728 x 90

گاردین: استرالیا ۱۶مقام و یک نهاد رژیم ایران را تحریم کرد

پرچم استرالیا
پرچم استرالیا

گاردین روز ۱۱بهمن نوشت: استرالیا ۱۶مقام و یک نهاد رژیم ایران بدلیل سرکوب اعتراضات و صادرات پهپاد به روسیه تحریم کرد.
گاردین نوشت: دولت استرالیا اواخر روز سه‌شنبه مجموعه‌یی از تحریم‌های جدید از جمله چهره‌های ایرانی مرتبط با سرکوب اعتراضات و صادرات پهپادها برای استفاده روسیه در جنگ علیه اوکراین را فاش کرد.
ممنوعیت سفر استرالیا و مسدود شدن داراییها شامل ۱۶نفر و یک نهاد مرتبط با «نقض جدی حقوق‌بشر در ایران» از جمله فرمانده کل ارتش، عبدالرحیم موسوی و شخصیتهای ارشد نیروی بسیج می‌شود.
تحریم‌های ایران سومین دور اقدامات اعمال شده بر اساس قوانین تحریمی جدید استرالیا به سبک ماگنیتسکی بود که در اواخر سال۲۰۲۱ به تصویب مجلس رسید.
این اقدام مانع از انتشار برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه گزارش تحقیق پارلمانی درباره حقوق‌بشر در ایران می‌شود که احتمالاً فشار بر دولت استرالیا را برای اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه‌تر افزایش می‌دهد.
دولت در یادداشت توضیحی که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: فهرست‌های [ایران] شامل نقض جدی یا سوء‌استفاده جدی از حق زندگی و حق عدم شکنجه یا رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز است.
اینها به سرکوب زنان در اجرای قانون پوشش اسلامی و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران مربوط می‌شود.
در یک ابزار تحریمی جداگانه، استرالیا هم‌چنین چهار شخص و چهار نهاد را برای تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر تحت معیارهای جنگ اوکراین فهرست کرده است.
در اطلاعیه تحریم‌های دولت آمده است که این افراد و نهادها «در تأمین وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین ایران («پهپاد») به روسیه برای استفاده در جنگ این کشور علیه اوکراین مشارکت داشته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3ee10a0-0593-4b5c-b8d8-4b8d17bc469c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات