728 x 90

گاردین: معترضان گفتند دیگر به این نگویید تظاهرات این یک انقلاب است

قیام ایران
قیام ایران

 گاردین روز ۱۰آذر در گزارشی که توسط خبرنگارش تهیه شده درباره خواسته مردم و جوانان ایرانی می‌نویسد: افرادی که من با آنها صحبت کردم می‌گفتند نمی‌خواهند که ما دیگر این را تظاهرات بخوانیم آنها گفتند این انقلاب مردم ایران است.

این فقط در مورد حجاب نیست اگر شما تظاهرات‌ها را دیده باشید زنانی هستند که در تظاهرات شرکت دارند و حجاب دارند. آنها نیز علیه رژیم تظاهرات می‌کنند. آنها تظاهرات می‌کنند تا که به شیوه‌ای که خود می‌خواهند همراه با دموکراسی آزادانه زندگی کنند، می‌خواهند زندگی با کرامت داشته باشند، آنها مبارزه می‌کنند تا که بتوانند به خیابان‌ها رفته و به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند و کشته نشوند یا به آنها تیراندازی نشود یا دستگیر نشوند.

تظاهرات کنندگان با خطر مرگ یا مجروح شدن مواجهند، بنا به‌گفته فعالان یا سازمانهای حقوق‌بشری دستکم ۴۵۰نفر تاکنون کشته شده‌اند که دستکم ۶۳نفر آنها نوجوانان زیر ۱۸سال می‌باشند.

پیرفلک پسر بچه۹ ساله از ایذه زمانی که با پدرش در راه بازگشت به خانه بود کشته شد. ابوالفضل عادینی‌زاده بچه ۱۶ساله‌ای بود که بیش از ۸۰بار مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته بود و مواردی بود که تظاهرات کنندگان یک یا دو چشم خود را از دست داده بودند که مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از مسافت کوتاه قرار گرفته بودند. زنان عمداً مورد اصابت روی چهره قرار گرفته بودند و به نقاط حساس بدن شلیک شده بود. پزشکان و کادر درمانی از این‌که به تظاهرات کنندگان کمک کنند مورد تهدیدقرار گرفته بودند و اگر می‌فهمیدند که (کادر درمانی) در مورد جزییات با رسانه‌های خارجی صحبت کرده و جزییات مربوط به‌نحوه مجروح شدن تظاهرات کنندگان صحبت کرده‌اند خطر دستگیری برای خود آنها و اعضای خانواده آنها را داشت.

آنها تلاش می‌کنند هنرمندان و هنرپیشه‌گان معروف را دستگیر کنند تا سایرین را از تظاهرات کردن بترسانند. ولی این کارآیی نداشته، زیرا دانش‌آموزان هر روز تظاهرات می‌کنند، دانش‌آموزان را از کلاسهای درس بازداشت می‌کنند و کسی از محل آنها اطلاعی ندارد. رژیم ایران گفته است که این تظاهرات کنندگان نظم کشور را بهم ریخته و می‌گویند اینها عوامل خارجی هستند و اینها کسانی هستند که با کشورهای خارجی با آژانس‌های اطلاعاتی غربی توطئه کرده و آنها شورشی و تروریست هستند.

گاردین نوشت: تغییر به ایران رسیده است آنها خواستار سرنگونی کل رژیم هستند. بیش از ۱۸۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند و تا این لحظه به ۶نفر حکم اعدام رسمی داده شده است. ولی ما نمی‌دانیم چه بلایی سر بازداشت شدگان آورده‌اند. برای همین از اعداد واقعی خبر نداریم. از من در مورد پیشرفت سؤال کردند. می‌دانم که ایران تغییر کرده است دختران جوانی را می‌بینیم که عمامه آخوندها را در خیابان‌ها پرت می‌کنند این کاریست که تاکنون هیچوقت در هیچ‌کدام از تظاهرات‌ها انجام نشده بود. آنها این کار را به جان خریدن خطر جانی برای خود انجام می‌دهند. 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e97a4ab-b1a0-4c30-be31-e47c36ef6148"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات