728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد: همبستگی با قیام مردم ایران، حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • گردهمایی سالانه مقاومت صداهای آزادیخواهی از ۳۰هزار نقطه، در ایران، اشرف۳ و بیش از ۱۰۰کشور را به هم می‌پیوندد
  • شرکت هزار تن از رهبران سیاسی، پارلمانترها و شخصیتهای مذهبی و فرهنگی از سراسر جهان
  • مریم رجوی: رژیم ولایت فقیه در موقعیت سرنگونی است و مردم و مقاومت ایران متعهد هستند تا یک ایران دموکراتیک و آزاد را بنا کنند. ما در پی دستیابی به قدرت به هر قیمت نیستیم، ما در پی برقراری آزادی و عدالت و برقراری یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی هستیم
  • سخنرانیها و پیامهای ۸سناتور و ۱۰عضو مجلس نمایندگان آمریکا
  • سخنرانی نخست وزیران سابق کانادا، الجزایر و آلبانی و وزرای خارجه سابق فرانسه، ایتالیا، کانادا، یمن، اردن، الجزایر

بعدازظهر امروز گردهمایی سالانه مقاومت ایران، با شرکت دوستداران ایران آزاد، حامیان مقاومت و ایرانیانی که خواهان سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران هستند با اتصال ۳۰هزار نقطه در ایران و اشرف۳ در آلبانی و در بیش از ۱۰۰کشور در ۵قاره جهان به‌صورت آنلاین برگزار شد. علاوه بر این تظاهرات بزرگ ایرانیان در برلین و اجتماعات و تظاهرات ایرانیان، متناسب با محدودیتهای ناشی از کرونا، در شهرهای مختلف جهان، به این گردهمایی پیوستند.

در این گردهمایی حدود ۱۰۰۰شخصیت از رهبران سیاسی، پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و مذهبی شرکت داشتند و از خواست مردم ایران برای سرنگونی دیکتاتوری دینی و طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای ایران آینده حمایت کردند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت سخنران خود در این گردهمایی را با درود به به مردم بپا خاسته بهبهان و هم‌چنین میلیونها هموطن برانگیخته که علیه احکام ضدانسانی اعدام جوانان قیام با طوفان عظیم توئیت سدبستند، آغاز کرد. شب گذشته مردم بهبهان با شعارهای ضدحکومتی دست به تظاهرات زده و به مقابله با یورش نیروهای سرکوبگر پرداختند.

خانم رجوی تأکید کرد امروز همه چیز حاکی از این است که رژیم ولایت فقیه در موقعیت سرنگونی است. مردم و مقاومت ایران متعهدند تا یک ایران دمکراتیک و آزاد متکی به رأی جمهور مردم بنا کنند. یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی. تعهد ما این است که به هر قیمت در پی برقراری آزادی و عدالت باشیم و نه در پی دستیابی به‌قدرت به‌هر قیمت. تعهد ما به اعاده تمام حقوق برباد‌رفته مردم است. مردم باید از حق سلامتی، حق سرپناه، حق اشتغال، حق داشتن تشکل و سندیکا، حق خودمختاری ملیت‌ها، حق برابری زن و مرد، حق آزادی از بردگی دینی، آزادی از ستم جنسی، آزادی بیان، آزادی عقیده و آزادی انتخاب برخوردار باشند و از حکم اعدام خبری نباشد.

خانم رجوی با اشاره به این‌که کرونا تا امروز دست کم ۷۲هزار قربانی از مردم ما گرفته است، گفت: افزایش نامتعارف قربانیان حاصل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای و روحانی است. استراتژی کلان تلفات انسانی برای سدبستن در برابر خطر قیام و برای مأیوس کردن و بی‌حرکتی جامعه ایران است. آنها مردم را بدون هر گونه کمک در پیشگیری و درمان به سرکار می‌فرستند و در عین‌حال آنها را به‌دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی مقصر شیوع کرونا معرفی می‌کنند. آخوندها بنیادهای بهداشت و درمان را ویران کرده‌اند. وزیر بهداشت رژیم می‌گوید برای اولین بار در ژوئن فقط ۳۰۰میلیون یورو یعنی ۳.۵یورو ما به ازاء هر ایرانی به این وزارتخانه برای مقابله با کرونا پرداخت شده است که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست. همین پول هم در چرخ دنده فساد فراگیر حکومتی حیف و میل می‌شود. در حالی‌که سرمایه نهادها و بنیادهای ۱۵ گانه تحت کنترل خامنه‌ای به یک‌هزار میلیارد دلار سر می‌زند.

خانم رجوی با اشاره به شروع محاکمه یک دیپلمات رژیم آخوندی و سه همدستش در بلژیک به‌خاطر توطئه تروریستی در گردهمایی ایرانیان در ویلپنت در تیر ۱۳۹۷ گفت، این نخستین بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود، اما برای متوقف کردن تروریسم افسارگسیخته آخوندها محاکمه عاملان کافی نیست باید آمران واقعی یعنی خامنه‌ای، روحانی، ظریف و علوی وزیر اطلاعات نیز محاکمه شوند. این پرونده مدرک قاطعی است که بر اساس آن شورای امنیت ملل متحد می‌تواند خامنه‌ای و همدستان‌اش را به‌عنوان بزرگترین آمران تروریسم در مقابل عدالت قرار دهد. وی از همه دولتها و مجامع بین‌المللی خواست در رویارویی با مهم‌ترین تهدید صلح و امنیت جهان، در کنار مردم ایران باشند.

در این گردهمایی، شهردار جولیانی، سناتور جوزف لیبرمن، آقای نیوت گینگریچ رئیس سابق کنگره آمریکا، آقای استیفن هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، آقای سید غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر، آقای پاندلی مایکو و آقای سالی بریشا نخست وزیران سابق آلبانی، خانم میشل آلیو ماری، آقای جولیو ترتزی، آقای جان برد، و خانم آنا فوتیگا، وزرای خارجه سابق فرانسه، ایتالیا، کانادا و لهستان، آقایان ریاض یاسین و خالد الیمانی وزرای خارجه سابق یمن حضور داشتند و سخنرانی کردند.

در این گردهمایی ۱۸تن از قانونگذاران آمریکایی شامل سناتور مک سلی، سناتور کاردین، سناتور کورنین، سناتور تاد یانگ، سناتور مایک براون، سناتور روبیو، سناتور منندز، سناتور بوزمن و اعضای مجلس نمایندگان، پال گوسار، لنس گودن، تد دویچ، دانالد پین، تیم برچت، دیوید ترون، تام امر، دان بیکن، رالف نرمن، دیاز بالارد، سخنرانی کردند و یا پیام دادند.

در این گردهمایی هم‌چنین آقای تام‌ ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا، مایکل موکیزی، وزیر سابق دادگستری آمریکا، آقای لویی فری مدیر سابق اف.بی.آی، سناتورهای سابق خانم کلی آیات و آقای رابرت توریسلی خانم ترزا پیتون، رئیس فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات در کاخ‌سفید دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش، آقای ژیلبر میتران، رئیس بنیاد فرانس لیبرته، خانم راما یاد وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه، آقای دیوید جونز وزیر در کابینه ترزامی، خانم ترزا ویلیرز وزیر سابق محیط‌زیست و کشاورزی انگلیس، خانم بارونس ورما وزیر سابق و عضو مجلس اعیان انگلستان، جان پری وزیر سابق در کابینه ایرلند، آقای لولزیم باشا رهبر حزب دموکرات آلبانی، آقای فاتمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه آلبانی و وزیر دفاع سابق این کشور، احمد جارالله سردبیر السیاسه کویت، خانم هدای ناصر از مصر، بصام العموش وزیر و سفیر سابقه اردن در ایران، آقای کیمو ساسی وزیر حمل و نقل و ارتباطات فنلاند، و سفرا، رابرت جوزف، لینکلن بلومفیلد، کنت بلکول، خانم اینگرید بتانکورد کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا، لیندا چاوز، پاتریک کندی و آقایان متیو آفورد، دیوید ایمس، و اسقف جان پریچارد از مجلس عوام انگلیس، آقای لویی لیت راموس نایب‌رئیس حزب پ پ او پارلمان اروپا، آقایان مارتین پاتسلت و توماس نورد از پارلمان آلمان، فیلیپ گوسلن از مجلس ملی فرانسه، سناتور لوچو مالان، خانم رناتا پولورینی و آقای روبرتو رامپی از سنا و پارلمان ایتالیا، آقای جیمز بزن و خانم جودی اسگرو از پارلمان کانادا، میهال کامینسکی معاون سنای لهستان، آقای ژان فرانسوا لوگاره شهردار سابق منطقه یک پاریس، ژنرال جیمز کانوی فرمانده سابق نیروی تفنگداران دریایی آمریکا، ژنرال جرج کیسی، رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا، ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد ارتش آمریکا، اد ملکرت نماینده ویژه سابق ملل‌متحد در عراق، طاهر بومدرا نماینده حقوق‌بشر یونامی در عراق و اسقف جان پریچارد سخنرانی نمودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷تیر۱۳۹۹ (۱۷ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f22400f-66f0-452f-b51c-f7cce01c722d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات