728 x 90

گرمای شدید باعث جان باختن صدها تن از حجاج شد

جان‌باختن حجاج بر اثر گرما
جان‌باختن حجاج بر اثر گرما

رویترز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۳۱خرداد به‌نقل از منابع وزارت‌خارجه عربستان، تعداد جان‌باختگان حجاج بر اثر گرما شدید که تا ۵۱درجه سانتیگراد رسیده بود را بیش از ۹۰۰نفر اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: مجموع جان‌باختگان مراسم حج ناشی از گرما به ۹۲۲نفر رسیده است.

بستگان پس از این‌که دمای هوا در مکه، مقدس‌ترین شهر اسلام، در روز دوشنبه به ۵۱.۸درجه سانتیگراد رسید، در جست و جوی دوستان و اعضای خانواده خود که مفقود شده به بیمارستانها رفته و به‌صورت آنلاین درخواست دریافت اخبار کردند.

حدود ۱.۸میلیون نفر از سراسر جهان، بسیاری از افراد مسن و ناتوان، در زیارت چند روزه، عمدتاً در فضای باز، شرکت کردند که امسال در تابستان عربستان مانند کوره برگزار شد.

یک دیپلمات عرب به خبرگزاری فرانسه گفت که مرگ و میر تنها در میان مصریها از بیش از ۳۰۰نفر در روز گذشته به «حداقل ۶۰۰نفر» رسیده است که عمدتاً به‌دلیل گرمای بسیار شدید بوده است.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه از ارقام منتشر شده توسط کشورهای مختلف، این رقم تاکنون مجموع کشته‌شدگان گزارش‌شده را به ۹۲۲نفر رساند...

علاوه بر مصر، اردن، اندونزی، ایران، سنگال، تونس و اقلیم کردستان خودمختار عراق نیز تلفات را تأیید کرده‌اند، هر چند در بسیاری از موارد مقامات علت را مشخص نکرده‌اند.

دومین دیپلمات عرب روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات اردنی به‌دنبال ۲۰زائر مفقود شده بودند، ...

یک دیپلمات آسیایی به خبرگزاری فرانسه گفت که «حدود ۶۸کشته» از هند و تعدادی دیگر ناپدید شده‌اند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0a50faf-5ae2-46df-9173-ba72f8a5318a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات