728 x 90

گزارش تلویزیون العربیه از سمینار حقوق بشر ایران در ژنو

کنفرانس حقوق بشر ایران در ژنو
کنفرانس حقوق بشر ایران در ژنو

تلویزیون العربیه 16اسفند 96 گزارشی از سمینار حقوق بشر در ژنو منتشر کرد و با شرکت‌کنندگان در آن مصاحبه‌هایی انجام داد. 

در ژنو سمیناری درباره وضعیت حقوق بشر در ایران بعد از قیامی که در دسامبر گذشته شروع شد شخصیتهای سیاسی برجسته و نمایندگان پارلمان و شخصیتهای مدافع حقوق بشر سخنرانی کردند.

گزارشگر العربیه:‌

حقوقدانان و شخصیتهای سیاسی ابتدا شرکت  وزیر دادگستری رژیم  ایران علیرضا آوایی در جلسه شورای حقوق بشر را محکوم کردند چرا که  رژیم ایران دست به  سرکوب قیام‌کنندگان زده است. استراون استیونسون عضو سابق پارلمان اروپا در سخنرانیش تأکید کرد رژیم ایران که میلیاردها دلار از سرمایه‌های مردم  را هزینه حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در عراق و تروریسم حوثی‌ها در یمن و حزب‌الله در لبنان می‌کند نمی‌تواند به حکومت خود ادامه دهد.  وی شرکت وزیر دادگستری این رژیم  در شورای حقوق بشر را محکوم کرد.

استیونسون: «هفته گذشته علیرضا آوایی وزیر دادگستری رژیم ایران را دعوت کردند در صورتیکه او یکی از جنایتکاران و یکی از مجریان قتل زندانیان سیاسی در سال 1988می‌باشد. در آن قتل‌عام   30هزار زندانی سیاسی را کشتار کردند.  سالهاست که او در سوئیس و اروپا و انگلیس در لیست تروریستی است».

  کارشناسان بین‌المللی تأکید کردند پرونده ترورهای رژیم ایران در دستور کار مجمع عمومی و شورای حقوق بشر قرار گرفته است. گزارشهای تهیه شده  ثابت می‌کند مقامات عالی‌رتبه رژیم ایران در تصفیه و شکنجه زندانیان و مخالفان سیاسی دست داشته‌اند

طاهر بومدرا رئیس سابق دفتر سازمان ملل در عراق:« این یک تحول تدریجی است و دیر یا زود این پرونده را در مقابل دادگاههای بین‌المللی قرار می‌دهیم تا این‌که مطمئن شویم مرتکبین این جنایتها که  ابعاد جنایتهای ضدبشری است از مجازات فرار نکنند »

حقوق‌دانان شرکت کننده در این سمینار در سخنرانی هایشان بر حجم و میزان جنایتی تأکید کردند که رژیم ایران علیه مردم بی‌دفاع مرتکب می‌شود

سازمانهای حقوقی و شخصیتهای سیاسی شرکت کننده در سی هفتمین دوره شورای حقوق بشر به حسابرسی از مقامات رژیم تهران و مرتکبین جنایت علیه قیام مردم فراخوان دادند و این فراخوان آنها مورد استقبال جهانی قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f00c4434-ece5-4b88-991b-679b3c77f1f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات