728 x 90

گردهمایی بزرگ ایران آزاد ۱۴۰۲ - سخنرانیهای جان بولتون و سناتور جوزف لیبرمن

جان بولتون و سناتور جوزف لیبرمن
جان بولتون و سناتور جوزف لیبرمن

گردهمایی بزرگ ایران آزاد ۱۴۰۲

سخنرانیهای

جان بولتون و سناتور جوزف لیبرمن

 

جان بولتون

رژیم ایران ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است

مقاومت سازمان‌یافتهٔ ایران از این ضعف بهره می‌گیرد

تا رژیم را به‌زیر بکشد

 

راه تغییر تصویر در داخل ایران

کمک بیشتر به‌رژیم نیست دادن یک طناب نجات دیگر نیست

بلکه قطع‌کردن طناب نجات آن‌هاست

و این‌که اجازه داده شود تا صدای مردم شنیده بشود

جان بولتون:

خیلی ممنون خانم رجوی و همگی شما. بسیار خوبست که دوباره شما را اینجا می‌بینم. این یک نقطهٔ بسیار حساس در تاریخ ایران و نحوهٔ تعامل جهان با ایران است؛ و من فکر می‌کنم یک نکتهٔ اساسی که باید در اینجا به‌خاطر داشت این است که در حالی‌که آخوندها در ایران از طریق لوله سلاح حکومت می‌کنند، احتمالاً مهم‌ترین چیزی که امروز آنها را در قدرت نگه می‌دارد، کمکهای خارجی است که توسط غرب و دیگران به‌رژیم ارائه می‌شود.

سرزنش‌های زیادی وجود دارد که باید مطرح کرد. هیچ‌کدام از ما بی‌گناه نیستیم. برخی از دیگران گناهکارتر هستند؛ اما سرزنش‌های زیادی برای مطرح کردن وجود دارد؛ و راه تغییر تصویر در داخل ایران، کمک بیشتر به‌رژیم نیست، دادن یک طناب نجات دیگر نیست، بلکه قطع‌کردن طناب نجات آن‌هاست و این‌که اجازه داده شود صدای مردم شنیده بشود.

هیچ ارتباط مستقیمی بین ادامهٔ حیات رژیم و این حمایت خارجی به‌اندازه توافق اتمی۲۰۱۵ (با رژیم) ایران وجود ندارد. این یک معاملهٔ بد از ابتدای انعقاد آن بود. با گذشت زمان بهتر نشده است و هرگز بهتر نخواهد شد. این ایده یک توهم است که چیزی می‌تواند ایالات‌متحده را به‌این توافق بازگرداند، همان که هم‌چنان در مرکز توجه واشنگتن قرار دارد.

من فقط می‌خواهم برای همه روشن کنم که حتی اگر دولت به‌نحوی، نسخهٴ دیگری از این توافق را امضا کند، ما در سال آینده در ایالات‌متحده انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری خواهیم داشت. حتی یک کاندیدای جمهوریخواه در بین تمامی دسته‌بندی درون‌حزبی جمهوریخواه وجود ندارد، و البته تعداد این دسته‌بندی‌ها هم زیاد است، ولی حتی یک کاندیدای جمهوریخواه وجود ندارد که در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور، ایالات‌متحده را دوباره از توافق خارج نکند؛ بنابراین اگر خبری در این زمینه شنیدید خیلی هیجان‌زده نشوید. خواه کوچک‌تر باشد، یک توافق موقت و یا یک توافق اتمی دیگر. من فکر می‌کنم که این کوتاه‌مدت خواهد بود.

بدترین پیآمد هر نوع توافق، پیوستن مجدد به توافق۲۰۱۵، هر چه باشد، آزادسازی اجتناب‌ناپذیر میلیاردها دلار دارایی خواهد بود. برخی در حسابهای تضمینی فروش نفت ایران نگهداری می‌شوند، برخی به‌دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها توسط ایالات‌متحده و تعدادی نهادهای دیگر در سال۲۰۱۸ توقیف شده‌اند. همهٔ آن پول مستقیماً به‌آخوندهای (حاکم بر) تهران سرازیر می‌شود. آنها از آن به‌نفع مردم ایران استفاده نمی‌کنند. آنها از آن برای فعالیت‌های تروریستی بیشتر در سراسر جهان استفاده خواهند کرد. از آن برای ادامهٔ توسعهٴ برنامه‌های اتمی و موشکهای بالستیک خود استفاده خواهند کرد. از هر راهی که بتوانند برای تقویت مجدد رژیم و حفظ آن در قدرت استفاده خواهند کرد. اکنون، من می‌توانم ساعتها وقت بگذارم و اگر هر یک از شما وقت داشته باشد، خوشحال می‌شوم که آن‌را با شما بگذرانم تا به‌شما بگویم مشکل توافق اتمی۲۰۱۵ چیست. این توافق، روند پیشرفت (رژیم) ایران به‌سمت سلاحهای اتمی را کند نکرده است. تمام جنبه‌های برنامه را آشکار نکرده است. هنوز پایگاههای نظامی بسیاری در ایران وجود دارد که در آنها کار تسلیحاتی در حال انجام است که هیچ بازرس خارجی هرگز آنها را ندیده و نخواهد دید تا زمانی که رژیم سقوط کند؛ پس این تصور کاملاً اشتباه است که بازگشت به‌توافق سود خالص ایجاد می‌کند.

در واقع، همان‌طور که بسیاری گفته‌اند، پس از ۱۰ماه، وضعیت رژیم هم‌چنان رو به‌وخامت است. از سال۱۳۵۷ تاکنون ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است؛ و عواقب این ضعف، چیزی است که دنیای خارج باید مبنای اقدامات خود قرار دهد.

مقاومت سازمان‌یافتهٔ ایران از این ضعف بهره می‌گیرد تا رژیم را در رأس، شقه کند و آن‌را به‌زیر بکشد.

تظاهرات ۱۰ماه گذشته بدیهی است که در مورد محدودیت‌های نحوهٔ پوشش نیست. آنها یک تهدید ایدئولوژیک مستقیم برای مشروعیت اساسی خود رژیم هستند، همراه با همهٔ عوامل دیگر، از جمله کار شورای ملی مقاومت در طول سال‌ها، ما را به‌موقعیتی رسانده است که رژیم تا این حد آسیب‌پذیر است؛ و با این حال، حتی در این دورهٴ آسیب‌پذیری، آخوندها می‌توانند دولتهای غربی را به‌نفع خود تحت‌فشار و تحت‌تأثیر قرار دهند. نه‌فقط دولتهای کوچک، بلکه هم‌چنین دولتهای بزرگ.

این روش رفتار (رژیم) ایران با دولتهاست، وقتی فکر کنند که می‌توانند از عواقب آن بگریزند.

آنها این کار را اینجا در اروپا نیز انجام داده‌اند. با دولت بلژیک تا این‌که یکی از مأموران حکومت ایران را آزاد کند که چندین سال پیش تلاش کرد در همین گردهمایی بمب‌گذاری کند و آن فرد را با گروگان مبادله کنند، این یک اشتباه وحشتناک است که به‌حکومت در تهران اعتبار می‌بخشد، آن‌را تضعیف نمی‌کند؛ و در اینجا در این کشور، برگزار کنندگان این رویداد مجبور شدند به دادگاه مراجعه کنند تا از حق اساسی برای تظاهراتی حمایت کنند که امروز روی دیوارهای اینجا دیده‌اید، آن‌هم به‌دلیل ترس دولت از آنچه آخوندها انجام خواهند داد.

و در کشور من، آخوندها تلاش‌هایی را برای ترور اعضای فعلی و پیشین دولت ایالات‌متحده آغاز کرده‌اند. اگر می‌خواهید از جزئیات خونین پروندهٴ من مطلع شوید، لطفاً به‌سایت وزارت دادگستری محل شکایت جنایی علیه شهرام پور صفی از سپاه مراجعه کنید. خواندن آن بسیار جالب است، این‌را می‌توانم به‌شما بگویم. این همان کاری است که آنها با آمریکا، قوی‌ترین کشور جهان می‌کنند.

و دولت ما چه می‌کند؟ این کشور به‌مذاکره برای بازگشت به توافق۲۰۱۵ ادامه می‌دهد. این نوعی حمایت از بیرون است که به‌آخوندها اعتقاد راسخ می‌دهد که می‌توانند زیر تمام فشارهایی را که ما بر آنها وارد می‌کنیم دوام بیاورند.

و باید بگویید، برای همهٔ مردم غرب و خارج که می‌گویند «سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت این‌قدر نامربوط هستند و در داخل ایران محبوبیت ندارند و واقعاً اهمیتی ندارند»، خب اگر آنها تا این حد نامربوط هستند، چرا حکومت در تهران این‌چنین بر لزوم سرکوب سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت اصرار دارد و نمی‌خواهد اجازه بدهد صدایشان شنیده شود؟

من فکر می‌کنم همین کاری که حکومت در تهران انجام می‌دهد، بزرگ‌ترین دلیل تأثیرگذار بودن همهٔ افراد درگیر در تلاش‌هایی است که امروز برای صحبت دربارهٔ آن اینجا هستیم.

اکنون، یک پیشرفت بالقوه بسیار مهم دیگر در اینجا وجود دارد و به‌زودی در روزنامه‌ها منتشر می‌شود؛ بنابراین می‌خواهم مراقب حرف‌هایم باشم؛ اما گزارش‌شده و در واقع توسط وزارت‌خارجه تأیید شده است که مجوز امنیتی مذاکره‌کنندهٴ ارشد آمریکایی با (رژیم) ایران لغو شده است و تحت بازجویی دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت‌خارجه قرار گرفته است.

اینک، ما جزییات زیادی در این مورد نمی‌دانیم. من در حافظهٔ خود به‌دنبال یک نمونه در تاریخ گشته‌ام که در آن یکی از مقامات ارشد دیپلماتیک ایالات‌متحده در چنین موقعیت قرار گرفته باشد؛ و من حتی یک نمونهٴ مشابه دیگر هم سراغ ندارم.

سناتور جو لیبرمن که از او شنیده‌اید و ما دوباره از او خواهیم شنید و سفیر مارک والاس و سازمان آن‌ها، اتحاد علیه اتمی‌شدن رژیم ایران، دیروز بیانیه‌یی منتشر کردند که از شما می‌خواهم آن‌را بخوانید و خواستار بررسی دقیق دولت توسط کنگره شد؛ و اینجا چه خبر است؟ احتمالات در اینجا واقعاً نگران‌کننده‌تر از آن است که بتوان به‌آن اشاره کرد، اما من توجه دارم که مایک مک‌کال، رئیس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان، نامه‌یی به‌وزیر خارجه بلینکن نوشته است و خواهان تمام جزییات مربوط به‌لغو این مجوز امنیتی شده است. فکر می‌کنم که این می‌تواند برای بیدار کردن ایالات‌متحده در مورد این سفسطه واقعاً اهمیت زیادی داشته باشد که شما می‌توانید با آخوندها مذاکره کنید و انتظار داشته باشید که به‌توافقی برسید که آنها از تعهدات آن پیروی کنند. این مصداق این است که غرب، آخوندها را تقویت می‌کند، نه این‌که آنها را تضعیف کند؛ و زمان آن است که ۱۸۰درجه تغییر مواضع بدهیم.

من شما را با آنچه فکر می‌کنم، تنها نتیجهٔ قابل‌قبول همهٔ این مبارزه باید باشد، ترک می‌کنم؛ و من آن‌را در سال۲۰۱۰ گفتم، همان اولین باری که این افتخار را داشتم در این گردهمایی سالانه در یک زمین فوتبال در پاریس، در یک روز شنبهٴ بسیار گرم در ماه ژوئن سخنرانی کنم. فقط یک مبنای مشروعیت و حکومت در جهان امروز وجود دارد و آبراهام لینکلن به‌ما گفت که آن چیست. ایران شایستگی‌اش را دارد. ایران به‌آن خواهد رسید: حکومت مردم، توسط مردم و برای مردم. بسیار از شما متشکرم.

 

سناتور جوزف لیبرمن

جریان تاریخ در ایران به‌سمت آزادی، به‌سمت مقاومت

به‌سوی شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین

و علیه استبداد آخوندها در تهران در حال حرکت است

 

شما در شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و مبارزان مقاومت در تهران

باور کنید بیش از هر دولتی در جهان

از جمله دولتهای قدرتمندی مانند دولت من و دولتهای اروپایی

رژیم ایران را می‌ترسانید

زیرا شما نمایندهٔ مردم ایران

و بلافصل‌ترین تهدید برای بقای این رژیم هستید

 

به‌نظر من، در تاریخ قیام‌ها، شورش‌ها برای آزادی در جهان علیه دیکتاتوریها

هرگز گروهی از انقلابیون نبوده‌اند

که آمادگی اجتناب از هرج و مرج

و فراهم‌کردن یک انتقال آرام به‌آزادی را مانند این گروه

شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و مردم ایران داشته باشند

پس یک آلترناتیو وجود دارد

 

سناتور جوزف لیبرمن – کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۰)

تشکر می‌کنم از افرادی که در انتهای سالن هستند. سه ساعت و نیم گذشته و انرژی و اشتیاق شما کم نشده است. خدا شما را حفظ کند. خب، آیا این یک اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۳ فوق‌العاده قوی، قدرتمند، تأثیرگذار و الهام‌بخش نبوده است؟ بله، بوده است. بنابراین ما می‌دانیم که مستبدان در تهران فکر می‌کردند که می‌توانند ما را متوقف کنند و از برگزاری دیدار امسال بترسانند. آنها فکر می‌کردند که می‌توانند جلوی مجوز تجمع در پاریس را بگیرند، اما اشتباه می‌کردند. در اینجا ما یک گردهمایی از صدها تن از رهبران فوق‌العادهٴ جهان و شورای ملی مقاومت در این سالن در حضور رهبر ما، خانم رجوی را داریم؛ دهها هزار نفر در تظاهرات پاریس و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که ما را تماشا می‌کنند. مهم‌تر از همه، مبارزان آزادی، مقاومت در ایران، این مربوط به‌شماست. ما به‌شما می‌گوییم که ما با شما هستیم تا این مبارزه پیروز شود و پیروز خواهد شد. شکی نیست، همان‌طور که دیگران گفته‌اند و من به‌اختصار می‌گویم که جریان تاریخ در ایران در حال حرکت است به‌سمت آزادی، به‌سمت مقاومت، به‌سوی شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و علیه استبداد آخوندها در تهران در حال حرکت است، همان استبداد فاسد، خودخواه، افراطی، سرکوبگر، متجاوز، حامی تروریسم در تهران. شما در شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و مبارزان مقاومت در تهران، باور کنید، بیش از هر دولتی در جهان، از جمله دولتهای قدرتمندی مانند دولت من و دولتهای اروپایی، آنها را می‌ترسانید. چرا؟ زیرا شما نمایندهٔ مردم ایران هستید و بلافصل‌ترین تهدید برای بقای این رژیم هستید. به‌همین دلیل است که آنها پول زیادی را برای حمله به‌شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خرج می‌کنند. پولی که خیلی بهتر است برای بهبود کیفیت زندگی مردم در ایران هزینه شود. به‌همین دلیل برای برهم زدن راهپیمایی مسالمت‌آمیز پاریس بسیار تلاش کردند.

اولین (نکته) روایت نادرست حکومت تهران است که می‌گوید هیچ آلترناتیوی برای حکومت وجود ندارد و لذا قدرتهای جهان باید مستبدان را بپذیرند و با آنها مذاکره کنند. من دیروز در آن جلسه گفتم و امروز نیز دوباره خواهم گفت، این دقیقاً همان چیزی است که آدولف هیتلر در دههٔ ۱۹۳۰ استدلال می‌کرد. متأسفانه نویل چمبرلین گرفتار آن بحث شد، به‌مونیخ رفت، قراردادی را امضا کرد که حتی ارزش کاغذی را که روی آن بود نداشت و نتیجه چه شد؟ جنگ جهانی دوم. واقعیت این است که تاریخ با رهبران کشور ما و رهبران اروپا صحبت می‌کند و آنها باید به‌این تاریخ گوش فرا دهند. بازگشت به‌یک میز برای گفتگو با رژیم حاکم بر ایران که ظاهراً در عمان اتفاق افتاده، برای من مانند تلاش برای مذاکره با یک مار سمی است. عاقبت خوبی ندارد و برای ما خوب نخواهد بود. آیا آلترناتیوی برای رژیم در ایران وجود دارد؟ البته که وجود دارد. این اکثریت قاطع مردم ایران هستند که می‌خواهند آزاد شوند و زندگی برابر با بقیهٔ جهان متمدن داشته باشند. آیا سازمانی برای رهبری انتقال قدرت توسط مردم ایران وجود دارد؟ البته که وجود دارد، این شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین است. سازمانهای اپوزیسیون دیگر رژیم نیز وجود دارند. اما من از شما می‌پرسم، آیا یکی از آنها یا جمعی از آنها وجود دارد که بتواند رهبران جهان را که در این سالن هستند، رهبران پارلمانهایی که همین‌جا هستند، دور هم جمع کند؟ آیا سازمان دیگری وجود دارد که، خیر درست است، که به‌مدت سالیان مبارزان مقاومت در صحنهٴ ایران داشته باشد؟ شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین این حق را از طریق رهبری مسعود رجوی تا مریم رجوی، طی چند دهه مبارزه علیه شاه و علیه آخوندها کسب کرده برای رهبری انتقال به‌سوی آزادی. آنها آن‌را کسب کرده‌اند، اما من این‌را به‌شما می‌گویم، آنها برای آن آماده هستند. ما امروز دربارهٔ برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی خیلی صحبت کرده‌ایم و همیشه باید دربارهٔ آن صحبت کنیم. این یک برنامهٔ بزرگ است، برنامه‌یی برای آزادی، برابری، فرصتی برای مردم ایران. این برنامه‌یی است که هر ملت دموکراتیک متمدن در جهان باید مشتاقانه از آن حمایت کند. اما شورای ملی مقاومت و خانم رجوی چیز دیگری هم دارند. آنها یک برنامه برای انتقال دارند که در دسترس است و همه می‌توانند آن‌را ببینند. این یک نقشهٴ ایثارگرانه است که نشان می‌دهد هدف این سازمان به‌دست گرفتن قدرت نیست. هدف این است که مردم ایران با سقوط این رژیم، قدرت را به‌دست بگیرند. این برنامه‌یی است که با گذار به‌انتخابات زود هنگام آغاز می‌شود تا یک مجلس مؤسسان از مردم در ایران داشته باشیم که سپس قانون اساسی را تدوین می‌کند، من امیدوارم بسیار شبیه برنامهٔ ۱۰ماده‌یی باشد، و رهبران کشور را انتخاب می‌کند. من این برنامه را مطالعه کرده‌ام، همراه با خانم رجوی آن‌را مطالعه کرده‌ام. به‌شما می‌گویم، به‌نظر من، در تاریخ قیام‌ها، شورش‌ها، برای آزادی در جهان علیه دیکتاتوریها، هرگز گروهی از انقلابیون نبوده‌اند که آمادگی اجتناب از هرج و مرج و فراهم‌کردن یک انتقال آرام و به‌آزادی را مانند این گروه، شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و مردم ایران داشته باشند. پس یک آلترناتیو وجود دارد.

موضوع دوم در مورد غرب است. شما صحبت‌های من را شنیده‌اید و در نهایت می‌گویم، آنچه ظاهراً در عمان دربارهٔ آن صحبت می‌شود، اگر‌چه ما نمی‌دانیم، ولی فاجعه‌بار است. این تکان‌دهنده است که ایالات‌متحده، من در مورد کشورم صحبت می‌کنم، به‌این موضوع باز گردد آن‌هم پس از دفعات مختلفی که ما با مستبدان در تهران توافق کرده‌ایم و آنها آن‌را زیر پا گذاشته‌اند. اما آنچه در مورد آن صحبت می‌شود تکان‌دهنده است. میلیاردها دلار بیشتر به‌مستبدین که برای حمایت از تروریسم استفاده خواهند کرد نه برای مردم. پذیرش غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم که آنها به‌آن رسیده‌اند تکان‌دهنده است. ده سال پیش جامعهٔ کشورهای جهان گفتند که اگر (رژیم) ایران، اورانیوم را تا یک‌درصد غنی‌سازی کند، نقض قوانین بین‌المللی است و در برابرشان خواهیم ایستاد. بنابراین من از همه ما از سراسر جهان که در اینجا حضور داریم، از جمله هیأت نمایندگان پارلمان، درخواست می‌کنم و می‌دانم که ما و هیأت دو حزبی آمریکایی، این کار را انجام خواهیم داد. ما باید از اینجا به‌کشورمان برگردیم، در این مورد به‌واشنگتن برگردیم، و اصرار کنیم که رهبرانمان میز مذاکرات عمان را ترک کنند، با نمایندگان مستبد (رژیم) تهران خداحافظی کنند، تحریم‌های موجود را اجرا کنند، تحریم‌های بیشتری را اعمال کنند و در نهایت در دل مستبدین در تهران همان احساسی را به‌وجود بیاورند که بیش از هر چیز رویشان تأثیر می‌گذارد، یعنی ترس. و امروز هیچ ترسی ندارند. اکنون سخن پایانی در مورد موضوعی بسیار متفاوت: ایمان. نخست‌وزیر اسلوونی پیش‌تر در این‌باره صحبت کرد. هیچ جنبشی بدون یک رهبر بزرگ موفق نمی‌شود. خانم مریم رجوی یک رهبر بزرگ است. او دارای اصول و پایدار است، دیدگاه روشنی نسبت به‌آینده دارد. همان‌طور که گفتم او یک طراحی فوق‌العاده و رهبر یک جنبش است. او الهام‌بخش است، اما می‌خواهم چیز دیگری بگویم که به‌نظرم در سطح جهانی مهم و واقعاً سازنده است. او مانند رهبران انقلاب آمریکا زنی با ایمان است. او یک مسلمان مؤمن است. او از آزادی مذهب در ایران جدید حمایت کرده است، اما این به‌معنای رهایی از مذهب نیست. در واقع، من می‌گویم مانند قهرمانان انقلاب آمریکا، ایمان او به‌خدا، پذیرش ارزش‌های اسلام، به‌او قدرت می‌دهد تا آن‌طور که پیش رفته، به‌پیش برود و او را در تمام اصولی که برای آن مبارزه می‌کند، هدایت کند. برخی از رهبران انقلاب آمریکا شعاری داشتند که تقریباً آن‌را به‌عنوان شعار ملی ما پذیرفتند، یعنی قیام علیه مستبدین، اطاعت از خداست. قیام در برابر مستبدین، اطاعت از خداست. و همان‌طور که خانم رجوی به‌درستی درک می‌کند، این بیش از یک شعار بود. بر اساس این واقعیت بود که اگر شما به‌خدا، خالق همهٔ ما ایمان دارید، پس معتقدید که هر فردی توسط خدا آفریده شده است. همان‌طور که کسانی که اعلامیهٔ استقلال آمریکا را نوشتند، این حقیقت بدیهی وجود دارد که هر فرد به‌طور یکسان توسط خالق ما خلق شده است و بنابراین حق زندگی، حق آزادی و تلاش برای خوشبختی را دارد. پس خانم رجوی منبع نور عظیمی برای کل این جنبش است. و به‌تعبیری، همهٔ ما شمع‌هایمان، چراغ‌های آزادی‌مان را از او در اینجا می‌گیریم و در سراسر جهان و مهم‌تر از همه، در مقاومت در ایران آن‌را روشن می‌کنیم. رژیم ممکن است فکر کند که می‌تواند آن چراغ‌ها را خاموش کند، زیرا فکر می‌کردند می‌توانند ما را از دیدار همین آخر هفته در اینجا در پاریس منع کنند. اما آنها متوجه نمی‌شوند که چراغ‌های آزادی جاودانه هستند و همیشه پیروز می‌شوند، زیرا چراغ‌های آزادی، به‌دلایلی که قبلاً گفتم، از جانب خدا می‌آید. بنابراین من شکی در این‌رابطه ندارم که این امر چه سرانجامی خواهد داشت، به‌ایران آزاد ختم می‌شود؛ و می‌دانم که آسان نخواهد بود، اما می‌دانم که آمادهٴ انجام هر کاری هستیم که باید انجام دهیم و انجام خواهیم داد تا نتیجه را تضمین کنیم؛ پس سخنانم را با گفتن این نکته به‌شما به‌پایان می‌برم و از شما در این سالن، از مردم حاضر در تظاهرات، از مردم سراسر جهان و مهم‌تر از همه، از کسانی که در ایران تماشا می‌کنند و گوش می‌دهند فراخوان می‌دهم که: آیا ما آمادهٴ مبارزه برای آزادی در ایران هستیم تا زمانی که پیروز شویم؟ بله؛ حاضر، حاضر، حاضر. خدا شما را حفظ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0c50364-09ba-4360-98d3-413b0179ec20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات