728 x 90

گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران به‌مناسبت سال نو میلادی با حضور خانم مریم رجوی - قسمت آخر

گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران به‌مناسبت سال نو میلادی
گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران به‌مناسبت سال نو میلادی

گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران

به مناسبت سال نو میلادی

با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی

و سخنرانی شخصیتهای سیاسی و منتخبان مردم فرانسه

اور سوراواز

 

 

سخنرانی‌های

ژان پیر برار، پیر برسی، فرانسوا کلکومبه

ژان پیر بکه، برونو ماسه، ژیل پاروئل، اودیل فاورا

و شماری از همسایگان و حامیان مقاومت در اور سور اواز

 

ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه

ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه در گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران با ابراز خرسندی از شرکت در این جلسه گفت:

من یکی از بنیانگذاران کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه هستم.

ما از گروههای چپ و راست دور هم جمع شده ایم چون برای مسائل مهم باید اعتقادات خود را فراتر از این اختلافات دانست. ما آرمان مردم ایران را یک امر بسیار مهم دانستیم، اکنون بیست سال است که ما در این مبارزه در کنار هم بوده ایم. زیرا ما معتقدیم که دولت ها نسبت به دیکتاتوری حاکم بر ایران مماشات و بزدلی زیادی نشان داده اند و رسانه های جمعی اغلب در آنچه به دلیل وجود ملاها در ایران اتفاق می افتد، شریک هستند.

من می خواهم به ویژه جوانان را خطاب کنم. انقلاب فرانسه به لطف جوانان خود پیروز شد. ژنرال هایی از صف بیرون می آمدند که بیست ساله بودند، کمون پاریس و مقاومت در برابر نازی ها هم همین طور است، این جوانان بودند که در خط مقدم مبارزه بوده اند.

شما جوانان ایرانی، بسیار خوش شانس هستید که فرزندان و وارثان این قوم بزرگ هستید، اما در زمانی به دنیا آمدید که دیکتاتوری بر کشور شما حاکم بود، شما هرگز آزادی را نشناختید، آزادی گفتگوی بدون تهدید، آزادی زنان در انتخاب ، آزادی مطالعه، آزادی کنجکاوی در مورد هر چیزی. ولی انقلاب فرانسه، به لطف جوانان خود پیروز شد ؛ همانطور که به عنوان مقاومت در برابر نازی ها پیروز شد.

 

ژان پیر برار خطاب به جوانان و مردم ایران افزود:

ما در همبستگی در کنار شما می ایستیم تا عدالت در مورد کسانی که زندانیان را در سال ۱۳۶۷ در زندان های ایران قتل عام کردند اجرا شود. زندانیانی که تنها گناهشان خواست یک ایران جدید پس از سقوط دیکتاتوری شاه بود تا ایران بتواند در جمع ملت ها جا و سهم خود را داشته باشد.

ما ایرانی می خواهیم که معلمان در آن با حقوق مکفی برای پرورش استعدادهائی که برای ماندگاری این ملت بزرگ که شما نماینده آن هستید، آزاد باشند.این کار فقط توسط مردم ایران که در راس آنها جوانان آنها هستند و از طریق همبستگی بین المللی انجام خواهد شد.

همبستگی بین المللی لازم است اما تنها تعهد ملت ایران است که گل پیروزی و آینده پربار را خواهند آورد. البته راه حل وجود دارد، برنامه ده ماده ای شورای ملی مقاومت ایران که خانم رجوی آن را ارائه کرده است.

پس آرزوهایم برای سال جدیدخیلی ساده است، در این روزگار پریشانی که می گذرانیم، آرزو می کنم که صلح درجهان حاکم و از شر دیکتاتوری خونین تهران که به تعداد اعدام هایش در جهان شناخته میشود، خلاص شویم.

آرزوی من رهایی مردم ایران است تا جوانانشان بالاخره رویاهایشان را تحقق بخشند و سال ۲۰۲۲را با یک دیدار زیبا در تهران برای جشن پیروزی شما به پایان برسانیم.

شما با حمل مشعل شهدای خود، پیروزی انقلاب ایران را تضمین می کنید، مرسی

 

ژان پیر بکه - شهردار پیشین و عضو شورای شهر اور سور اواز

ژان پیر بکه سخنران دیگر گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران در اورسوراواز بود وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این گردهمایی گفت:

طی ۲۵ سال که شهردار اور سوراواز بوده ام، ، ما پیوندهای ناگسستنی با مقاومت ایران، ایجاد کردیم. من از همان روز اول عزم و ظرفیت تشکیلاتی اعضای این مقاومت را دیدم و از این رو می خواهم به جوانان ایران اطمینان دهم که این مقاومت ایران، ظرفیت تغییر نظام حاکم بر ایران و برقراری آزادی و دموکراسی در کشور شما را دارد

در سال ۲۰۰۳، که توطئه دولت وقت فرانسه با همدستی آخوندها علیه مقاومت ایران انجام شد که منجر به شکل گیری آن اجتماعات در همینجا در اور شد که همه به یاد داریم، من با منتخبان شهرداری و با بخش بزرگی از مردم اور سوراواز صحبت کردم تا اقدامات دولت فرانسه برای کمک به آخوندها را محکوم کنیم. از آن روز حمایت ما از مقاومت ایران تا کنون و در بحبوحه سیاست مماشات غرب با این رژیم تروریستی همچنان ادامه داشته است.

 

ژان پیر بکه در سخنان خود یکبار دیگر بر حمایت خود از مردم و مقاومت ایران تاکید کرد و گفت:

سال ۲۰۲۲ همچنانکه سخنرانانی که قبل از من سخنرانی کردند، همگی این را به من یادآوری کردند که سال ۲۰۲۲ باید نشانه و علامتی برای تحقق اهداف این جنبش بزرگ باشد. هدف شما عادلانه است بنابراین همه هر روز بسیج می شوند تا صلح در منطقه را تضمین کنند تا مردم ایران عزت خود را بازیابد.

برای زندگی در یک دموکراسی. برای تضمین برابری زن و مرد. برای تضمین آزادی های اساسی. برای دستیابی به طرح ده ماده ای که مریم رجوی از سوی شورای مقاومت به آن اشاره کرد. ما اینجا هستیم. ما در اور سور واز در حمایت و پشتیبانی دائمی از شما هستیم. ما اولین حامیان شما هستیم و میدانیم که اکنون حمایت از شما در جهان بسیار زیاد است و امیدواریم در سال ۲۰۲۲، این حمایت ها به شما امکان دهد به یک ایران آزاد برسید ، ما ​​می خواهیم با شما ایرانی آزاد و دموکراتیک را ببینیم. این البته عزیزترین آرزویی است که ما در این ماه ژانویه ۲۰۲۲ شکل می دهیم. و ما البته امیدواریم لحظه ای را داشته باشیم که شما را فراتر از اور سوراواز و فراتر از اشرف ۳ به تهران برویم تا همه شما را ملاقات کنیم و پیروزی را جشن بگیریم.

 

فرانسوا کلکومبه بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه

فرانسوا کلکومبه در شروع سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی گفت:

این یک لحظه تا حدودی حساس در تاریخ ما است. مطمئناً مشکلات بسیار زیادی در مورد کووید و تغییرات زمین وجود دارد. مشکلات زیست محیطی مردم را بسیار بسیج می کند اما چیزی که بسیار مهم است، سرنوشت ایران است؛ ایران را به آزادی برسانید.

فرانسوا کلکومبه در ادامه با مرور تظاهرات سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران آنرا شکستن یک تابو در مسیر مقاومت در برابر دیکتاتوری آخوندی توصیف کرد. وی سپس با یادآوری دادگاههای مختلف در کشورهای اروپایی که هم اکنون مزدوران و دژخیمان رژیم را محاکمه می کنند بر محاکمه همه آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در رژیم آخوندی در دادگاههای بین المللی تاکید کرد

وی سپس در پایان صحبتهای خود گفت

من به همه دوستانم که در آلبانی هستند فکر می کنم. تصادفا من خیلی قبل از اینکه اکثر آنها در آنجا ساکن شوند، آن مکان را می شناسم. من نیز مدتی بعد از استقرارشان در آلبانی به آنجا رفتم و می توانم شهادت بدهم برای کسانی که هنوز به آنجا نرفته اند، انرژی وخلاقیت و حس کار جمعی را در آنها بسیار دیده ام. تصور می‌کنم به راحتی برای بسیاری از افراد این چنینی، تحت هدایت شخصی مانند مریم رجوی، قادرند بتوانند کشوری را که به آن نیاز دارد، دوباره روی پای خود بنا کنند.

من فکر می کنم آنها باید تمامی قدرت خود را حفظ کنند. جلو می‌روند، کار می‌کنند، اما به هر حال آنها بدانند که ما به اندازه امکانات محدود خود همیشه در کنار آنها خواهیم بود. خانم رئیس‌جمهور، من برای شما تبریکات ویژه‌ای دارم در مسیری کاملاً مثال زدنی که طی کرده اید، همچنانچه در ابتدا گفتم، برای همه کشورها، درسهایی هست که باید از شما آموخت و این بیانگر این است که زنان بسیار توانا هستند و قادرند کشور خود را نمایندگی کنند . حتی در کشوری مانند ایران با آن اندیشه های زن ستیزی حاکمان آن، شما ارزشهای واقعی را نمایندگی میکنید.

خانم رئیس جمهور، خانم ها و آقایان، اعضای مجاهدین خلق ایران و شما و همه ایرانیان، سال نو را به شما تبریک می گویم، سالی به سوی آزادی و سالی که شاید به ما اجازه دهد در تهران باشیم.

 

برونو ماسه شهردار ویلیه آدام

برونو ماسه شهردار ویلیه آدام در فرانسه سخنران دیگر این گردهمایی بود وی در سخنان خود گفت:

خانم رئیس جمهور دوستان عزیز ایرانی. در در روزهای شروع این سال جدید ، همانطور که سخنرانان قبلی اشاره کردند، سنت است که برای یکدیگر سلامتی، شادی و خوشبختی را آرزو کنیم. و بالاتر از همه آزادی.

ترجیح می دادم که شما را در اور سوراواز جایی که از سال ۲۰۰۸ به مبارزه شما پیوستم ملاقات می کردم متأسفانه، در سال ۲۰۲۲همچون سال ۲۰۲۱ این بیماری همه گیر در حال تداوم است.

اکنون باید به فقری که در ایران در حال فوران است نگاه کنیم. میلیونها ایرانی گرفتار فقر هستند و بسیاری از مردم بی سرپناه در حاکمیت آخوندها از اتوبوس ها و پشت بام خانه ها برای خوابیدن استفاده می کنند و عموما در محله های فقیر نشین زندگی کنند. این فقر در تامین داروهای مورد نیاز برای مردم نیازمند مشکلات زیادی ایجاد کرده که منجر به بروز بیماری های درمان نشده و شرایط سخت روحی و جسمی می شود.

 

در چنین شرایطی کانونهای شورشی، هواداران سازمان مجاهدین خلق با گرامیداشت چهارمین سالگرد قیام دی ۱۳۹۶ و دی ماه ۱۳۹۷ به بسیج و سازماندهی تظاهرات و قیام هایی با نام مسعود رجوی می پردازند. این سازمان در سراسر کشور فعال است و از این رو، همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، مجسمه سلیمانی در ۷ ژانویه به آتش کشیده شد.

فراموش نکنیم که قاسم سلیمانی در قتل عام ۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در سپتامبر ۲۰۱۳ ، شهریور ۹۲ نقش کلیدی داشت.

من سه بار فرصت داشتم با اشرفیان و مبارزه آنها برای آزادی تحت هدایت رئیس جمهور منتخب شورای مقاومت ملی ایران ملاقات کنم. سرسختی شما، فداکاری شما مثال زدنی است و به تمام دنیا نشان می دهد که ارزش هایی که شما حامل آنها هستید و ما به اشتراک می گذاریم جهانی است و باید در همه جا جاری شود.

من مشتاقانه منتظر دیدار شما هستم، نه در اشرف، بلکه در تهران. خانم رئیس جمهور دوستان عزیز، این آرزویی است که من در آغاز سال می نویسم و ​​وقتی که اسفند ماه آینده به سال نو خود رسیدید، تجدید می کنم. همزیستی این تقویم‌ها گواه این است که در تفاوت‌هایمان می‌توانیم برادری و بردباری پیدا کنیم. سال نو همگی مبارک!

 

پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه

پیر برسی سخنران دیگر این گردهمایی بود . وی در شروع سخنانش ضمن تبریک سال جدید میلادی یاد دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق بشر ایران و همچنین سناتور ژان پیر میشل حامی بزرگ مقاومت ایران را که سال گذشته درگذشت گرامی داشت

وی سپس خطاب به مجاهدان اشرف 3 گفت:

من از شهر فوق العاده اشرف 3 که شما با دستان خودتان ساخته اید، بازدید کردم و این یک سعادت بود.

باید تاکید کنم که رابطه برادرانه ای که بین دوستان ایرانی ما در مقاومت و مردم فرانسه وجود دارد قابل تقدیر است و بایستی این رابطه انسانی تقویت شود.

پیر برسی سپس از قضائیه بلژیک بخاطر محاکمه دیپلمات تروریست و مزدوران تروریست رژیم تقدیر کرد و خواستار محاکمه سران رژیم آخوندی در دادگاههای بین المللی بخاطر جنایاتی که طی سالهای حاکمیت آخوندها علیه مردم ایران مرتکب شده اند و اجرای عدالت علیه دژخیمان حاکم بر ایران گردید وی افزود:

می دانیم که بدترین شکنجه گران در ایران در ۴۰ سال گذشته اکنون به قدرت رسیده اند. بنابر این ما باید آنها را بسیار بیشتر در سراسر جهان بشناسانیم. و جامعه بین المللی را برای سپردن این جنایتکاران بدست عدالت ترغیب کنیم

 

ژیل پاروئل وکیل و حقوقدان فرانسوی

ژیل پاروئل حقوقدان فرانسوی و رئیس پیشین کانون وکلای استان وال دواز در سخنان خود گفت:

خانم رئیس جمهور ، دوستان عزیزم، صحبت کردن در جمع شما همواره لذت بخش است

مثل هر سال، برای همه شما و پیش از همه برای شما خانم رئیس جمهور بهترین آرزوها را دارم ، تا بتوانید به کار مهم تان که سالهاست انجام می دهید. ادامه دهید تا ایران سرانجام به سوی آزادی گام بردارد.

آرزو می کنم که سال ۲۰۲۲ سال آزادی به ویژه برای ایران باشد و عدالت در کشور شما اجرا شود

شما در سخنرانی خود اشاره کردید که سوئد و سپس بلژیک مواضع بسیار شجاعانه ای را البته در کادر آئین دادرسی جهانی اتخاذ کرده اند. من فکر می کنم افرادی که مسئول جنایتهای صورت گرفته در ایران هستند باید محاکمه شوند تا رژیم ایران سرانجام خود را همانگونه که هست نشان دهد یعنی رژیمی دیکتاتور که در عین حال جنایتکار هم هست

من همواره می گویم هیچ جنبش مقاومتی وجود ندارد که به قدرت نرسیده باشد بنابراین امید زیادی دارم که روزی پیروزی شما را در تهران ببینم. از همینجا هم اجازه بدهید به دوستانم در اشرف 3 سلامهای گرم خودم را برسانم و به شما اطمینان می دهم که اگر شما در قدرت باشید ایران را همچون اشرف ۳ دوباره خواهید ساخت همان ایران بود که شما می ساختید.

 

در گردهمایی همبستگی با مقاومت ایران بمناسبت سال نو میلادی اودیل فاورا از مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان، خدیجه آزونی از منتخبان شهر دودوویل آن وکسن Doudeauville en vexinو گوسلن فیلیپ از حامیان فرانسوی مقاومت ایران در اور سوراواز طی سخنانی یکبار دیگر بر همبستگی خود با مقاومت ایران تاکید و از مبارزه مردم ایران علیه دیگتاتوری حاکم حمایت کردند

آنان همچنین با استقبال از محاکمه دژخیم حمید نوری در دادگاه سوئد بخاطر قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 خواستار محاکمه سران رژیم از جمله آخوند جلاد رئیسی در دادگاههای بین المللی شدند

آنان همچنین ضمن ستودن مقاومت سازمانیافته مردم ایران تاکید کردند که این مقاومت با قیمتی که طی این سالیان برای آزادی مردم ایران پرداخته رژیم حاکم بر ایران را سرنگون و ایران را آزاد خواهد کرد.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/765b9d9d-ba2d-4c75-ab09-321529c187a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات