728 x 90

گزارشی فجیع از دفن قربانیان کرونا در آرامستان(قتلگاه) بهشت محمدی سنندج + فیلم

یکی از شهروندان سنندجی روز ۷تیرماه۹۹ در گزارشی از افزایش میزان مبتلایان، قربانیان، وضعیت آشفته و بی‌توجهی به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و غارت و چپاول خانواده قربانیان توسط کارگزاران رژیم در غسالخانه و آرامستان بهشت محمدی این شهر نوشت:

«شهر سنندج در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد. میزان مبتلایان و جان‌باختگان در این شهر به‌شدت افزایش یافته است. در چنین شرایطی رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی سنندج ضروری است.

در آرامستان سنندج کمترین توجهی به دستورالعملها و پروتکل‌های بهداشتی نمی‌شود. کلیه فوتیها از کرونایی گرفته تا غیره با آمبولانس مشترک حمل می‌شوند. آمبولانس‌های فوتیها ضد عفونی نمی‌شوند. رانندگان آمبولانس از ترس ابتلا به کرونا در جابه‌جایی متوفی در آمبولانس هیچ اقدامی نمی‌کنند و از بستگان متوفی می‌خواهد تا تمام جابه‌جایی‌های داخل کابین را خودشان انجام بدهند.

موقع تحویل جنازه به سردخانه غسالخانه بهشت محمدی نیز خود خانواده متوفی را مجبور می‌کنند تا تحویل جنازه را انجام دهند.

پس از آن خانواده را برای تشکیل پرونده و صدور مجوز دفن به بخش اداری می‌فرستند. کارمندان در اتاقهای نسبتاً بزرگی که ورودی آنرا بسته‌اند، قرار دارند. مراجعین که چندین خانواده اعم از کرونایی و غیره هستند را در جای بسیار کوچک مقابل اتاقها به اجبار معطل می‌کنند.

بعد از این مرحله با گرفتن هزینه‌های سنگین مثل خرید قبر و معاینه پزشکی و نگهداری جنازه برای هر شب ۱۵۰هزار تومان از خانواده، مجدداً از خانواده درخواست می‌کنند که جنازه را به اتاق معاینه پزشک قانونی منتقل کنند.

در صورتی که مدرک مشخصی در مورد علت مرگ متوفی به پزشک قانونی ارائه نشده باشد، پزشک بعد از نگاه مختصر به جنازه علت مرگ را هم‌چون عارضه قلبی و کهولت سن و مشکل حاد تنفسی ثبت می‌کند.

پزشک قانونی بابت همین معاینه فرمایشی مبلغ ۲۷۵ تا ۵۰۰هزار تومان از خانواده متوفی دریافت می‌کند.

جنازه دوباره توسط بستگانش به سردخانه انتقال یافته تا در نوبت غسالخانه قرار گیرد. در تمام این مراحل بایستی توجه شود که جنازه‌ای با جنازه دیگر عوض نشود!

تعداد جنازه‌ها آنقدر زیاد است که سردخانه با کمبود جا روبه‌روست و مجبور هستند تعدادی جنازه را در کف سردخانه بچینند. نوبت به غسالخانه می‌رسد. تنها مرد غسال بهشت محمدی درویش نام دارد . او دستور انتقال جنازه از سردخانه به داخل غسالخانه که معلوم نیست جنازه‌های قبلی کرونایی بوده‌اند یا خیر را صادر می‌کند. به‌رغم درآمد کلانی که تشکیلات به‌اصطلاح بهشت محمدی دارد، هیچگونه اقدامی در جهت ضد عفونی سردخانه و غسالخانه پس از جابه‌جایی هر جنازه صورت نمی‌گیرد. بستگان متوفی از غسالخانه بیرون رانده می‌شوند تا مشخص نشود چگونه در مدت بسیار کوتاه ١٠دقیقه‌ای شستشو و غسل جنازه انجام می‌شود! سپس مجدداً با کمک همان بستگان داغدیده جنازه کفن پوش می‌شود. هیچ وسیله‌ای برای انتقال جنازه به محل قبر وجود ندارد و باز هم بستگان ناچار هستند جنازه را بر روی دوشهای خسته خود تا محل قبر حمل کنند.

تنها آخوند حاضر در این به‌اصطلاح بهشت محمدی نیز کم فروشی می‌کند، در حین دفن جنازه حدود نصف دعاهای مربوطه را به‌سرعت هر چه تمامتر قرائت کرده و بلافاصله محل را برای رسیدن به مراسم تدفین جنازه بعدی ترک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت رژیم در سفری که اخیراً به سنندج داشت با فرافکنی عنوان کرد که عامل اصلی اعلام وضعیت قرمز استان کردستان، برگزاری مراسم عروسی در یک کارواش بوده است! در صورتی که علاوه بر برداشتن محدودیتها توسط دولت، مراکزی هم‌چون بهشت محمدی عامل اصلی گسترش ویروس کرونا و کشتار مردم سنندج و دیگر شهرها است. احساسات پاک بستگان متوفیان آنها را به قتلگاه بهشت محمدی می‌کشاند و بعید است که فردی به‌طور سالم از آنجا خارج شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/041c8378-8dca-42b4-a9d5-7ab21639173f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات