728 x 90

گزارشی از وضعیت سرکوب و جانباختگان و مفقودین سیل در پلدختر

سیل پلدختر
سیل پلدختر

در طی روزها چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴و ۱۵فروردین ۹۸ نیروهای سرکوبگر بیش از هزار نفر به پلدختر بردند. یکی از شهروندان در این زمینه اطلاع داد که:

«همگی لباس ضدشورش به تن دارند که نمی‌دانیم این چه ربطی به امداد داره. برای همین برای همگی‌مان مشخص بود برای سرکوب آمدن نه کمک. چند نقطه شهر مردم اعتراض کردن که همگی رو سرکوب کردند

ورودی شهر پلدختر خونه‌های زیادی از بین رفته یعنی کلاً زمین خونه شون هم رفته، مردم آن محله اعتراض شدید دارن به حکومت که بخاک سیاه نشوندینمون، رژیم متقابلاً جواب داد که حق ساخت و ساز هم ندارین

یعنی خونه و زندگی و زمین و مغازه‌های جلوی خونه هاشون همه را از دست میدن.

مردم این مسیر با هر مسئولی که میومد سمتشون درگیر می‌شدن و اجازه ورود مسئولان رو به منطقه شون نمی‌دادن تا این‌که این مسیر رو ساکت کردن البته معلومه که موقت ساکت شدن.

نیروهای سرکوبگر ریختن اونجا، از طرفی فرماندار حرفشو راجع به ساخت و ساز غیرمجاز تکذیب کرد از اونور شایعات همیشگی رو پخش کردن که دارن از عصبانیت و احساسات مردم سوء‌استفاده می‌کنن و خلاصه با سرکوب فعلاً اوضاع رو آروم کردن.

روز اول که هنوز کمکهای مردمی نرسیده بود مردم هجوم بردن به هلال احمر در اون رو از ریشه کندن ریختن داخلش هر چی بود بردن، بعدش که نیروهای سرکوبگر اومدن به پلدختر، هلال احمر رو انتقال دادن به ورودی شهر در جنوب شهر اونجا محوطه بزرگی هست که هلیکوپترهایشان هم همانجا فرود میآید، دور تا دور نیروهای ضدشورش هست...»

 

در مورد جانباختگان و مفقودین در پلدختر

این شهروند همچنین گفت:

«مطمئنا افراد زیادی مفقود و یا کشته شدند، روز اول هلیکوپترها فقط مصدوم و جنازه می‌بردند، صداشو هم درنیاوردن اما به مرور معلوم میشه کیا مفقود شدن یا مردن.

از امروز عصر که اینترنت اومده دیگه باید منتظر اخبار جدید راجع تلفات باشیم همه مردم معتقدند که افراد زیادی مردن، چون از همون ابتدا موبایلها قطع شدن کسی از کسی خبر نداشت اما از امروز عصر خطوط وصل شدن کم و بیش، پس باید از فردا معلوم بشه تلفات.

ضمنا هیچ مسئولی تا الآن جرأت اینو نداشته که به مناطق سیل‌زده داخل شهر بره از ترس جونشون»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7fadaa1-c4ef-43ed-88d4-667d15df14c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات