728 x 90

گزارشی از خبرگزاریهای بین‌المللی از کشته شدن صالح العاروری و شش تن دیگر از همراهانش

صالح العاروری
صالح العاروری

رویترز در گزارشی از کشته شدن صالح العاروری و شش تن دیگر در جریان حمله روز سه‌شنبه در بیروت به‌نقل از دو منبع امنیتی لبنان نوشت: این حمله، محل نشست اعضای و فرماندهان ارشد حماس و گروه جماعت اسلامی لبنان را هدف قرار داد.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، این حمله را متوجه اسراییل دانست و ضمن محکوم کردن آن گفت: این اقدام تلاشی برای کشاندن لبنان به جنگ است.

به گزارش رویترز میقاتی از وزیر خارجه لبنان خواسته است شکایتی را علیه اسراییل در ارتباط با این حمله به شورای امنیت ملل متحد تسلیم کند.

 

به گزارش خبرگزاریها، علاوه بر صالح العاروری، دو تن از فرماندهان ارشد گردانهای القسام به‌نامهای سمیر فـَندی Fandi و عـَزّام الاقرع Azzam al-aghra به‌علاوه یک عضو دیگر دفتر سیاسی حماس به‌نام خلیل الحیهٔ Alhaya در این حمله کشته شدند.

نیویورک تایمز روز چهارشنبه نوشت: العاروری چندین بار به ایران مسافرت کرده و با مقامات رژیم ایران ملاقات داشته است.

 

آسوشیتدپرس در گزارشی از پیامدهای کشته شدن معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت نوشت: حمله اسراییل به بیروت که به کشته شدن صالح عاروری، رهبر شماره دو حماس، منجر شد، نشان‌دهنده تشدید قابل توجهی در جنگ جاری بین اسراییل و حماس است. مرگ او احتمال واکنش قابل توجه از سوی حزب‌الله لبنان را افزایش می‌دهد.

 

آسوشیتدپرس افزود: حمله در یک منطقه شیعه‌نشین در بیروت، محل قدرت حزب‌الله، اتفاق افتاده و حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، وعده واکنش به هر گونه اقدام اسراییل علیه مقامات فلسطینی در لبنان را داده است. این تحول، وضعیت پرتنش موجود در مرز اسراییل و لبنان را تشدید می‌کند، جایی که حزب‌الله و نظامیان اسراییلی به‌طور تقریباً روزانه در حال تبادل آتش هستند. با وجود جنگ جاری، حزب‌الله تاکنون به نظر می‌رسیده که از افزایش چشمگیر نبردها خودداری کرده است.

 

به‌دنبال کشته‌شدن العاروری ولایتی مشاور خامنه‌ای و دبیر ارگان صدور تروریسم و ارتجاع به نام مجمع جهانی بیداری اسلامی، در پیامی نوشت که گروه‌های مقاومت پاسخ مناسبی به اسراییل خواهند داد.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز در کلیپی منتشر کرد که حاوی تصاویری از ملاقاتهای العاروری با خامنه‌ای و قاسم سلیمانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e8294f4-bbed-4658-907d-c03890cc2202"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات