728 x 90

گزارشگر ویژه سازمان ملل رشوه دریافت کرد تا بر جنایات سرپوش بگذارد

آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد

به گزارش دیده‌بان سازمان ملل، آلنا دوهان، پروفسور رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه دولتی بلاروس و گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های یکجانبه در سال۲۰۲۱ از دولت چین ۲۰۰هزار دلار کمک مالی دریافت کرده است و او را به «لاپوشانی» سرکوب اقلیت اویغور توسط حکومت چین متهم کرد.

وی که در سال۲۰۲۰ از سوی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل به‌عنوان گزارشگر ویژه در امور تحریم‌های یکجانبه تعیین شد که یک مقام تخصصی و مستقل است که نظرات و گزارشهای او موضع رسمی سازمان ملل نیست.

آلنا دوهان، روز چهارشنبه در پایان سفر خود به ایران گفت: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا غیرقانونی است و باید لغو شوند و تأکید کرد که این تحریم‌ها از نظر حقوق‌بشری برای جامعه ایران پیامدهای ویرانگری دارند.

گروه‌های مدافع حقوق‌بشر او را متهم کرده‌اند که با مقصر جلوه دادن تحریم‌های غرب به‌عنوان دلیل مشکلات در کشورهای هدف تحریم، به تبلیغات حکومت‌های خودکامه دامن می‌زند.

دیده‌بان سازمان ملل در بیانیه‌یی گفت اسنادی که در سازمان ملل ثبت شده نشان می‌دهند که دوهان در سال۲۰۲۱ این کمک مالی را دریافت کرده است.

دیده‌بان سازمان ملل می‌گوید آلنا دوهان سال گذشته در دو مناسبت دیگر در مورد تحریم‌های غرب شرکت کرده بود که علاوه بر حکومت چین، دولتهای روسیه، بلاروس، ایران و ونزوئلا از برگزاری آن حمایت کرده بودند.

رئیس دیده‌بان سازمان ملل گفت: واقعاً شرم‌آور است که یک کارشناس به‌اصطلاح مستقل حقوق‌بشر می‌تواند از حکومتها پول دریافت کند و همزمان در مناسبتهایی که هدف آن سرپوش گذاشتن بر جنایات است شرکت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9082ab44-01fa-4301-8830-a588372f3a16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات