728 x 90

گزارش تلویزیون ام.سی.ان. آلبانی از اشرف۳ و دادگاه دورس

تصویری از موزه قتل عام ۶۷ در اشرف۳
تصویری از موزه قتل عام ۶۷ در اشرف۳

تلویزیون ام سی ان آلبانی ۲۳ آبان ۱۴۰۰: چند روزی است که محاکمه حمید نوری به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه دورس آغاز شده است. نمایندگان مجاهدین خلق که در کشور ما ساکن شده‌اند، توسط گروهی از قضات سوئدی که مجوز روند مورد بحث را صادر کرده‌اند، به‌عنوان شاهد فراخوانده شده‌اند.

حسن ظریف، یکی از شاهدان این قتل‌عام می‌گوید: قضات دادگاه موضوع را با جزئیات دنبال می‌کنند. حمید نوری به‌دلیل شرکت در قتل‌عام مجازات می‌شود، این مهم است. ما برای آزادی هموطنانمان می‌جنگیم. هدف این محاکمه هم همین است. بخشی از آزادی مردم ایران این محاکمه صدای همه کسانی است که برای آزادی ایران جنگیده‌اند.

گروه خبرنگاران MCN در داخل کمپ اشرف۳ قرار دارد که اعضای مجاهدین خلق در آنجا نمایشگاه برخی از وقایع سال۶۷ را که در آن بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی توسط رژیم کشته شدند، ساخته‌اند.

این اتاق مرگ است، جایی که کمیته مرگ برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت زندانیان تشکیل جلسه می‌داد.

مجاهدین که در اینجا بخشی از وقایع ایران را به ما نشان می‌دهند، به آینده خوش‌بین هستند.

در حال حاضر ۶قاضی سوئدی و ۲دادستان به دادگاه دورس منتقل شده‌اند و تا ۱۹نوامبر برای شنیدن شهادت دان اعضای مجاهدین خلق در دورس آلبانی باقی خواهند ماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/011f68df-d73f-444b-865d-5c7e50ec0abd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات