728 x 90

گروهی از محققان دانشگاه تهران: در تحقیقات سوشی را شناسایی کردیم که در انگلستان شایع شده

کرونا در ایران و جهان
کرونا در ایران و جهان

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۸دیماه در گزارشی از گفتگو با گروهی از محققان دانشگاه تهران درباره شناسایی سوش جدید کرونا نوشت: «گروهی از محققان دانشگاه تهران طی دو مطالعه که بر روی توالی ویروس کرونا انجام دادند، ضمن شناسایی ۱۳ گروه اصلی و ۵۳ زیر گروه (جمعا ۶۶) از توالی این ویروس، به سوش جدیدی از این ویروس دست یافتند که شیوع بالایی در برخی کشورها دارد. به‌گفته محقق طرح، این‌که این سوش همان سوشی است که در انگلستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، باید منتظر داوری مقاله مطالعه اخیرتر بود».

در این مطلب آمده است: «دکتر الهه الهی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که در مطالعه اولیه ۱۳گروه اصلی و ۵۳زیر گروه از این ویروس را شناسایی و تعریف کردیم، گفت: ولی در بررسی اخیر به زیر گروهی پی بردیم که در مطالعات اول آن را تشخیص نداده بودیم و از سوی دیگر مشاهده کردیم که سوش جدید شناسایی شده بسیار سریع در برخی از کشورها شیوع می‌یابد. زمانی که نتایج مربوط به این مطالعه دوم را ارسال کردیم، دو واکسن "فایزر"و"مدرنا" آماده برای فاز بالینی می‌شدند، اما اخبار حضور سوش جدید کرونا ویروس با شیوع بالا در انگلستان منتشر نشده بود. ما امیدواریم مطالعه ما و دیگران بتواند نقش مؤثری در برطرف شدن شیوع این ویروس داشته باشد».

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که آیا سوش جدید شناسایی شده در این مطالعات همان سوش ویروس شیوع یافته در انگلستان بوده است، گفت: «ما نمی‌توانیم بگوییم که این سوش جدید است، بلکه ما در این تحقیقات سوشی را شناسایی کردیم که در انگلستان شایع شده و این‌که بخواهیم ادعا کنیم که این سوش جدید شناسایی شده همان سوشی است که در حال حاضر در کشور انگلستان شیوع زیادی یافته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، فکر می‌کنم باید تا زمان داوری رسمی مقاله منتظر بمانیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/480ac342-11e3-4a20-a73d-4c038f940660"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات