728 x 90

گاردین: دستکم ۵۸کودک از آغاز خیزش مردم ایران به‌قتل رسیده‌اند

کودکانی که توسط مزدوران خامنه ای بقتل رسیده اند
کودکانی که توسط مزدوران خامنه ای بقتل رسیده اند

بنا به گزارش گاردین نسبت به قیام سراسری مردم ایران و سرکوب کودکان یکشنبه ۲۹آبان نوشت از زمان آغاز تظاهرات ضد رژیم در ایران از دو ماه پیش، حداقل ۵۸ کودک، که برخی از آنها ۸سال سن دارند، در ایران کشته شده‌اند.

به گزارش فعالان حقوق‌بشر در ایران (HRA)، از آغاز اعتراضات در ۱۶شهریور که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ساله در بازداشت پلیس آغاز شد، ۴۶ پسر و ۱۲ دختر زیر ۱۸سال کشته شده‌اند.

تنها در هفته گذشته، بر اساس گزارشها، پنج کودک توسط نیروهای امنیتی در حالی که خشونت ها در سراسر کشور ادامه داشت کشته شدند.

از جمله کسانی که هفته گذشته جان باختند، کیان پیرفلک ۹ساله، یکی از هفت نفر - از جمله یک کودک ۱۳ساله - بود که در شهر ایذه در غرب روز چهارشنبه کشته شدند.

خانواده او در سخنرانی روز جمعه۲۸آبان در مراسم تشییع جنازه کیان گفتند که نیروهای امنیتی به سمت خودروی خانواده که کیان در کنار پدرش نشسته بود، تیراندازی کردند. سرویس‌های امنیتی ایران مسئولیت قتل او را رد کرده و عامل تیراندازی را «تروریست‌ها» می‌دانند. افزایش آمار تلفات کودکان در ایران در بحبوحه تشدید خشونت در شهرهای سراسر کشور اتفاق می‌افتد که اعتراض‌ها نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد. خانواده هایی در ایران به طور انحصاری با آبزرور در مورد مرگ فرزندانشان صحبت کردند که به گفته آنها توسط نیروهای دولتی کشته شدند. حسن داروفتاده گفت که پسرش کومار همیشه به خانواده‌اش گفته است که بزرگ خواهد شد تا یک «مرد بزرگ» شود. در عوض، آنها گفتند که کومار پس از مرگ در خیابان های زادگاهش پیرانشهر در غرب ایران در ۳۰ اکتبر به شهادت رسیده است. پدرش گفت که او پس از شلیک گلوله های جنگی از فاصله نزدیک جان باخته است. کومار فقط در خیابان ایستاده بود. حتی یک کلمه هم نگفت. نمی‌دانم با چه وجدانی او را به شهادت رساندند. پیرانشهر شهر کوچکی است. آن شب اعتراضی نشد، با این حال پسرم را به شهادت رساندند. او یک پسر کوچک بود. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77106f84-1339-4ce0-bd79-4cea17373955"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات