728 x 90

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا با حضور نمایندگان انجمنهای ایرانی از 40ایالت

گردهمايي جوامع ايرانيان در آمريكا با حضور نمايندگان انجمن‌هاي ايراني از 40 ايالت
گردهمايي جوامع ايرانيان در آمريكا با حضور نمايندگان انجمن‌هاي ايراني از 40 ايالت

«ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر»

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا

با حضور نمایندگان انجمنهای ایرانی از 40ایالت

و شخصیت‌های برجسته آمریکایی

واشینگتن – 15اردیبهشت 1397

 

دینا روهرا باکر، رئیس زیرکمیته اروپا، آسیا در کنگره آمریکا در پیام خود به گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا نوشت: من مفتخرم که به صدای قوی شما در حمایت از آزادی، دموکراسی، و حکومت قانون در ایران بپیوندم. بعد از ۴۰سال سرکوب، فساد، و ظلم دلیلی بر خوشبینی نیست که آخوندهای دیکتاتور در ایران دست از قدرت برمیدارند. نارضایتی عمومی در ایران آنها را جارو خواهد کرد. مدت کمی پیش ملت شجاع در سراسر ایران به خیابانها ریختند بر علیه آخوندها بپا خاستند. در آن منطقه از جهان صلح و آزادی وجود نخواهد داشت، مگر حکومت آخوندها سرنگون شود و آزادی در ایران محقق شود

تغییر در ایران باید از داخل ایران و توسط مردم آن ایجاد شود. من حمایت، و اشتیاق جنبش شما برای رسیدن به آزادی در ایران رامی ستایم. و امی‌ددارم که رویای ایران آزاد، دموکراتیک و صلح‌دوست به زودی محقق شود.

 

 

شیلا جکسون لی- نماینده ارشد کنگره آمریکا در پیامش گفت:

برگزاری کنواسیون ۲۰۱۸ایران آزاد برای حقوق‌بشر، و دموکراسی را به شما تبریک می‌گویم، من از ایران آزاد حمایت می‌کنم، و اقدامات غیرقابل تحمل رژیم کنونی حاکم بر ایران باید متوقف شود

من امروز با شما در تلاش برای زنده نگه‌داشتن امید برای ایرانی آزاد شریک هستم.

 

استیو کوهن، رئیس مشترک مجمع حقوق‌بشر و دموکراسی کنگره ایالات متحده آمریکا درپیامش برگزاری کنگره به برگزارکنندگان گردهمایی تبریک گفت و نوشت: شجاعت شما برای من و تمام اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا الهام‌بخش است.

وی تأکید کرد:

من به محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایتش از تروریسم ادامه می‌دهم. من از تظاهرات مسالمت‌آمیز اخیر که خواهان تغییرات دموکراتیک هستند، حمایت می‌کنم.

 

در گردهمایی واشینگتن، هیأتی از جوانان ایرانی از ایالت‌های مختلف آمریکا طی سخنان و بحث و گفتگوی کوتاهی، جنبه‌های مختلف جنایات و ظلم و ستم رژیم آخوندی علیه مردم از یک سو و آرزوها و خواست‌های جوانان را برای ایران آزاد فردا از سوی دیگر تشریح کردند.

امیر عمادی که مدیریت این بخش از جلسه را برعهده داشت در سخنان خود گفت:

همه ما در یک هدف مشترک هستیم، و آن نحوه نگرشمان به رژیم ایران است. امروز صداهایی را می‌شنوید که از درد و رنج‌های ناشی از این رژیم صحبت می‌کنند و می‌گویند برای ایجاد تغییرات مثبت در ایران چه کار می‌توانیم بکنیم.

 

 

غزال توتونچی

پس از آن غزال توتونچی با اشاره به نمایشی بودن انتخابات در حاکمیت آخوندی و خواست مردم ایران برای تغییر این رژیم، گفت:

روند انتخابات کنونی عمدتاً به‌عنوان یک بازی برای بقیه جهان در نظر گرفته شده تا فکر کنند که یک روند انتخابات دموکراتیک وجود دارد که در واقعیت وجود ندارد.

 

 

شبنم نجات

شبنم نجات درباره انگیزه حضورش در این گردهمایی صحبت کرد، و گفت:

در حال حاضر هیچ آزادی بیانی (در ایران) وجود ندارد. به‌دنبال قیام اخیر، برنامهٔ تلگرام (توسط رژیم) فیلتر شد و من معتقدم که دسترسی بی‌قید و شرط به رسانه‌ها باید وجود داشته باشد.

 

سینا سعیدیان

سپس سینا سعیدیان گفت:

رژیم ایران از خشونت برای سرکوب و تثبیت سلطه‌اش بر مردم استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، اعدامها در ملأعام اساساً برای خنثی‌کردن هر گونه مخالفت مورد استفاده قرار می‌گیرد این ابزار سرکوب برای کشتن 3500نفر فقط در دوران روحانی مورد استفاده قرار گرفته است

 

هستی حسامی

هستی حسامی در سخنانش در کنوانسیون واشینگتن، مشاهدات خود را از سوءاستفاده رژیم آخوندی از نام اسلام در مدارس ایران برای تحمیل افکار ارتجاعی به دانش‌آموزان بازگو کرد و سپس گفت:

من برای آینده کشورم ایران خواهان حکومتی مبتنی بر جدایی دین از دولت هستم.

 

 

سپیده زمانی

سپیده زمانی سخنان خود را به ذکر تبعیض و ستم رژیم علیه زنان و دختران ایران اختصاص داد و گفت:

(در ایران) فقط 17درصد از زنان در نیروی کار هستند. هیچ زنی در زمینه سیاسی در مواضع رهبری نیست. آخوندها از هر ذره قدرتی که زنان دارند می‌ترسند.

زنان ایران از افکار (ارتجاعی) آخوندها به تنگ آمده‌اند؛ به همین دلیل آنها در خط مقدم اعتراضات هستند. چون برای دستیابی به یک ایران آزاد و یک ایران برابر، تحقق برابری کامل جنسیتی ضروری است.

 

 

صدف میرزایی

صدف میرزایی... در سخنانش توضیحاتی را درباره نظام قضایی رژیم داد، و گفت:

همین نظام قضایی فاسد، مسئول (اعدام) 30هزار زندانی سیاسی است که در سال 1988قتل‌عام شدند.

(نظام قضایی در) ایران آزاد بر اساس حاکمیت قانون (بنا خواهد شد).

 

نیکی معماریان

آنگاه نیکی معماریان در صحبت‌هایش بر اهمیت حفاظت از حقوق‌بشر در ایران آزاد فردا پرداخت و گفت:

غم‌انگیز است که کشوری که تمدن آن حقوق بنیادین بشر را به‌وجود آورد، امروزه از آنها تهی شده است. بنابراین ایران آینده ایرانی است که به اعلامیه (جهانی) حقوق‌بشر متعهد خواهد بود.

 

 

مریم میرزایی

در ادامه این برنامه مریم میرزایی درباره وضعیت اسفناک اقتصادی در ایران تحت حاکمیت آخوندها صحبت کرد و توضیح داد که چه‌طور نهادهای حکومتی آن‌را به یغما برده و فرصت‌های شغلی را از مردم سلب کرده‌اند.

 

بهرنگ برهانی

بهرنگ برهانی در صحبتهای خود، تلاش‌ها برای استمالت از رژیم بعد از برجام را رد کرد و خواستار اقداماتی در راستای حمایت از خواست مردم ایران شد.

 

پانته‌آ حمد حیدری

پانته‌آ حمد حیدری درباره سرکوب ملیتها توسط رژیم صحبت کرد، و گفت: می‌دانم که تنها راه برای من و همه کسانی که می‌خواهند به ایران برگردند، آزاد شدن کشورمان است.

در پایان صحبتهای جوانان، امیر عمادی طی سخنان کوتاهی گفت:

رژیم ایران باید برود و ایران آزاد چیزی است که همه ما به‌دنبال آن هستیم. صداهایی که شما در اینجا شنیدید منعکس‌کننده خواسته‌ها و شعارهای مردم ایران در کشور ماست.

 

رضا نموی

رضا نموی طی سخنانی در گردهمایی جوامع ایرانیان در واشینگتن ابتدا به توضیح جنایتهای رژیم آخوندی علیه خانواده و اعدام شماری از بستگانش زمانی که در ایران بوده، پرداخت و سپس با تشریح حادثه‌یی که در آمریکا برای وی اتفاق افتاده بود گفت: پزشکان با نگرانی نسبت به ادامه حیات من، می‌گفتند اگر هم زنده بمانم تا آخر عمرم امکان راه رفتن یا حتی نشستن را هم نخواهم داشت. ابتدا می‌خواستم تسلیم شوم، ولی در بین سیل اشک ها نجوایی آمد و مادرم گفت: "رضا، می‌توان و باید." او عبارت خانم رجوی به‌معنای "ما می‌توانیم و باید" را بمن یادآوری کرد.

بعد از آن همه چیز برایم معنی دیگری پیدا کرد. مادرم من را به بسیاری از افراد آزادیخواه، مردم عادی اما با قدرت فوقالعاده‌ای متصل کرده بود. افرادی که می‌دانند که می‌توانند و باید برای رسیدن به آزادی تلاش کنند. در تلاش برای بهبودی، جمله خانم رجوی به‌طور مداوم در افکارم طنین می‌انداخت، و من را به انجام کارهای غیرقابل تصور می‌کشاند.

رضا نموی در ادامه سخنان خود گفت: حادثه‌یی که هر کسی را به زمین می‌انداخت، شور و شوق تازه‌ای برای پرواز به من داد. با شور و شوقم برای هوانوردی، من یک خلبان نخبه و طراح هلیکوپترهای کنترل از راه دور و هواپیماهای بدون سرنشین شدم.

و به‌خاطر ابداع تکنولوژی جدید و سخت‌کوشیمان امروز در پیشرفته‌ترین مؤسسه تحقیقاتی در جهان استخدام شده‌ام.

رضا نموی در پایان سخنان خود خطاب به جوانان در ایران گفت: جوانان و افراد بسیار هوشمند ایران 70درصد از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند ولی در حاکمیت آخوندها امکان دسترسی به اساسی‌ترین نیازهای انسانی را ندارند. می‌خواهم به آنها بگویم که شما کنترل سرنوشت خود را دارید. ما مردم شجاع و آزادیخواه ایران هستیم. ما باید رژیم کنونی را سرنگون کنیم و یک کشور جدید و پیشرفته بسازیم. این البته آسان نخواهد بود، ولی ما با هم می‌توانیم و باید.

 

 

دکتر ماریا رایان

دکتر ماریا رایان پزشک آمریکایی که در گردهمایی جوامع ایرانیان در واشینگتن شرکت و سخنرانی کرد در سخنان خود گفت:

شاید بپرسید من چرا اینجا هستم. ایرانی نیستم. سیاستمدار نیستم. من انسانی هستم که بسیار تحت تاثیر تاریخچه سازمان مجاهدین خلق ایران قرار گرفته‌ام. من پستی و بلندی در زندگی را تجربه کرده‌ام و به سهم خود سختی کشیده‌ام. باید بر فقر و فاقه پیروز می‌شدم. اما هیچوقت به‌طور روزمره سرکوب نشده‌ام. هیچوقت به من گفته نشده که به‌خاطر جنسیتم عقیده من مورد قبول واقع نیست. هیچگاه تحت شکنجه قرار نگرفته‌ام یا خویشاوندانم کشته یا به گروگان گرفته نشده‌اند. همه این روایات (در رابطه با مجاهدین) مرا به‌شدت تحت تاثیر قرار داد

من به‌ویژه تحت تاثیر زنان در مقاومت ایران قرار گرفتم. نمی‌توانم تصور کنم که شما تا چه حد قدرتمند و متحد هستید. من وقتی برنامه ده خانم مریم رجوی را مرور می‌کنم، به این نتیجه میرسم که ایران آزاد و برخوردار از انتخابات دموکراتیک و عاری از تهدیدات اتمی و تروریسم بر روی همه، از جمله ما در آمریکا، تاثیر می‌گذارد.

من واقعاً احساس می‌کنم که همه ما خواهران همرزم دوشادوش یکدیگر علیه رژیم آخوندی و خامنه‌ای مبارزه می‌کنیم. شما پیروز خواهید شد. پیروزی از آن شماست.

 

دکتراشرف زادشیر

دکتر اشرف زاد شیر طی سخنانی در گردهمایی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا در واشینگتن با گرامیداشت خاطره همرزمانش که توسط رژیم آخوندی و در جریان قتل‌عام 67به‌شهادت رسیدند، گوشه‌هایی از وضعیت فاجعه درمانی در ایران تحت حاکمیت آخوندها را برشمرد. وی به‌نقل از وزیر بهداشت رژیم گفت:

”کشور از کمبود زیاد پزشک و پرستار رنج می‌برد.“ پزشکان حاضر فقط 10درصد نیاز کل جمعیت را تأمین می‌کند. کمبود 90، 000تخت بیمارستان، کمبود بیش از حد کلینیک و بیمارستان به‌خصوص در مناطق روستایی از جمله مشکلات مهم دیگر است.

پس چگونه است که مردم ایران که یکی از پرمنابع‌ترین کشورها در جهان است، از کمبود دسترسی به درمان پزشکی مینیمم و پایه‌ای، رنج می‌برند؟

دکتر اشرف زاد شیر سپس با مقایسه بودجه هنگفت اختصاص یافته برای نیروهای نظامی حافظ ولایت برای سرکوب مردم ایران و صدور تروریسم به کشورهای منطقه با بودجه امور درمانی در این رژیم، تأکید کرد

در یک ایران دموکراتیک و آزاد، تأمین خدمات درمانی با کیفیت مؤثر و شراکت متخصصان در راه‌اندازی و انتقال خدمات پزشکی درمانی از مهمترین اولویتهاست.

 

ادامه دارد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/960d0d9b-463b-4d67-b1a8-8a3e31456505"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات