728 x 90

گروه هفت از رژیم ایران خواست ارسال سلاح به روسیه و حوثیهای یمن را متوقف کند

وزیران خارجه گروه هفت کشور صنعتی
وزیران خارجه گروه هفت کشور صنعتی

بیانیهٔ وزرای خارجهٔ گروه۷ در مونیخ

تداوم ارائه تسلیحات و مواد مرتبط با آن

توسط رژیم ایران به حوثی‌ها و سایر بازیگران غیردولتی در منطقه

به‌طور خطرناکی تنشها را افزایش داده است

 

اعضای گروه ۷ بر عزم خود تأکید می‌کنند

که رژیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی تولید کند

 

وزرای خارجهٔ گروه۷ متشکل از کشورهای انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا به‌دنبال دیدارشان در اجلاس مونیخ با حضور رئیس سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا طی بیانیه‌یی که توسط وزارت‌خارجهٔ ایتالیا ریاست دوره‌یی این گروه منتشر شد، تأکید کردند:

تداوم ارائه تسلیحات و مواد مرتبط با آن توسط (رژیم) ایران به حوثی‌ها در نقض قطعنامهٔ ۲۲۱۶ شورای امنیت و به سایر بازیگران غیردولتی در منطقه به‌طور خطرناکی تنشها را افزایش داده است».

در این بیانیه تأکید شده است که سه نظامی آمریکا در اردن «در نتیجهٔ حملهٔ پهپادی... توسط یک گروه شبه‌نظامی وابسته به (رژیم) ایران... کشته شدند».

در ادامهٔ این بیانیه، آمده است: «اعضای گروه ۷ بار دیگر حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن و کشتی‌های نیروی دریایی را که از آنها محافظت می‌کنند، شدیداً محکوم کردند. آنها تأکید کردند که این حملات نقض قوانین بین‌المللی است».

در بخش دیگری از این بیانیه، تأکید شده است: «اعضای گروه ۷ هم‌چنین بر عزم روشن خود مبنی بر این‌که رژیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی تولید کند، تأکید کردند. آنها نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید بی‌وقفه برنامه اتمی رژیم ایران ابراز کردند که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و آن‌را به‌طور خطرناکی به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات نزدیک می‌کند».

سایت وزارت‌خارجهٔ ایتالیا: ۲۸بهمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc5d6645-01b8-418b-b6a0-97323b6a2275"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات