728 x 90

مک کول عضو ارشد کنگره آمریکا: اگر رژیم ایران از خط قرمز سلاح اتمی عبور کند ترامپ با قدرت پاسخ می‌دهد

مایکل مک کول
مایکل مک کول

مایکل کول عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

فاکس نیوز ۳ ژوئیه ۲۰۱۹

اجازه دهید در مورد نقاط حساس سیاست خارجی با نماینده کنگره مایکل مک کول که عضو ارشد جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی است گفتگویی داشته باشیم. او از هوستون با ماست.

در مورد ایران پرزیدنت ترامپ امروز توئیت کرد که ایران هشداری صادر کرده است و روحانی می‌گوید « اگر توافق اتمی جدیدی نباشد به هر میزانی که بخواهند اورانیوم را غنی خواهند کرد.

ترامپ گفته است «ایران! مراقب این تهدیدها باش. این تهدیدها می‌توانند به خودت لطمه بزنند، طوری که تاکنون هیچکس این‌گونه لطمه نخورده است »

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز: شما نمی‌توانید به رژیم ایران اجازه دهید که سلاح اتمی داشته باشد. شما نمی‌توانید به سایر کشورها هم اجازه دهید که سلاح اتمی داشته باشند. بسیار نابود کننده است. آنها در حال حاضر مشکلات بسیاری در داخل کشورشان دارند و امیدواریم که آنها در نقطه ای برگشته و بگویند که می‌خواهیم توافقی داشته باشیم.

نظر شما در مورد ایران چیست؟

نماینده مایکل مک کول عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: من در کاخ سفید با رئیس‌جمهور بودم زمانیکه او در مورد گزینه‌هایی با ما صحبت می‌کرد. این گزینه‌ها برای پاسخگویی به پهپادی بود که یک سرمایه ارتش آمریکا بود و توسط موشک‌های رژیم ایران سرنگون شده بود.

یک چیز در آن اتاق روشن بود که او یک ایران اتمی را تحمل نخواهد کرد و این مرز سرخ اوست و اگر انتخاب رژیم ایران عبور از آن خط قرمز باشد و تسلیحات اتمی به‌دست آورد او با قدرت پاسخ خواهد داد این برای من که در آن اتاق بودم کاملاً روشن بود.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که رژیم ایران در حال نقض برجام و توافق اتمی است و شرکای اروپایی مانند ترزا می و رئیس‌جمهور فرانسه ماکرون می‌گویند اگر رژیم ایران برجام را نقض کند ما هم از آن توافق خارج خواهیم شد.

فاکس نیوز: به‌عنوان عضو ارشد کمیته روابط خارجی که با نقاط درگیری در جهان مواجهید نگران‌کننده‌ترین نقطه در صحنه جهانی به‌نظر شما کجاست؟

مایکل مک کول: فکر می‌کنم رفتار رژیم ایران و تحریکات آن در تنگه هرمز و با همسایگانش و پلی زمینی یا هلال شیعی که از طریق نیروهای نیابتی در عراق و سوریه تا داخل لبنان و شبه‌نظامیان حزب‌الله کشیده شده است. همچنین به شبه‌نظامیان حوثی در یمن متصل است. اینها تهدیدی را متوجه منطقه و به‌طور بالقوه متوجه آمریکا می‌کند اگر که رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e4e07cb-9ce8-4a0c-a95d-8b5a9d794ffe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات