتوانیم در آینده تجارت کنیم.
شرکت Elitco در واقع از آوریل ۲۰۲۰ در آلمان وجود داشته است. این شرکت در همان آدرس شرکت دوسلدورف به‌عنوان جی آی سی اینترنشنال ثبت شده است. ”واردات، صادرات، تجارت عمده و خرده و هم‌چنین نمایندگی و کارمزد انواع کالاها به‌ویژه مواد اولیه و مواد غذایی و نیز لوازم صنعتی و کلیه فعالیت‌های مربوطه“ هدف رسمی این شرکت است
در یک نامه داخلی از دوسلدورف به تهران هم‌چنین اشاره شده است که با کمک جی آی سی اینترنشنال تعدادی شرکت دیگر در خارج از کشور ثبت شده‌اند که از طریق آنها می‌توان مواد حساس را تهیه و پرداخت ها را در آینده انجام داد، به‌عنوان مثال در عمان، ارمنستان و امارات متحده عربی یا چین. همیشه باید مراقب بود که هیچ ارتباط مستقیمی با شرکت سرمایه‌گذاری غدیر مشهود نباشد.


زود دویچه سایتونگ با اشاره به لو رفتن ارتباطات شرکت آی جی سی اینترنشنال با سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات حکومت آخوندی عطف به اسنادی که از درون رژیم به‌دست آمده می‌افزاید:
برای جلوگیری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها، سال گذشته به انحلال شرکت دوسلدورف و فروش ساختمان اداری آن‌که گفته می‌شود حدود ۶ میلیون یورو خریداری شده بود، اقدام شد. حداقل این چیزی است که صورتجلسه هیأت نظارت هلدینگ غدیر نشان می‌دهد. دلیل این اقدام قاطع این است که بسیاری از واریزیهای بانکی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر امکانپذیر نیست و هم‌چنان بی‌اعتمادی زیادی به شرکت‌های مجموعه غدیر وجود دارد.

(روزنامه زود دویچه سایتونگ: ۱۶بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0bbe15d-4933-46ca-9ce4-012a60a5f325"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات