728 x 90

گام مجلس ارتجاع برای تصویب سریع لایحهٔ سرکوبگرانهٔ عفاف و حجاب

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع در ادامهٔ کشمکشهای طولانی درونی و ابراز وحشت از عواقب اجتماعی تشدید اقدامات سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه، سرانجام در جلسه امروز خود با استفاده از اصل ۸۵قانون اساسی ولایت فقیه تصویب کرد که لایحه سرکوبگرانه حجاب و عفاف بدون بررسی در جلسهٔ عمومی، از کمیسیون ویژه به شورای نگهبان ارتجاع برای تصویب نهایی فرستاده شود. این اقدام با ۱۷۵رأی موافق، ۴۹رأی مخالف و ۵رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸عضو حاضر تصویب شد. ناتوانی رژیم از بازگشت به‌تعادل پیش از قیام از سویی و نیاز به‌تشدید سرکوب از سوی دیگر باعث کشمکشهای طولانی بر سر تصویب این لایحه شده بود.(خبرگزاری ایسنا رژیم- ۲۲مرداد)

یادآوری می‌شود این لایحه که پیش‌تر به تأیید دولت رئیسی جلاد و قضاییه خامنه‌ای رسیده است، ابعاد زن ستیزی رژیم آخوندی را بیش از پیش برملا می‌کند. خامنه‌ای در این خیال باطل است که با این‌گونه لوایح می‌تواند جلو قیام سراسری و نقش پیشتازی زنان را بگیرد.

زنان ایران که پیشتاز قیام سال۱۴۰۱ بودند با شعار مرگ بر خامنه‌ای و چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش به سوی انقلاب همه طرح‌ها و توطئه‌های رژیم آخوندی و همدستانش را نقش بر آب کردند (خبرگزای حکومتی مهر ۲۲مرداد).

 

در همین رابطه عباس عبدی از باند مغلوب نسبت به این لایحه مجلس ارتجاع در پیامی در شبکه ایکس نوشت: ترس از جامعه موجب شد که رسیدگی به لایحه پوشش را از صحن مجلس خارج کنند . سرنوشت نیروهایی که از جامعه خود بترسند و قانون‌نویسی را هم غیرعلنی کنند پیشاپیش روشن است. 

 

در جلسه مجلس ارتجاع برای تصویب بررسی لایحه سرکوبگرانه حجاب و عفاف در کمیسیون ویژه اعضای مجلس رژیم گوشه‌هایی از هراس حکومت آخوندی را قیام و پیامدهای اجرای این طرح سرکوبگرانه را به نمایش گذاشتند.

نوری قزلچه-عضو مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۱۴۰۲

موضوع اصل هشتاد و پنجی که مطرح شده برای ارجاع این لایحه مهم به این کمیسیون به نظر میاد که دارای خطراتی هست که من به مواردی از آنها یادآور می‌شوم:

نزدیک‌هزار‌و‌پانصد ششصد تا پیشنهاد هست همکاران عزیز طرح این موضوع یعنی نشون می‌ده که دوستان بنا ندارند به این پیشنهادات ورود پیدا بکنند.

چرا قانونی به این مهمی رو که همه آحاد جامعه را دارد تحت تأثیر قرار می‌ده اصرار داریم که ببریم در پستو بررسی بکنیم در اصل هشتاد و پنجی نمی‌دونم در کمیسیونی بررسی بکنیم که مذاکراتش پخش نشود کسی در جریان قرار نگیره.

به جای ۲۹۰نفر یا دویست و هشتاد و شش نفری که فعلاً هستیم هشت نفر می‌خواهند در موردش تصمیم بگیرند.

اگر یک دانش‌آموز ده ساله توی مدرسه خلاف این قانون را عمل کرد شما صبح دانش آموزت رو فرستادی برای مدرسه شب باید بری از کلانتری تحویل بگیری این چه به هم ریختگی است که ما می‌خواهیم تو جامعه ایجاد بکنیم به نام چی؟ همه اینها جمع می‌شه همکاران عزیز این شاکله‌ای که چیده شده توی این هفتاد ماده اگر برود اصل هشتاد و پنجی بررسی بشه مطمئن باشید ده بیست درصدی هم از این سخت‌تر و بدتر خواهد شد و هیچ حجاب و عفات و هیچ زیست عفیفانه و پوشش عفیفانه‌ای را در جامعه تعقیب نخواهد کرد بلکه باعث حجاب زدایی و عفاف زدایی از جامعه خواهد شد.

قالیباف: در هیچ کجای کار قانونی که الآن اینجا هست این اصلاً قانون نیست کاری که در اونجا انجام داده هیچ نفر هیچ خانمی زیر هجده سال حتی احضار نمی‌شه نمی‌آید به کلانتری برده نمی‌شه این‌که می‌گویید باید برویم از کلانتری جمع کنیم این کاملاً دروغه محض است نفر بعدی را بفرمایید.

محمودزاده- عضو مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۱۴۰۲

برخورد قهری و چکشی با موضوع ارزشی مثل حجاب می‌تواند نتیجه عکس رو در جامعه ایجاد کند می‌تواند جامعه را به طرف دوقطبی هدایت بکند مردم را در مقابل هم قرار بدهد.

جناب آقای قالیباف آقای رئیس جناب‌عالی که در مخالفت یا بگیم موافقت با این طرح صحبت کردید بر اساس ماده شانزده جناب آقای قالیباف جناب‌عالی سوگند خورده‌ای که مراعات بی‌طرفی بکنید در حالی اگر موافقید می‌توانستید در موافقت ثبت نام کنید و صحبت کنی وگرنه خارج از چارچوب آیین‌نامه نمی‌توانستید اظهارنظر موافق داشته باشید برای جواب به این مسأله از جناب آقای قالیباف که جناب‌عالی فرمودید که احضاری برای خانم‌ها یا دختران زیر سن بینی نشده من نظر جناب آقای قالیباف را به ماده چهل و شش تبصره چهار این لایحه جلب می‌کنم که محصلین را آورده مگر محصلین زیر هجده سال نیستند جناب آقای قالیباف؟ که در این لایحه پیش‌بینی شده جناب‌عالی می‌فرمایید که اصلاً احضاری برای خانم‌ها در نظر نگرفته شده از طرفی جناب عالی آقای قالیباف ما را راهنمایی کنید که چطور می‌شود فردی را به‌خاطر حجاب به دادگاه فرستاد مگر توسط نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه این امر صورت نمی‌گیرد؟ نظر همکاران را به مطالب درج شده در بحث کشف حجاب در این لایحه جلب می‌کنم در این لایحه اومده یعنی چادر یا مقنعه یا روسری یا شال بر سر نداشته باشد یک‌مرتبه اول جزای نقدی شش تا بیست و چهار میلیون تومان قاضی می‌تواند به تناسب شرایط متخلف درجات تخفیف یا بخشش اعمال کند یعنی قاضی موقعی که به موضوع رسیدگی می‌کند یعنی از طریق نیروی انتظامی این مسأله صورت گرفته و نیروی انتظامی طرف رو به دادگاه احضار کرده بنابراین ما می‌تونیم بگیم که این مسأله‌ای که جناب آقای قالیباف فرمودند در این باب صدق نمی‌کنه.

 

غضنفرآبادی-عضو مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۱۴۰۲

باید عرض بکنم که این لایحه عجیب است تا به‌حال بنده که سه چهار دوره در مجلس شورای اسلامی بودم ندیدم هجمه‌هایی با این وسعت علیه یک طرح یا لایحه باشه خب این معلومه که چه خبر هست به چه دلیل این اتفاقات می‌افته این هجمه‌ها برای چیست.

در این لایحه سعی شد که دخالت پلیس در برخورد با این موضوع به حداقل برسه خوب یک عده‌یی نگرانند می‌گویند که اختیارات پلیس رو و اقتدار پلیس گرفته شده نه اقتدار پلیس سر جای خودش اما شیوه برخورد یک شیوه نرم و ملایمی است.

امروز یک تفاهم جدی و کلی بین قوای سه‌گانه در بحث این لایحه وجود دارد عزیزان مجلس موافقه دولت موافقه قوه قضاییه موافقه.

 

آخوند آزادیخواه- عضو مجلس ارتجاع ۲۲مرداد ۱۴۰۲

آخوند احد آزادیخواه نماینده مجلس: چون امروز ۸۵ لایحه عفاف و حجاب هم مصوب شد ممکن است برخی از افراد ابهام داشته باشند از هموطنان ابهام داشته باشند که چرا مجلس عفاف و حجاب را آورد کار اقتصادی انجام نداد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b5b7159-9bd3-4e71-a0e3-930861146180"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات